pelko vakavasta sairaudesta ahdistaa

Minua vaivaa pelko. Joka aamu pelkään, että tänään on se päivä kun sairastun johonkin vakavaan tautiin. Tauti, jota pelkään on aina joku todella harvinainen, harvemmin siis mikään syöpä. Tarkailen itseäni jatkuvasti ja aina jotakin outoa kropassa tapahtuu, milloin puutuu mikäkin paikka ja välillä ihan tärisen sillain sisäisesti. Harrastan liikuntaa ja mukavaa tekemistä, mutta kyllä tää ahdistus vie voimat ja lamauttaa. Eniten mua vaivaa tuo sisäinen tärinä, jalkoja pulputtaa ja pää "tärisee". Onko täällä muita kohtalotovereita?
 
Pelkaan myos kaikenlaisia vakavia sairauksia, lahinna syopaa. Lasten syntyman jalkeen tilanne on vain pahentunut. Viime vuoden aikana kavin laakarissa tosi usein, aina olin varma, etta kyse on jostain todella vakavasta. Jotenkin sain tilanteen rauhoittumaan kevaan aikana - muutamaksi kuukaudeksi - mutta tama syksy on ollut taas yhta itsensa tarkkailua ja pelkaamista.

Toi paan tarina on myos tuttua ja karsin siita tosi paljon n. vuosi sitten. Se ilmeni yleensa kun menin nukkumaan/pitkalleen, jolloin koko takaraivo alkoi tarista. Kavin neurologilla, joka arveli sen johtuvan niskajannityksesta. Siita lienee ollut kyse kun OMT fysioterapian myota vaiva katosi. Voisiko sulla kans olla niskaperaista? Jalkojen pulputus (ikaankuin elohiiri) oli minunkin riesana jokunen vuosi sitten. Se taisi kadota lopulta kun laakari sai tutkimusten jalkeen minut vakuuttuneksi, etta kyse ei ole mistaan vakavammasta. Soin silloin myos kuuriluontoisesti B-vitamiinia ja magnesiumia, mika ehka myos auttoi.

Tsemppia, tiedan tasan tarkalleen kuinka rasittavaa naiden ajatusten kanssa voi olla, kumpa joku paiva helpottaisi...

 
mertzik

Käytkö missään puhumassa?
Lääkitys ja terapia voi auttaa tautikammoon / luulotautiin / hypokondriaan / pakko-oireiseen häiriöön.

Voisit myös googlettaa noilla hakusanoilla, löydät palstoja jotka käsittelevät kys. ongelmia enemmän kuin mitä täällä on käsitelty.
 
ap:llä jos on selässä vikaa, niin sun täytyy vaan uskoo, että nää vaivat johtuu siitä. helppoo se ei oo. mulla on samanlaisia vaivoja. neurolla voi käydä tarkastuttaa et kaikki on kunnossa siltä osin. ahdistus pahentaa oireita huomattavasti. lihasjännitys ylläpitää. lääkket, jumppa, veden juominen ja ehkä parhaiten se, että joku vakuuttaa ettei kyse ole vakavasta auttaa. toivottavasti et kärsi kovista kivuista. mulla on hermokipuja ja ei ole kivoja ollenkaan.

tsemppiä!
 

Yhteistyössä