• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Pelkään suolistosyöpää:((

  • Viestiketjun aloittaja Panikki
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja --(:
että oikeasti mietin olisiko päivien päättäminen ratkaisu? En kestä tätä pelkoa ja ahdistusta. Olen sairaslomalla asian takia, syön lääkkeitä ja syöpä varmaan samalla jyllää. En voi syödä, voin pahoin, tärisen ja itken pelon takia. Kohta 4viikkoa tämmöistä.
No teepä kuule se! Puheesi on pikkaisen ristiriitaisia! Pelkäät syöpää ja pelkäät kuolevasi siihen. Silti ajattelet pitäisikö "päättää päivänsä".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja --(:
että oikeasti mietin olisiko päivien päättäminen ratkaisu? En kestä tätä pelkoa ja ahdistusta. Olen sairaslomalla asian takia, syön lääkkeitä ja syöpä varmaan samalla jyllää. En voi syödä, voin pahoin, tärisen ja itken pelon takia. Kohta 4viikkoa tämmöistä.
No teepä kuule se! Puheesi on pikkaisen ristiriitaisia! Pelkäät syöpää ja pelkäät kuolevasi siihen. Silti ajattelet pitäisikö "päättää päivänsä".
Mielummin itsari kun se että saa kuulla sairastavan pitkälle levinnyttä syöpää jolle ei voi enää tehdä mitään! Ei siinä mitään ristiriitaa oo, päinvastoin

 
Ei normaalia enää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja --(:
että oikeasti mietin olisiko päivien päättäminen ratkaisu? En kestä tätä pelkoa ja ahdistusta. Olen sairaslomalla asian takia, syön lääkkeitä ja syöpä varmaan samalla jyllää. En voi syödä, voin pahoin, tärisen ja itken pelon takia. Kohta 4viikkoa tämmöistä.
No teepä kuule se! Puheesi on pikkaisen ristiriitaisia! Pelkäät syöpää ja pelkäät kuolevasi siihen. Silti ajattelet pitäisikö "päättää päivänsä".
Mielummin itsari kun se että saa kuulla sairastavan pitkälle levinnyttä syöpää jolle ei voi enää tehdä mitään! Ei siinä mitään ristiriitaa oo, päinvastoin
Mee ihan oikeesti sinne psykiatriseen hoitoon...
 
äh...
siis jos sulla on jo 6 kertaa todettu pukamat, niin ole onnellinen diagnoosista. Pukamathan on helppoja hoitaa, hoidat ne vaan kuntoon joka kerta, kun ne tulee. Ja jos sun mieltä helpottaa lääkärillä ramppaaminen, niin mene hyvä ihminen käymään, mutta on maailmassa kamalampiakin sairauksia kuin pukamat - varsinkin, kun ne sulla on diagnosoitu ja tähystetty.

Mun miehellä tulee joka päivä verta ulosteen mukana, eikä se mieti päiviensä päättämistä tms, vaan hoitaa sairauttaan, joka on krooninen, mutta ei tapa. Hänellä on crohnin tauti, jota ei saada lääkkeillä hallintaan, ja joka oireilee esim. juuri sillä, että vuotaa verta. Hän joutui kuitenkin elämään pitkään tuon ainoan oireen kanssa, ennen kuin tähystettiin, otettiin koepalat ja todettiin tuo tauti. Ja hän pystyy elämään täysin normaalia elämää.

Miten ihmeessä ihmiset jaksaa miettiä kaikenlaisia sairauksia, joita heillä saattaa olla? Samalla sitä voisi murehtia, ettei voi lähteä kauppaan, kun auto voi ajaa yli, tai ei voi käydä nukkumaan, jos sitä ei vaikka herääkään...
 
panikki
Olet siis kohtalotoveri, kuulosti ihan mun oireelle!
Älä googlaa äläkä vaan saata itseäsi samaan tilaan kun mä.
Lääkitys alotettu, rauhottavat, melkeen osastolle sisälle, työkyvyttömyys jne.
 
äh...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotenki olen niin syvällä tässä ahdistuksessa etten saa muuta ajateltua.
Oliko sun miehellä muita oireita kun verentulo ts. miten se oireilee?
ei ollut muita oireita, ja oireet on muutenkin yksikölliset. Diagnoosin jälkeen hänellä on ollut kovia vatsakipuja, pääsärkyä yms, jota tietyt ruoat pahentaa. Mutta kun ei löytynyt pukamia/haavaumia, niin tota ne epäili seuraavaksi. Tauti on tosiaan krooninen, mutta ei kuolemaksi, ja yleensä verentuloon on jokin ihan "tavallinen" syy.

Mutta jos sulla tosiaan on diagnosoitu pukamat (kuten mullaki), niin yritäpä hoitaa ne kuntoon ennen kuin mietit mitään sen vaarallisempaa tautia. Mulla ainakin omat raskauden aikaiset pukamat vuoti hyvinkin runsaasti ihan kirkkaanpunaista verta, mutta reilun viikon hoidolla vuoto loppui.
 
ap
Mä olen sitä mieltä ettei pukamavoiteet auta kun veri tulee kerran ja sit taas loppuu. Mulla on yks ulkoinenkin pukama ja yks ponnistellessa änkee ulos. Ulkoistenhan ei kuuluis vuotaa kovinkaan paljoa mut sisäiset kai voi vuotaa..

Kiitti kun vastasit:)
 

Yhteistyössä