• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Pelkään suolistosyöpää:((

  • Viestiketjun aloittaja Panikki
  • Ensimmäinen viesti
Panikki
Verta tullut joskus ulostamisen jälkeen, kirkasta sellasta.
Vatsan toiminta normaali, pukamia on.
Miten ihmeessä pukamat voisi noin vuotaa, joitakin kertoja vuodessa ja sit taas ei mitään? Useimmiten vuoto tullut jos vatsa kovalla tai vastaavasti jos olen ravannut usein vessassa.

Olen ihan ahdistunut tästä ja joutunut alottaa jo lääkityksen kun en voi muuta ajatella.

Kertokaa nyt että muillakin ollu tällästä, ilman sitä syöpää
 
halihali
En osaa sanoa muuta, kuin että älä ikinä, missään tapauksessa, milloinkaan ota yhteyttä lääkäriin. Älä edes harkitse. Käänny sen sijaan anonyymin nettipalstan puoleen, tää kaksplussa esim on oikein hyvä vaihtoehto. Toisena hyvänä apupaikkana voisit kokeilla vaikka seiskan keskustelupalstaa tai muropakettia.
 
halihali
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Kuulostaa hyvin tyypilliseltä pukamavaivalta.
Aijjaa, minusta tuo puolestaan kuulostaa akuutilta, hyvin aggressiiviselta isovarpaanluun laajentumalta. Voi olla että joudutaan poistamaan koko jalka, amputoimalla. Mun serkun kummitädin miehellä oli sellainen ,ja amputoitiin nivusesta saakka lopulta.
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Suolistosyövässä veri on tummaa, ei helakanpunaista.
Paitsi jos syöpäkasvain sijaitsee ihan peräaukon suulla/ peräsuolessa.
Mutta yleisesti ottaen jos suolistosyövässä tulee ulostamisen mukana kirkasta verta, sitä on ulosteen seassa/ pinnalla. Pukamissa veri tulee vasta ulostamisen jälkeen/ pyyhkiessä.
 
ap
Olen käynyt lääkärillä, tunnustanko kuinka monella? Kuudella, kukaan ei ole katsonut tähystystä tarpeelliseksi mutta mä olen varma syövästä.
Ei ole muuta kun sillä lyhyellä putkella tähystetty, sillä ei kasvaimia näkynyt.

Ajattelin että jospa muillakin olisi tätä vaivaa..
 
ei jummarra
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen käynyt lääkärillä, tunnustanko kuinka monella? Kuudella, kukaan ei ole katsonut tähystystä tarpeelliseksi mutta mä olen varma syövästä.
Ei ole muuta kun sillä lyhyellä putkella tähystetty, sillä ei kasvaimia näkynyt.

Ajattelin että jospa muillakin olisi tätä vaivaa..
Miksi sä olet niin varma syövästä, kun oireet sopii täydellisesti pukamiin jotka sulla on todettukin???
 
tiedän tunteen
Juuri olen kärsinyt samasta ongelmasta. Tosin verta ei ole tullut noin paljon, ainoastaan pyyhittäessä. Olin myös ihan paniikissa ja mieli todella maassa enkä kyennyt juuri mihinkään kun masistelin asiaa niin kovasti. Vihdoin kun uskaltauduin lääkärin pakeille todettiin että peräaukon reunalla on haavauma. Nyt lääkitys päällä ja vuoto lakannut. (multakin vuotoa tuli aina pari viikkoa satunnaisesti sitten loppui ja alkoi taas myöhemmin uudellen kun maha oli kovalla). Tiedän siis tosiaan tunteen kun ajatus pyörii 95% omassa perässä ja paskassa ja vessassa käynti aiheuttaa suurta tuskaa ja paniikkia.

Rauhoitu hyvä nainen ja nauti elämästä. Sitä voi olla viimeinen päivä vaikkei mitään sairastaisikaan, joten tästä eteenpäin minä en tuhlaa kallista elämääni turhaan murehtimiseen. Iloista syksyä sinulle!
 
on kans noita..
jos veri on punaista, se ei tule kaukaa suolesta. jos taas on lyhyellä putkella katsottu, se kattaa sen matkan, jonka varrelta veri voisi tulla. mittauta hemoglobiinisi. jos se on kunnossa, et voi "salaa" vuotaa verta jostain syvemmältä. seuraava vaihtoehto on liioitella vaivaa, jos et muuten pääse tähystykseen. minä pääsin, vaikka oli "selvästi pukamia", koska lääkärini halusi saada mulle "sielunrauhan".
 
--(
että oikeasti mietin olisiko päivien päättäminen ratkaisu? En kestä tätä pelkoa ja ahdistusta. Olen sairaslomalla asian takia, syön lääkkeitä ja syöpä varmaan samalla jyllää. En voi syödä, voin pahoin, tärisen ja itken pelon takia. Kohta 4viikkoa tämmöistä.
 
NYT
AP LOPETAT TUON JÄRJETTÖMÄN LIETSOMISEN! TOI ON IHAN PIMEETÄ JO! KAIKKI NOI SUN EDELLÄ KUVATUT OIREET SOPII TÄYDELLISESTI PUKAMIIN, VERTA VOI TULLA VAIN PAPERIIN PYYHITTÄESSÄ, TAI SITTEN TIPUTELLA PÖNTTÖÖN TAI VUOTAA HOLAHTAMALLA! VÄLILLÄ ON TÄYSIN OIREETTOMIA KAUSIA.
SUT ON NYT TUTKITTU 6 KERTAA JA JOKAINEN LÄÄKÄRI SANOO ETTÄ SULLA ON PUKAMAT. TÄHYSTETTY ON LYHYELLÄ SKOOPILLA (KATSOTTU PERÄSUOLI). JOS VERENVUOTO JOHTUISI SYÖVÄSTÄ, SYÖPÄKASVAIN OLISI PERÄSUOLESSA. EIKÄ SIELLÄ MITÄÄN KASVAIMIA OLE NÄKYNYT!
MÄ LUULEN ETTÄ SÄ TARVIT PSYKIATRIA ETKÄ MITÄÄN MUUTA! RAUHOITU JO HYVÄ NAINEN!
 

Yhteistyössä