Sirpale,
älä missään nimessä lopeta lääkettäsi. itselläni tosiaan kesti 3-4 viikkoa kunnes tunsi jotakin vaikutusta. koeta jaksaa edes tämä aika. jos tämä lääke ei toimi, jokin toinen varmasti auttaa. se saattaa myös varmasti olla totta kuten tässä on aiemmin kerrottu, että masennuksesta saattaa päästä myös ilman lääkkeitä eroon, mutta itse luulen että paljon helpommin ja nopeammin pääsee kun "ottaa kiltisti lääkkeet". itse käytän sepramia, joka on muistaakseni cipralexin rinnakkaisvalmiste (siis halvempi, vaihtoivat apteekissa kun minulle oli määrätty cipralexia) joten samaa valmistetta käytämme. minulla annosta nostettiin kolmesti lääkärin määräyksestä että tulosta saatiin aikaiseksi, aluksi 20, sitten 30 ja lopulta 40 mg jota syö vieläkin. olen myös kuullut erään alan erikoislääkärin sanovan, että synnytysmasennus on masennuksenna sellainen, että se vaatii heti alussa melko kovat lääkkeet eli suuret annokset ja jopa melkoiset "cocktailit". minulla itsellänikin oli yhdessä vaiheessa alussa kolme lääkettä. tämä masennuslääke, rauhoittava, ja väsyttävä masennuslääke. ja nyt minulla on ainoastaan tämä sepram. joten älä missään nimessä koe huonoa omaa tuntoa tästä yhdestä lääkkeestä jota otat. toivon, että pääsisit asian kanssa sinuiksi. tiedän hyvin kyllä tunteen. itselläni kesti tosi kauan että hyväksyin lääkkeet ja varsinkin kun yhdessä vaiheessa niitä oli kolme. olin varma, että näitähän napsin koko loppu ikäni ja miten näistä pääsee eroon. mutta minulla ei ollut mitään vaikeuksia näiden kahden suhteen ainakaan.
vielä ahdistuksesta ja epätodellisesta olosta. minulla oli myös tälläistä. se hulluksi tulemisen ja sekoamisen tunne oli juuri kaikista kauheinta. olin ihan varma, että järki tässä menee nyt. mutta onneksi sekin on kuulema niin, että ns. hullu (jos näin nyt voi sanoa) ei tunne sekoavansa. =)
mielelläni kirjottelisin myös sähköpostia, mutta minullakaan ei ole sellaista osoitetta tällä hetkellä, jonka tässä ilmoittaisin, mutta voisinpa hankkia.
Voimahalaus!