pelkään olevani alkoholisoitumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näinköhän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näinköhän

Vieras
Molemmat vanhempani ja suvussani on paljon alkoholismia ja nyt pelkään itse olevani kovasti alkoholisoitumassa myöskin. Aina olen pitänyt ja pidän edelleenkin kyseisiä ihmisiä selkärangattomina luusereina.
Olen vaan nyt kesän aikana huomannut että yksi-kaksi joskus jopa kolme tai neljäkin olutta illalla maistuu turhan hyvälle. Olen ollut kesän työttömänä ja siksi on ollut mahdollisuus "tissutella" lämpiminä iltoina.
Välillä olen ihan itseäni testatakseni ollut vaikka viikon juomatta yhtään olutta ja varsinaisesti ei mitään "vieroitusoireita" ole ollut mutta mieli on kyllä tehnyt.
Mietin että huijaankohan itseäni ja olenkohan juoppoutumassa? Joka ilta en kuitenkaan juo, mutta useammin kuin saunailtoina kuitenkin..
Onko tässä ainut mahdollisuus totaalikieltäytyminen?

vai onko kyse vain siitä, että olen koko ikäni pelännyt tulevani juopoksi ja siksi pelkään noita iltakaljoja ja niiden vaikutusta? Vai onko tämäkin vain perinteistä juopon itselleen uskottelua?

Alkuperäinen kirjoittaja S:
http://www.paihdelinkki.fi/testit
Tee tuolta nuo alkoholiin liittyvät testit ja käy juttelemassa esimerkiksi omalääkärin kanssa.

Päihdelinkki-sivuilta löytyy paljon muutakin hyödyllistä luettavaa, joka voisi auttaa järjestelemään ajatuksiasi tilanteestasi.

On hyvä miettiä asiaa. Alkoholismi on jotenkin salakavala tauti, tarttuu helposti lapsuudenkodista, vaikka itse järjen tasolla inhoaisikin alkoholisteja. Totaalikieltäytyminen ei ole paha ratkaisu, jos tuntuu, että homma on lipeämässä hanskasta. Ja jonkin ammattiauttajan kanssa puhuminenkin olisi hyvä juttu.

Haluun aunakin muutaman kaljan joka ilta ja mieluiten väkevää. viikonlopulla täytyy saada enemmänkin. Nyt ollut kyllä kaksi iltaa ilman mitään tää kolmas ja niin tekee mieli.

Kiitos tuosta linkistä, aijon tutustua tarkemmin. Paljon olen tätä asiaa miettinyt ja "pohjustanu" jo vuosia ettei minusta tulisi alkoholistia ja tosiaan tiedostan miten salakavala riippuvuus se onkaan, että en tahdo siihen ajautua. Toivoisin voivani välittää lapsilleni terveen suhtaumisen alkoholiin, mutta minun tapauksessani ainoa keino taitaa olla juomattomuus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos tuosta linkistä, aijon tutustua tarkemmin. Paljon olen tätä asiaa miettinyt ja "pohjustanu" jo vuosia ettei minusta tulisi alkoholistia ja tosiaan tiedostan miten salakavala riippuvuus se onkaan, että en tahdo siihen ajautua. Toivoisin voivani välittää lapsilleni terveen suhtaumisen alkoholiin, mutta minun tapauksessani ainoa keino taitaa olla juomattomuus.
Alkoholistin lapsena sanon, että on aivan mielettömän hienoa, että mietit näitä asioita ja otat tilanteesti vakavasti. Voit olla ylpeä itsestäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkoholistin lapsena sanon, että on aivan mielettömän hienoa, että mietit näitä asioita ja otat tilanteesti vakavasti. Voit olla ylpeä itsestäsi!

Ottaen oman lapsuuden huomioon, on ollut pakko näitä ajatella ja mahdollisuuden alkoholismiin olen aina tiedostanut ja todellakin toivon lapsilleni jotain parempaa kuin mitä minulla lapsena oli.
Inhottaa ajatella, että josko en itse tajua mitä on meneillään ennekuin se kerkeää liian pitkälle.

Ottaen oman lapsuuden huomioon, on ollut pakko näitä ajatella ja mahdollisuuden alkoholismiin olen aina tiedostanut ja todellakin toivon lapsilleni jotain parempaa kuin mitä minulla lapsena oli.
Inhottaa ajatella, että josko en itse tajua mitä on meneillään ennekuin se kerkeää liian pitkälle.

Vaikuttaa siltä, että tosiaan mietit asioita. Ja toivottavasti myös teet asioille jotain. Kuulostaa munkin mielestä hyvältä :)

Yhteistyössä