Pelko loppumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tea

Vieras
Seurustelen onnellisesti, melkein vuosi jo täynnä. Olen seurustellut muutaman kerran, mutta kerran yhtä onnellisessa suhteessa kuin nyt. Silloin mies jätti minut ja toipuminen oli kovaa ja kesti kauan. Nyt kun riitelemme tai mieheni on pahalla päällä, niin pelkään todella, että hänkin jättää minut. Joskus tulin niin hänelle sanoneeksikin, mutta hän sanoi, ettei niin tee eikä ole riitatilanteessa koskaan sellaisella uhannutkaan.

Tuntuu, ettei hänelle riitatilanteet ole mitään sellaisia kuin minulle, että hirveää, nyt hän lähtee. Kun riita on ohi, niin sillä selvä kaikki on hyvin ja suhde jatkuu hyvin. Vaikka toisaalta olen riitojen kannalla, tulee asiat selvitettyä (ei tee mielessään omia versioita) ja paha olokin poistettua.

Mutta saankohan koskaan tätä pelkoa pois. Ja kun lisäksi olen niin onnellinen, niin pelkään, että kohta kaikki rohahtaa. Silloin tällöin tulee mieleeni, kun puhelin soi, että nyt hän ilmoittaa, ettei olla enää yhdessä.

Mulle kävi pari vuotta sitten samoin että jätkä otti ja lähti. Itkin silmät päästäni mutta jatkoin elämääni. En kovin menestyksellisesti kylläkään. Löysin uuden ja taas uuden mutta jätin ne samantien etten vaan olis rakastunut ja suhde käynyt vakavaksi. En ainenkaan jäänyt enää jätettäväksi mutta ei se kyllä onnea tuonut. Liika pelko tuhoaa kaiken kauniin. Nyt onnellisena suhteessa ja pelko jäänyt menneisyyteen. Anna itsellesi mahdollisuus olla onnellinen ja älä pelkää tulevaa turhaan. Katso tulevaisuuteen avoimin ja iloisin mielin.

Mietipä kuinka seksikkäältä näytät pelkoinesi miehen silmissä.
Ajattele, jos miehesi ruikuttaisi sulle, että ei voi elää jos jätät hänet...eikö alkaisi yhtään etoa?
Tuo menee todennäkköisesti ohi, kun miehesi oikeasti jättää sinut, niin vasta sitten huomaat, että pelko oli pahempi kuin itse tapahtuma.
Vai pelkäätkö itseasiassa kuitenkaan pohjimmiltasi sitä, että miehesi jättää sinut?
Entä jos tuo onkin vain reaktio siihen , että et ole varma itsestäsi. Entäpä jos sinä et rakastakaan poikaystävääsi oikeasti?
Olet vain riippuvainen hänestä, ja tiedät sen itsekin, siksi pelkäät.
Toinen mitä tapahtuu kun jatkuvasti pelkäät, on se että alat varomaan itseäsi ja olemaan mieliksi miehellesi. Lopulta tukahdutat itsesi, ja jonain päivänä taas löydät itsesi ja jätät miehesi rytinällä.

Minulla on sama ongelma, mutta en puhu siitä miehelleni.

Minutkin jätettiinihan yllättäen enkä syytäkään saanut ikinä tietää, edellisenä päivänä rakasti ja sitten ilmoitti ettei haluakaan enää jatkaa. Ei tainnut edes olla toista naista kuvioissa.
Jotenkin pelkään nyt tosi onnellisena, että tämäkin mies vaan äkkiä varoittamatta lakkaa rakastamasta minua.

Parempi olla ajattelematta, pelkäämättä, mutta jotenkin olin jo tottunut siihen, että en ikinä rakastu niin paljon kuin nyt ja sitten, kun kävi niin alkaakin pelkää sen menettämistä;)

Yhteistyössä