Pelkkä kondomi ehkäisynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hups

Vieras
Luotatteko pelkkään kondomiin ehkäisynä vai käytättekö lisänä jotain valmistetta (ei-hormonaalista)? Minä luotan pelkkään kondomiin, nyt mietinkin, että luotanko kenties hieman liikaakin - eli tarvitsisiko lisänä olla jotain muuta ns. "varmistusta"?

mä lopetin pillerit just ja mennään kondomilla.onhan se sellaista mutta kyllä luotan siihen.meille raskaus ei ole katastrofi vaikka ei ihan vielä toista halutakaan varsinaisesti yrittää.

Minulle raskaus olisi tässä elämäntilanteessa (lähes) katastrofi, joten siksi mietin että miten pelaisi mahdollisimman varman päälle. Hormonaalinen ehkäisy ei tule kyseeseen sen aiheuttamien sivuvaikutusten vuoksi, kuparikierukka ei liioin. Ehkäisyvaihtoehtoja olen kelaillut tässä kolmisen kk:tta, ja päätynyt kondomiin - siis pelkkään. Voiko siihen tosiaan luottaa satasella, vai pitäisikö olla jotain samalla käytettävää "ainetta" - mitä?

Olemme käyttäneet kondomia yli vuoden ja minusta on varma ehkäisykeino.Jos kondomi menee rikki niin kyllä sen huomaa ja mies aina homman jälkeen sen tsekannut.Odottelemme sterilisaatioon aikaa.

Miten ylipäänsä kondomi sitten voi mennä rikki, muuten kuin että jos pitkillä kynsillä koskee sitä? En ymmärrä. Kertaakaan ei ole tullut omalle kohdalleni kokemusta, että kortsu olisi hajonnut - miten niitä oikein menee rikki? Siihen siis voi luottaa, edelleenkin? Kun osaa käyttää. Joka kerta yhdynnässä käytämme kondomia, tarkistamme lopuksi onko se ehjä. Ja välissä tietysti tulee katsottua, jos alkaa epäilyttämään, että onko se kunnolla paikallaan. Muttei siis välttämättä tarvitse mitään ehkäisypuikkoja tms. lisäksi? Mitä muuta on, kuin Patentex Ovalia (ei oikein houkuta, olen joskus kokeillut!)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 09:16 hups kirjoitti:
Miten ne sitten huomaa? Vai juuri tuolla konstillako ne "vahingot" tapahtuu?

Pitäis kaiketikin täyttää kortsu vedellä ja katsoa vuotaako mistään =) Ja olen kuullut tapauksista, että yllättäen huomataan että vauva on tulossa, vaikka kortsua käytetty ihan oikein ja "ehjänäkin" pysynyt.

vaikka itse päädyin kondomiin niin mua häiritsee se että sitä pitää tarkistaa koko ajan että onko paikallaan.kokeilen seuraavaksi patentex ovalia.jotkut käyttävät sitä ainoana ehkäisynä.

Kyllähän se vähän häiritsee... Mutta onhan sen Patentex Ovalinkin kanssa vähän sellaista ja tällaista! Jostain kumman syystä en luota pelkästään siihen, kondomiin kyllä. Ei sen puoleen, en ole koskaan kyllä käyttänytkään pelkkää Patentexia, vaan aina kondomin kanssa. Sitä ihmettelen, että vuosia on (yhteensä) kondomia käytetty, ja koskaan se ei ole hajonnut. Millä ne jotkut saa sen hajoamaan? Onko väärin säilytetty tms.? Vai riippuuko se tosiaan merkistä, toiset hajoaa helpommin kuin toiset? Kuulopuheiden ja luetun perusteella kondomit hajoaisivat todella herkästi, ja näin ollen olisivat hyvin epävarmoja ehkäisymuotona!

Kyllä meilläkin pelkät kortsut on käytössä eikä muita tulekaan. Näkki on riittävä suuri ja mies tarkistaa aina käytön jälkeen puhaltamalla kumin täyteen tai laittamalla sinne vettä, onko se ehjä. Kuukautisten lähestyessä käytämme joskus Patentex Ovalia, niin on vähän vaihtelua. Kuukautisten aikana harrastamme keskeytettyä yhdyntää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 17:57 hups kirjoitti:
Onko kondomeissa eroja eri merkkien välillä, mitkä on kaikista luotettavimpia?
En usko että itse luotettavuudessa on eroja mutta koossa kyllä. Meillä käytettiin pelkkää kondomia lasten välillä ja kyllä eron eri merkkien välillä huomas; joitakin kun oli ihan tuskaa saada päälle ja sitten ne tiukkuuttaan hajosivat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 15:21 vieras kirjoitti:
eihän mikään ehkäisy ole 100%...itse luotan kondomiin,sitä käytetään. Mutta pitää muistaa käyttää alusta loppuun eikä "kokeilla ekaksi vähän ilman"

Peesi tälle!

Nimimerkilä "itse joskus touhutipoista raskaaksi tullut"!

pelkkää kondomia käytettiin reilu kolme vuotta ja laskettiin "varmoja" päiviä, jolloin ei käytetty mitään, koska lapsi on tervetullut perheeseemme jos on tullakseen ja nyt onkin tulossa. Tällä ehkäisymenetelmällä kesti yli kolme vuotta, että "vahinko" tapahtui ja tulin raskaaksi.

Nyt täytyy kysäistä, että mitäs jos vaihtaa kondomin kesken yhdynnän, niin onko raskauden mahdollisuus olemassa vai ei? Jos kondomi kuitenkin on koko yhdynnän ajan käytössä, että missään vaiheessa ei olla sitä ilman?