Pelkosektioista ja MONIKOSSA

• Viestiketjun aloittaja Syystuuli
  • Ensimmäinen viesti
Syystuuli
Hei

onko kellekään tehty kaksi peräjälkeistä pelkosektiota? ja kuinka pian ensimmäisen jälkeen?

Kuvittelin että ekan sektion jälkeen jotenkin voisin kuvitella alatiesynnytystä, mutta EI tule todennäköisesti mitään. Edellistä raskautta varjosti synnytyspelko yötä päivää, kuin myös lapsen menettämisen pelko.

Nyt mietitään toisen yrittämistä, mutta se synnytys siellä pelottaa (toki olen ikionnellinen ja iloinen jos ja kun raskaaksi tulen...). Niin siis alatiesynnytys kuin myös sektio. Jos sektiossa jokin menisi vikaan äidin ja lapsen suhteen...Kun nyt on tämä ihana esikoinen. Alatiesynnytyksen puolesta puhuu vain se että jos kaikki menisi "HYVIN" ylös pääsee heti ja kotiinkin pian. Siis jos...

Alatiesynnytys ei ole minulle mikään osoitus naiseudesta tai kivunsietokyvystä tms. tai tee lapsen suhteen autuammaksi luonnollisuuden puolesta, joten niistä syistä ei alatiesynnytys vie omalla kohdalla voittoa. Mutta toinen sektio pelottaa vaikka eka meni erinomasesti kuin myös toipuminen.

Ekan kohdalla kyllä alatie oli jonkinlainen vaihtoehto jos yllättäen olisi tullut. Mutta kokoarviossa ajateltiin paljon suuremmaksi (lähes 4 kg, vaikka olikin vain 3 kg ja huom. olen ja olin "hoikka"myös raskaudessa ja maha pieni) ja sekin vielä pelästytti.

Eli onko teitä kahden sektion läpikäyneitä ja millä aikataululla???? Miten meni? Entä pelkosektion läpikäyneet, ajatteöletteko uutta sektiota seuraavan kohdalla

Ihan tavallinen bikiniviilto koska oli elektiivinen. Ja toipuminen oikein hyvä. Eli ei siinä mitään. Mutta nyt kuten sanoin, kauhistuttaa molemmat ja tietysti riskit. Kun ei voi lykätä eteenpäinkään kun yli kolmikymppinen.

Kokemusta on
Hei Syystuuli

Minulle on tehty kaksi sektiota vuoden sisällä. Minulla on tasan vuoden ikäerolla olevat lapset.
Ensimmäistä odottaessani koko odotusaika meni pelon piinamana.
Loppujen lopuksi sain sektion ja se meni todella hyvin.
Kun toinen lapsemme ilmoitti tulostaan, otin välittömästi itselleni
yksityislääkärin ja tilasin sektion etukäteen. Suosittelen lämpimästi.
On turhaa kärsiä pelosta, raskausaika on ollut minulle painajaista ensimmäisen lapsen osalta, toinen jo vähän helpotti kun tiesin, että saan sektion.

Paraneminen meni erittäin hyvin molemmista. Rohkeutta :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 10:15 Kokemusta on kirjoitti:
Hei Syystuuli

Minulle on tehty kaksi sektiota vuoden sisällä. Minulla on tasan vuoden ikäerolla olevat lapset.
Ensimmäistä odottaessani koko odotusaika meni pelon piinamana.
Loppujen lopuksi sain sektion ja se meni todella hyvin.
Kun toinen lapsemme ilmoitti tulostaan, otin välittömästi itselleni
yksityislääkärin ja tilasin sektion etukäteen. Suosittelen lämpimästi.
On turhaa kärsiä pelosta, raskausaika on ollut minulle painajaista ensimmäisen lapsen osalta, toinen jo vähän helpotti kun tiesin, että saan sektion.

Paraneminen meni erittäin hyvin molemmista. Rohkeutta :)
Miten tämä juttu käytännössä menee, kun sanoit ottaneesi yhteyttä yksityiseen lääkäriin? Synnytitkö silti julkisessa sairaalassa? Voisitko kertoa lisää :)

KOKEMUSTA ON
Hei "Vauvabuumi"

Yksityiselle hakeutuminen ei ole vaikeaa eikä hankalaa.
Otat selvää keillä tai kenellä yksityislääkärillä on oikeus toimia julkisessa sairaalassa. Monellahan on vastaanotto sekä julkisella että yksityisellä puolella.
Menet yksityispuolelle potilaaksi ja kerrot haluavasi sektion pelosta tms. syystä johtuen. Yleensä tämä toimii ihan hyvin.
Minä aikoinani ajattelin luonnollisesti myös kustannuspuolta, mutta se ei todellakaan ole niin kallista kuin kuvittelin. Normaalin sairaalamaksun lisäksi maksettavaksi tuli lääkärin palkkio, anestesialääkärin palkkio sekä lastenlääkäri. Tästä summasta saat vielä Kelasta osan takaisin. =)

Lohduttavaa että joillekin samasta syystä kaksi ja lyhyen ajan sisällä. Mutta tuntuu niin typerältä. Ja kun se sektiokin pelottaa. Mutta ensin kai täytyisi onnistua hankkiutumaan raskaaksi ja toivoa että kaikki menee hyvin.

Mutta se pelko on tosiaan lamaavaa.

Yhteistyössä