Pellavaverhojen pesu koneessa?

  • Viestiketjun aloittaja Hellu
  • Ensimmäinen viesti
Hellu
Voikohan pellavaverhot pestä koneessa hienopesulla? Käyttöohjeessa se ohjelma on tarkoitettu esim. verhoille, mutta materiaalista lukee, että puuvillaa, synteettistä materiaalia tai sekoitekuitua. Onnistuuko siis?
 
Hellu
Eli jos en laita linkousta, niin jääkö ne silloin kovinkin märiksi? Mietin siis vaan, että jos jää, niin siinä tapauksessa taitaisi olla sama, vaikka pesisi käsin?
 
Auttakaa muakin
Mä olen ostanut pellavaverhot ja ne haisee ihan hirveelle kankaidenkäsittelyaineelle=ovat myrkylliset hengittää.

Tuo haju ei lähde tuulettamallakaan. Meneekö ne verhot siis pilalle, jos pesen hienopesussa ja linkoan kevyesti? Eivätkö tule hyviksi silittämälläkään?

Kutistuuko se pellava kaikessa pesussa? Siis kolmekympin hienopesussakin?

Auttakaa te, joilla on kokemusta. En haluaisi pilata uusia verhojani.
 
Samu
Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa muakin:
Mä olen ostanut pellavaverhot ja ne haisee ihan hirveelle kankaidenkäsittelyaineelle=ovat myrkylliset hengittää.

Tuo haju ei lähde tuulettamallakaan. Meneekö ne verhot siis pilalle, jos pesen hienopesussa ja linkoan kevyesti? Eivätkö tule hyviksi silittämälläkään?

Kutistuuko se pellava kaikessa pesussa? Siis kolmekympin hienopesussakin?

Auttakaa te, joilla on kokemusta. En haluaisi pilata uusia verhojani.
Ei pitäis pellavan vielä kolmessakympissä kutistua, ainaki mulla on kestäny ihan hyvin. Harkitse tosin sitä linkousta....
 
Auttakaa muakin
Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa muakin:
Mä olen ostanut pellavaverhot ja ne haisee ihan hirveelle kankaidenkäsittelyaineelle=ovat myrkylliset hengittää.

Tuo haju ei lähde tuulettamallakaan. Meneekö ne verhot siis pilalle, jos pesen hienopesussa ja linkoan kevyesti? Eivätkö tule hyviksi silittämälläkään?

Kutistuuko se pellava kaikessa pesussa? Siis kolmekympin hienopesussakin?

Auttakaa te, joilla on kokemusta. En haluaisi pilata uusia verhojani.
Ei pitäis pellavan vielä kolmessakympissä kutistua, ainaki mulla on kestäny ihan hyvin. Harkitse tosin sitä linkousta....
Ootko itse lingonnut pellavaverhoja?

Nehän on litimärät varmaan kolme päivää, jos ei linkoa.

Ärsyttää!!

 

Yhteistyössä