Pelkäsin yli kaiken että synnytyksessä tulee kakka!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tunsin kun kakkaa tuli kun ponnistin. Kätilö ei maininnut asiasta ja kun miehelle sanoin että musta tuntuu että tuli kakkaa, mies sanoi "No emmä ainakaa mitään huomannu". Mutta oon kyllä ihan varma että tuli koska oli kamala kakkahätä ennen synnytystä ja tuntui että jotain tuli peräpäästä. Ja kätilö pyyhki aika tiuhaan tahtiin. :D

Mutta en mä siinä vaiheessa enää ajatellut että onpa kamalaa! Olin vaan niin onnellinen vauvasta.

Ja arvatkaa, tästä on aikaa jo 2,5 vuotta ja olin jo ehtinyt unohtaa, kunnes nyt pikkusiskoni kertoi omasta pelostaan. :D Siskokin siis pelkää että tulee kakka. Siskolla laskettu aika tammikuussa. :D

Eipä siinä mitään hävettävää ole, ihan luonnollinen asia jota tapahtuu monille ja kätilöt ovat siihen tottuneet. Ja siinä synnytyksen aikana on sen verran paljon muuta tärkeämpää että helposti unohtuu kakat sun muut epäolennaisemmat asiat :)

Mulla ainakin tuli, sanoinkin kätilölle tuskissani ettei sieltä mitään vauvaa tule vaan pelkkää kakkaa! :D Kätilö sanoi että tulee sitäkin mutta kyllä tuo vauvan pää myös näkyy olevan tulossa!

[QUOTE="vieras";29188114]Eikö ne enää anna peräruisketta? Parikymmentä vuotta sitten niin tehtiin.[/QUOTE]

Sain peräruiskeen illalla joskus kymmenen aikoihin ja lapsi syntyi aamulla vähän ennen yhdeksää ja tuli kyllä kakkaa myös ponnistusvaiheessa

[QUOTE="vieras";29188114]Eikö ne enää anna peräruisketta? Parikymmentä vuotta sitten niin tehtiin.[/QUOTE]

ei ne enää automaattisesti sitä anna. Mulle annettiin ensimmäisessä synnytyksessä kun kätilö tuumas että se vois helpottaa oloa ja nopeuttaa synnytystä.

Tuntui, että sitä tuli ja koitin haistella että haiseeko siltä, en kehdannut kysyä. :D No en haistanut mitään, joten epäselväksi jäi asia, mutta tosiaan ihan luonnollistahan se. Miestä olin muutenkin kieltänyt tuijottamasta alapäätä vauvan syntyessä, ettei tuu mitään seksielämään vaikuttavia traumoja.

Sitä kannattaa miettiä, koska useimmiten se kakka tulee, harva saa suoltaan ängettyä niin tyhjksi, ettei valtavan ponnistamisen jälkeen synnytyksessä yhtään paskaa irtoaisi. Se oli jännä, että pierua ei sentään tullut.

en todellakaan tiedä tuliko, en TODELLAKAAN ehtinyt katsomaan. eikä kyllä edes kiinnosta, vaikka ois tullut megalomaanisen iso kakkatorttu. hyvä vaan jos tulee, koska on se paskominen niin ikävää synnytyksen jälkeen...

Yhteistyössä