Pelottaa huominen, menen lääkkeelliseen tyhjennykseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Ei tullut viime yönäkään uni kun huominen pelottaa. Sain jo perjantaina ensimmäisen tabletin, ja huomenna laitetaan Cytotecit. Muutenkin sairaalassaolo ahdistaa, saatika sitten kaikki gynekologiset tutkimukset ja tietysti se mahdollinen kipu. Sattuuko tyhjennys paljon? Noissa papereissa lukee, että saan Panacodia, auttaako se? Onko mahdollisuutta saada muuta lääkettä jos se ei autakaan? Paljonko sitä verta tulee?

Ja onko normaalia, ettei tuosta ensimmäisestä tabletista ole tullut mitään oireita? Ei kipuja, ei vuotoa, ei mitään.

Aika vaikea sanoa miten kovia kipuja tulee, mulla keskeytyneet keskenmenot hoidettu lääkkeellisesti ja kokemuksia on monta erilaista. Joskus ollut huimat kouristukset, joskus vain vuotanut kuin runsaissa menkoissa. Eli samallakin ihmisellä voi olla ihan erilaiset kokemukset eri kerroilla. Mut sairaalassa saat vahvat kipulääkkeet samalla otettavaksi kun cytotecit laitetaan ja kotiinkin saat lisää samaa jytykipulääkettä. Vuoto on kyllä melko runsasta pahimmillaan.

ole tyytyväinen, että pääset sairaalaan tuohon tyhjennykseen.
itse jouduin tyhjentämään kotona ja sairaalareissuhan ambulansseineen siitä tuli. vuosin verta loppujen lopuksi yli kaksi litraa ja hätäkaavintaan jouduin.
jälkeenpäin olen kuullut niin paljon huonoa näistä lääkkeellisistä tyhjennyksistä, että en voi ymmärtää miksei niitä vaan kaavita heti alkuunsa. kun vuotaa puolet omasta verimäärästä pois, olo on siis aika heikko...

Mulla onnistui hyvin, tehtiin rv 12.
Kipuja ei ollut hirveesti, ihan supisteluja ja mennkakivun oloista. Antoivat siel osastolla enne kuin laittoivat ne tapletit kohdunsuulle ni yhen panacodin ja sen avulla sit pärjäsinkin. Kotiin pääsin noin 2 tuntia siitä kun alkio oli tullut ulos. En vuotanut kotona hirveemmin vrta ja sitä kesti alle viikon.
Tosiaan mullakaan ei tullu sen ekan tabletin ottamisen jälkeen mitää tuntemuksia, vasta sit kun tabletit oli laitettu kohdunsuulle ja rupes tapahtuu

Mulla tehtiin rv 20+4 havaitun kohtukuoleman vuoksi. Klo 8, klo 11 ja klo 14 laitettiin Cytotecit ja klo 15 tienoilla syntyi meidän pikkuinen poika.Kipulääkityksestä huolehdittiin erityisen hyvin.
Vuosin todella reippaasti ja olin pitkään juomatta ja syömättä,kun pelkona olin, että kaavinta tulee eteen, mutta onneksi siltä vältyttiin. Kaikesta huolimatta voin sanoa, että tuo reissu meni hyvin, vaikka olikin tietysti surullista, ettei pikkuisella ollut elinmahdollisuuksia.

Yhteistyössä