Pelottaa etten laihdukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .,.,,.,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.,.,,.,

Vieras
Vaaka rupesi näyttämään jo hälyyttäviä lukemia. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen bmin mukaan lievästi ylipainoinen. Kilot ovat parissa vuodessa tulleet hyvin hitaasti mutta varmasti. Syytä siihen en oikein tiedä? Ehkä lievä masennus ja ahdistus? Paikkakunnan muutto? Ruokapäiväkirjan mukaan ruokaa menee yhtä paljon kun silloin hoikkana. Ehkä se on sitten tää ikä? Hidastuuko aineenvaihdunta kun täyttää 30? Vai olenko aiheuttanut valvomisella ja stressaamisella itselleni jonkun kilpirauhasenvajaatoiminnan? Jostain luin että sellainen olis mahdollista.. Toisaalta kai mulla sitten olis muitakin vajaatoiminnan oireita?

No pointti oli se että mitä jos en laihdukaan. Herkut on pois kokonaan. Yritän syödä mahdollisimman säännöllisesti ja annoskoot pienennetty. Liikuntaa en ole lisännyt kun ei aika ja jaksaminen riitä siihen, töissä kun saa muutenkin ihan koko päivän seisoa/kävellä.

Kamalaa jos mä jään tällaiseksi...

Hyvä että olet tehnyt jo asian eteen noin paljon!

Usko itseesi ja laihtumiseesi, niin laihempi lopputulos on nopeammin käsillä ennemmin kuin arvaatkaan! Mielen voima on uskomaton, ja alkaa toteuttaa sitä pään sisäistä puhettaan arkisissa valinnoissa.

Tsemppiä matkaan!

Kyllä sä laihdut, jos syöt oikein ja kuntoilet. Tavalla tai toisella.

Ruokapäiväkirja paljastaa kyllä senkin että kannattaako sairautta epäillä ja lähteä tutkimaan.
Jos pidät sitä kuukauden-kaksi, niin näet kyllä mistä kiikastaa.

Työssä koko päivän kävely on oikeasti hankaloittava tekijä, jalat väsyy mutta kuntoilun kannalta se on tosi tehotonta.
Ja tiiän että on vaikea sen jälkeen lähteä kuntoilemaan, joudun itsekin pakottamaan itseni lähtemään kävelylle samassa tilanteessa.

Liikuntaa lisää ja uskoa itseesi !! Se on asenteesta kiinni !!!!! Itse lihosin kahden vuoden aikana 10kg ja en enää tuntenut itseäni "omaksi itsekseni" vaikka ulkoisesti muutos ei ollutkaan mitenkään kovin radikaali. Päätin pistää läskille kyytiä ja lisämäällä monipuolista liikuntaa ja vähentämällä herkkuja ja syömällä kohtuudella & terveellisesti. Sainkin sitten pudotettua 8kg 8kk aikana. Ennen laihdutuksen aloittamista olo oli vetämätön ja turvonnut ja teki mieli vain hautautua sohvan uumeniin herkkujen kanssa aina päivän päätteeksi. Nyt pitkän työpäivän jälkeen mieli oikein hinkuu salille/tanssiin missä saa ihanan energisen olon ja stressin purkamisen.

Tottakai ikä vaikuttaa aineenvaihduntaan. Ei kolmikymppisenä enää voi vetää samoja määriä ruokaa kuin parikymppisenä, itse huomasin ihan saman ja aloin vähentämään syöntimääriä.

Tsemppiä, tahdolla saa mitä vain aikaiseksi :)

Yhteistyössä