Pelottaa:(Lääkäri huomasin ti patin 1veellä,nyt tuli lähete..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas:(

Vieras
Eli siis tiistaina oli sairaalakäynti refluksin takia. Samalla lääkäri huomasi painelemalla että nivusissa on turvonnut imusolmuke. Pisti varmuuden vuoksi lähetteen laajaan verenkuvaan. Sanoi vielä siellä, että ei sitä pattia tarvitse varmaankaan tutkia ja että voin varata soittoajan tammikuun alkuun jolloin katsotaan miten refluksilääke on tehonnut.

Tänään hain iltapäivällä postin ja siellä odottikin lähete "teille on varattu radiologin ultraäänitutkimus: vatsan uä" :( . Hätäännyin, että nyt veriarvoissa on löytynyt jotain tosi hämärää. Soitin lastenpolille, mutta siellä oli jo koneet kiinni eikä hoitaja osannut sanoa mitään. Soitan huomenna uudestaan. Eikö tämä viittaa siihen että verikokeista löytyi jotain?

Tiistaina lääkäri sanoi, että lapsella on niin selvät refluksin oireet, ettei tarvitse tutkia mitään. Ja nyt sitten tuli tuo lähete ilman selitystä :( . Tuo lastenpolin hoitaja sanoi puhelimessa, että vatsan uä tarkoittaa myös nivusen ultraa, että siellä katsotaan kaikki

varmaan ultraa nivusen myös. Voi olla myös nivustyrä, tavallinen pojilla. Mitään syytä huoleen ei ole, nythän tutkitaan mikä lasta vaivaa eli asiat edistyy. Voimia =)

Tua vatsan uä. liittyy siihen refluksiin, sillä tutkitaan mahaportit ja muut. Ei nivusen imusolmuke liity siihen mihinkään. Vatsasta ei selviä yhtään mitään nivuseen liittyvää, joten ihan turhaan noin kaukaahaettua asiaa pelkäät.

Meillä lapsella oli paha refluksi, johon oli lääkityksenä Prepulsid. Hänelle tehtiin varjoainekuvaus, jossa se varsinaisesi todetttiin. Toki sitä ennen lapsella oli ollut lääkitys useamman kuukauden ajan. Muina tutkimuksina oli keuhkoröntgen ja sydänfilmi, lääkkeen mahdollisten sydämen johtumishäiriöiden takia. Ultralla ei tutkittu ollenkaan. Näin siis yliopistollisessa sairaalassa. Lapsi oli silloin noin 7 kk vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Voin ymmärtä sun huoli, mä kerran itsekin olin huolista sekaisin kun lapsella löydettiin patti ja epäilttiin vaikka mitä, se oli helvetti silloin, mutta loppujen loppuksi oli ihan varaton patti

Kai lainasit patille vähän rahaa kun teiltä sitä näyttää löytyvän

Alkuperäinen kirjoittaja Psst:
Voin ymmärtä sun huoli, mä kerran itsekin olin huolista sekaisin kun lapsella löydettiin patti ja epäilttiin vaikka mitä, se oli helvetti silloin, mutta loppujen loppuksi oli ihan varaton patti

Kai lainasit patille vähän rahaa kun teiltä sitä näyttää löytyvän

Siis mitä? mä oikeasti en ymmärrä yhtään mitä tarkoitat...

Siis mitä? mä oikeasti en ymmärrä yhtään mitä tarkoitat...

:D
Varaton patti = köyhä patti, patti jolla ei ole yhtään rahaa.

Tarkoitit kai että vaaraton :) ja tuo joku huomasi hauskan kirjoitusvirheen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta onkohan verestä löytynyt jotain todella hälyyttävää? Vai olisko mulle soitettu jos olis löytyny?

Todellakin olisi soitettu, olisitte jo tänään tutkittavansa sairaalalla. Ei hälyttävät asiat odottele päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta onkohan verestä löytynyt jotain todella hälyyttävää? Vai olisko mulle soitettu jos olis löytyny?

Todellakin olisi soitettu, olisitte jo tänään tutkittavansa sairaalalla. Ei hälyttävät asiat odottele päiviä.

No näin minä yritin järkeillä. Toivottavasti on niin :/ soitan kuitenkin vielä aamulla sairaalaan ja kysyn asiasta, vaivaa niin älyttömästi

Meidän lapsella oli nivusissa patti jonkun aikaa rokotuksen jälkeen. En enää muista mikä rokotus oli kyseessä ja kuin kauan rokotuksesta oli aikaa kun huomattiin mutta sen muistan että patti oli monta viikkoa ja verikokeet otettiin. Siitä se ajallaan hävisi.

Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Meidän lapsella oli nivusissa patti jonkun aikaa rokotuksen jälkeen. En enää muista mikä rokotus oli kyseessä ja kuin kauan rokotuksesta oli aikaa kun huomattiin mutta sen muistan että patti oli monta viikkoa ja verikokeet otettiin. Siitä se ajallaan hävisi.

Meillä otettiin sikainfluenssarokotus 2,5vko sitten. Voisiko johtua siitä?

Yhteistyössä