Pelkään että en työllisty koskaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen 30v. Olen ollut työharjoitteluissa ja yhdessä oikeassa työsuhteessa (vain ½vuotta), sitten olen hoitanut lapsia kotona.

Eli siis mulla ei ole työkokemusta kovinkaan mainittavasti. Nyt on nuorin 3v. ja pitäisi alkaa töitä etsimään, kiinnostusta töiden tekemiseen kyllä löytyis, mutta miks kukaan huolis tällasta minkin rehua, kun on parempiakin tarjolla.

Olen hakenut muutamaan paikkaan, toisesta tuli vastaus että ei valittu ja hakijoitakin oli ollut 145. Toisesta ei koskaan tullut vastausta.

Olen myös laittanut sähköpostia eri paikkoihin ja kysynyt töitä, mutta aina vastaus että ei ole paikkoja vapaana.

Minulla on ammatti, mutta ei siitä hyötyä ole...kun valmistumisesta on yli 10 vuotta. Lisäkoulutusta en harkitse, koska ala ei edes enää kiinnosta

MÄ HALUUN TEHDÄ JOTAIN!!

Lohdutuksena voin kertoa, että mullakin oli valmistumisesta 6 vuotta ja kuopus täytti 3, joten töitä piti löytää. 20 hakemuksen jälkeen tärppäs ja sain vakipaikan omalta alaltani, vaikkei työkokemusta ko. hommista ollutkaan.

no harmi kun ne työpaikat ei odottele sitä, että ekaksi tehdään 10v pentuja sit halutaan töihin. alat ikäsikin puolesta kuulua jo siihen kastiin että ei niin toivottu. kannattiko tehdä lapset pienellä ikäerolla? käymättä välillä töissä ? tee viellä pari niin pääsetkin jo suoraan eläkkeelle.

tiedän tunteesi! itse työttömänä kerkesin olemaan reilun vuoden, kunnes nyt sitten pääsin töihin. muutaman päivän olen töissä jo ollut ja tänään sain soiton että olisi toinenkin paikka ollut tiedossa. pidän peukkuja että löydät pian töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hotelli, -ravintola ja suurtalous alan perustutkinto ja vain tämä ammatillinen tutkinto on, en siis ole yo

voin sanoa että kyseinen ale ja tiedot vanhenee nopeaan. itselläni 7v koulusta ja vaikka olenkin töitätehnyt niin kun olin tuossa 2v kotona niin tuntui että en enää mitään osaa.

Sitten vaan rohkeesti hakeen töitä. Vaikka eri alaltakin mihin oot kouluttautunut ja sellaista, johon työkokemusta ei tarvita/ työnantaja kouluttaa työhön. Aika pohjalta voi joutua aloittamaan, Tsemppiä!

Niin ja mikään liian vanha et tod. ole, höpön löpön =)

Alkuperäinen kirjoittaja näin se on sen minkä taakseen jättää sen eestään löytää.:
no harmi kun ne työpaikat ei odottele sitä, että ekaksi tehdään 10v pentuja sit halutaan töihin. alat ikäsikin puolesta kuulua jo siihen kastiin että ei niin toivottu. kannattiko tehdä lapset pienellä ikäerolla? käymättä välillä töissä ? tee viellä pari niin pääsetkin jo suoraan eläkkeelle.

Ei mulla ole kuin 2 lasta, joista toinen on sairas ja hänestä haen parhaillaan omaishoidontukea, mutta haluaisin tehdä vaikka osa-aikastakin työtä siinä sivussa, nyt kun poika on koulussa.

Halusin lapset nuorena, sitäpaitsi 30 ikävuoden jälkeen lasten saanti ei olekaan välttämättä enää niin helppoa ja on kaikenlaisia riskejä.

Anteeksi, että valitsin ennemmin lapset kuin uran.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä sua kiinnostaisi? Ala, ammatti, yritys, työtehtävä tms?

Pitopalvelutyö kiinnostais kovasti, olenkin ajatellut lähettää paikallisiin yrityksiin sähköpostia...voipi vaan olla että ei ole helppo töitä saada...mutta voi sitä aina yrittää. Pitopalvelutyö ei olis kovin kaukana mun ammatistakaan, josta vois jotain hyötyä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä sua kiinnostaisi? Ala, ammatti, yritys, työtehtävä tms?

Pitopalvelutyö kiinnostais kovasti, olenkin ajatellut lähettää paikallisiin yrityksiin sähköpostia...voipi vaan olla että ei ole helppo töitä saada...mutta voi sitä aina yrittää. Pitopalvelutyö ei olis kovin kaukana mun ammatistakaan, josta vois jotain hyötyä olla.

Sun kannattaa sitten (joka tapauksessa) päivittää ja/tai hankkia hygieniapassi

Alkuperäinen kirjoittaja näin se on sen minkä taakseen jättää sen eestään löytää.:

Ei mulla ole kuin 2 lasta, joista toinen on sairas ja hänestä haen parhaillaan omaishoidontukea, mutta haluaisin tehdä vaikka osa-aikastakin työtä siinä sivussa, nyt kun poika on koulussa.

Halusin lapset nuorena, sitäpaitsi 30 ikävuoden jälkeen lasten saanti ei olekaan välttämättä enää niin helppoa ja on kaikenlaisia riskejä.

Mitä sitä anteeksi pyytelemään. Mutta nyt on vaikeat ajat työllistyä kenen tahansa. Minullakin on kaksi lasta ja olen 32v. Ennen lapsia olin yli 10v työelämässä. Kuopus kun täytti 3v viime talvena sain ensimmäisen paikan joka määräaikainen 4kk ja nyt olen toisessa joka luultavasti ihan pätkä vaan. Mutta älä luovuta. Kokeile vaikka soittamista johonkin paikkaan. Niin mulla aukes tää viimenen paikka.

Oletko yrittänyt hakea osa-aikasta työtä esim.kaupan alalta? Sieltä kyllä löytyy, mutta ei kuukaisipalkkalaisen hommia. Ja kummasti jo joku16h/vko töissä pitää mielen virkeänä ja antaa jaksamista sitten siinä kotona oloonkin samalla, ja saapi myös rahaa, vaikkei sillä kauheasti rikastu. Zemppiä ja positiivista mieltä:O)

Alkuperäinen kirjoittaja ihannainen:
Sitten vaan rohkeesti hakeen töitä. Vaikka eri alaltakin mihin oot kouluttautunut ja sellaista, johon työkokemusta ei tarvita/ työnantaja kouluttaa työhön. Aika pohjalta voi joutua aloittamaan, Tsemppiä!

Niin ja mikään liian vanha et tod. ole, höpön löpön =)

Kiitos :) Tiedän että siivoojan töitä saa helposti ilman kokemustakin, vaikka se ei ihan päällimmäisenä kiinnosta, niin sitäkin olen valmis tekemään jos ei muuta löydy. Lisäksi jotain puhelinmyyntiä tms. nehän kouluttaa itse tehtäviin.

niin ja et ole liian vanha, itse olen 5v. vanhempi, minulla on kolme lasta joiden kanssa olin yhteensä 10v. kotona. niin ja muutenkin kirjoituksesi kuulosti tutulta, koska opinnotkin ovat samat kuin minulla ja olemme valmistuneet samoihin aikoihin.

Ihan peepuhetta, että 30-vuotias alkaisi jo olla epätoivotussa iässä!! Ikää ei voi tuossa kohtaa syyttää, jos ei töitä saa, kyllä se vika silloin on muualla.