pelkään vahvasti olevani taas raskaana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IikIk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IikIk

Vieras
yksi keskeytys takana, lapsiluku täynnä. Ehkäisynä kondomi, joka ei tiettävästi oo pettänyt. Kierto on epäsäännöllinen joten en oo miettinyt menkkoja. Edellisiin verrattuna 3 vko myöhäs. Työhousut on viikon verran kiristäneet joka päivä vähän enemmän vaikka en puntarin mukaan ole lihonut. Tänään vaivannut tuttu pahoinvointi. Pelottaa että olen raskaana :( pyysin vuosi sitten sterilisaatiota mut en saanu sitä. Itkettää...

[QUOTE="Miira";28938101]Jos lapsiluku on täynnä, niin silloin huolehditaan ehkäisystä paremmin tai mennään sterilisaatioon. Abortti ei ole ehkäisykeino.[/QUOTE]

Edellisen abortin yhteydessä pyysin lähetettä keskeytykseen. En saanut sitä. Kuulemma liian nuori (29v)

Kävin 30v täytettyä pyytämässä lähetettä keskeytykseen, sain tk:sta lähetteen mutta keskussairaalan lääkäri ei suostunut tekemään koska olen liian nuori (nyt 30v) ja minulla on "vasta" 3 lasta.

Miten voi ehkäisystä huolehtia paremmin? Kondomia käytetty joka kerta, ja mies ei ole koskaan sanonut että olisi mennyt rikki. Eikä ole edes pelleilty ilman kondomia.

Pillereitä en voi syödä veritulppariskin takia, kierukkaa kokeiltu 2 kertaa--> molemmilla kerroilla kohtutulehdus ja kierukka on jouduttu poistamaan. Että niin. Miten huolehtia paremmin???

[QUOTE="alkup";28938524]Edellisen abortin yhteydessä pyysin lähetettä keskeytykseen. En saanut sitä. Kuulemma liian nuori (29v)

Kävin 30v täytettyä pyytämässä lähetettä keskeytykseen, sain tk:sta lähetteen mutta keskussairaalan lääkäri ei suostunut tekemään koska olen liian nuori (nyt 30v) ja minulla on "vasta" 3 lasta.

Miten voi ehkäisystä huolehtia paremmin? Kondomia käytetty joka kerta, ja mies ei ole koskaan sanonut että olisi mennyt rikki. Eikä ole edes pelleilty ilman kondomia.

Pillereitä en voi syödä veritulppariskin takia, kierukkaa kokeiltu 2 kertaa--> molemmilla kerroilla kohtutulehdus ja kierukka on jouduttu poistamaan. Että niin. Miten huolehtia paremmin???[/QUOTE]

Ehkäisykapseli käsivarteen?

Sulla on oikeus sterilisaatioon, kova kovaa vastaan vaan lääkärille. 30 v tai 3 lasta riittää ja sulla toteutuu molemmat. Sano lääkärille että otat yhteyttä potilasasiamieheen seuraavaksi.

Tietysti nyt ensin testiä...

Mieheltä piuhat poikki tai sulle ehkäisykapseli.

Käsittääkseni mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi jos on tulppariski, on kyseessä sitten pillerit, renkaat, kapselit, ruiskeet tai mitkä tahansa. Jos kuparikierukka ei käy, niin jäljellä jää silloin juurikin kondomit tai sterilisaatio. Tai huomattavasti epävarmemmat ehkäisykeinot.

[QUOTE="alkup";28938524]Edellisen abortin yhteydessä pyysin lähetettä keskeytykseen. En saanut sitä. Kuulemma liian nuori (29v)

Pillereitä en voi syödä veritulppariskin takia, kierukkaa kokeiltu 2 kertaa--> molemmilla kerroilla kohtutulehdus ja kierukka on jouduttu poistamaan. Että niin. Miten huolehtia paremmin???[/QUOTE]

Ainakin voisi seurata sitä omaa kiertoa, niin ettei sitten vasta ala ihmettelemään kun menkat on 3 viikkoa myöhässä edelliseen kiertoon verrattuna. Halvimmat raskaustestit ei paljoa maksa, aina voi testata että pääsee sitten ainakin ajoissa sinne aborttiin, eikä anna raskauden edetä yhtään pitemmälle.

Ja mahdatteko kuitenkaan oikeasti käyttää kortsua oikein. Se pitää tarkistaa ennen yhdyntää ja yhdynnän jälkeen että se on ehjä. Ihan voi vaikka vettä juoksuttaa siihen jälkeenpäin niin huomaa jos on tullut reikä. Ja kunnolla päälle koko yhdynnän ajaksi, ei saa lerpattaa.

Mä niin arvasin kun luin tuon aloitusviestin, että kohta tulee kuraa niskaan. Tämän palstan tyypit on vain sellaisia! Hyeenoita.

Ap:lle en muuta osaa sanoa kuin että tsemppiä, kävi miten kävi. Tekisin sen testin nyt kuitenkin nopeasti, ehkä et olekaan raskaana! :)

Toivottavasti et ole raskaana. Ihan turha ruveta ap:ta haukkumaan ehkäisystä. Mikään ei valitettavasti 100% varma. Nyt sit vaan kova kovaa vastaan lääkärissä ja vaadit sterilisaatiota, siihen sinulla on oikeus. tai sitten mieheltä piuhat poikki. Kamalan raskasta henkisesti jatkuvasti pelätä onko raskaana ja vielä raskaampaa käydä läpi "turhia" abortteja. turhia siksi että sterilisaatiolla ne voisi ehkäistä.

Mikä ihmeen lääkäri sulla on ollut, jos ei tiedä edes että jokainen 30v täyttänyt on oikeutettu sterilisaatioon, samoin jos on 3 lasta. Sinulla toteutuu kumpikin kohta. Mene uudelleen sinne ja vaadit!

Niin ja toivottavasti et ole raskaana, tsemppiä!

[QUOTE="vieras";28938785]Mikä ihmeen lääkäri sulla on ollut, jos ei tiedä edes että jokainen 30v täyttänyt on oikeutettu sterilisaatioon, samoin jos on 3 lasta. Sinulla toteutuu kumpikin kohta. Mene uudelleen sinne ja vaadit!

Niin ja toivottavasti et ole raskaana, tsemppiä![/QUOTE]
Jos ikää on 30 ja 3 lasta hankittuna, olet oikeutettu sterilisaatioon. Jos lääkäri tekee kielteisen päätöksen, valita Valviralle.

Aino näitä viisastelijoita riittää ketjuun kun ketjuun. Valuta vetta kortsuun, voi v*ttu, etkö parempaa keksi. Pakko tulla määkiin kun ei ole mitään sanottavaa.