pelkopoli synnytyspelkoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
Pelkopoli sektiosta haaveilevalle aivan tajuttoman synnytyspelon vuoksi: Pelotellaan sektiolla ensin äiti kauhusta kankeaksi, jonka jälkeen kehutaan kuinka hyvä alatiesynnytys on, mitään sen riskeistä mainitsematta. Sitten kun siitä huolimatta haluaa sektion, aletaan pompottamaan odottajaa lääkäriltä toiselle, kontrollista toiseen, jälleen pelkopolille ja viimein tyrkätään käynnistysaika hämillään olevalle odottajalle. Ei ne pelot kaikonneet mihinkään, päinvastoin. Nyt pelkään sitä sektiotakin, mutta pienempi paha se on aiempien synnytyskokemusteni rinnalla. Millaisia kokemuksia muilla on pelkopolista?

Pelkopoli sektiosta haaveilevalle aivan tajuttoman synnytyspelon vuoksi: Pelotellaan sektiolla ensin äiti kauhusta kankeaksi, jonka jälkeen kehutaan kuinka hyvä alatiesynnytys on, mitään sen riskeistä mainitsematta. Sitten kun siitä huolimatta haluaa sektion, aletaan pompottamaan odottajaa lääkäriltä toiselle, kontrollista toiseen, jälleen pelkopolille ja viimein tyrkätään käynnistysaika hämillään olevalle odottajalle. Ei ne pelot kaikonneet mihinkään, päinvastoin. Nyt pelkään sitä sektiotakin, mutta pienempi paha se on aiempien synnytyskokemusteni rinnalla. Millaisia kokemuksia muilla on pelkopolista?

itse pelkään lentokoneessa lentämistä se miten pelkäät varmaan sitä samaa luokkaa..itse en pelkää synnytys kipua.

Minulla on kyllä täysin erilainen kokemus pelkopolista. Kahdesti kävin ja toisella kerralla varattiin jo sektioaika. Hetken yrittivät jutella eri vaihtoehdoista, mutta alusta asti sanottiin, että minä saan itse päättää. Tarjosivat jotain tukiryhmää ja keskusteluaikaa kätilön kanssa. Kumpaankaan en mennyt. Kyllähän lääkärin naamasta näki, että se ei ollut varsin tyytyväinen valinnastani, mutta eipä se alkanut enempiä inttämään vastaan.

Mulla oli hyvä kokemus pelkopolilta KYS:ssa. Mun kohdalla alatiesynnytys ei ollut vaihtoehto ja (toinen) sektio pelotti, polilla tulin kuulluksi ja toiveeni huomioitiin mahdollisuuksien mukaan. Toinen sektioreissu olikin paljon parempi kokemus kuin eka.

Mulla myös hyvät kokemukset KYS:n pelkopolista. Kävin kaksi kertaa ja toisella kerralla varattiin aika lääkärille sektiopäätöstä varten. Ei peloteltu eikä ihannoitu alatiesynnytystä, sitä tietenkin suositeltiin, mutta alusta asti korostettiin että ketään ei siihen painosteta. Sektion myös sain ja se meni kaikin puolin todella hyvin ja toivuin siitä nopeasti.
Kamalaa, jos olet joutunut tuolla lailla pompoteltavaksi! Ilmeisesti hyvin sairaalakohtaista miten synnytyspelkoon suhtaudutaan.

Yhteistyössä