Peliongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olisipa toivoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olisipa toivoa

Vieras
Hei, sain juuri tänään tietoon, että mikäli viikon päästä ei ole vuokrarästit maksettuna n. 1000€ niin vuokrasopimus puretaan ja joudun asunnottomaksi. En tajua mitä itselläni päässä liikkui kun menin vuokrarahat pelaamaan peleihin joita olin vähentänyt runsaasti. Eli pelasin ennen n. 20€/kk ja nyt meni kahdet vuokrat ja kusessa ollaan. Asunto itselleni kaikki kaikessa vaan ku oli pakko koittaa voittaa hävityt vuokrarahat takaisin niin kaikki menivät. Sosiaalitoimistoon olin yhteydessä, ja sanoivat että tule käymään ja ota kaikki liput ja laput mukaan. Voisiko mitenkään olla mahdollista, että sossu maksaa rästini pois ja pääsen tästä helvetistä? Peleihin en aio laittaa enää senttiäkään. Elämässä olisi kaikki vallan hyvin ilman tätä sotkua mihin tämä riippuvuus itseni ajoi..Olen nuori mies, työttömänä tällä hetkellä, mutta kunhan asiat saisi järjestykseen niin saisin aktiivisesti haettua töitä ilman tätä stressiä. Ajatus kodittomana kadulla olosta kuvottaa, omat väärät tekoni kuvottaa. Haluan apua, haen apua tähän riippuvuuteen, mutta jos asunto lähtee niin minulla ei ole mitään jakoja nousta enää tästä paskasta. Haluan vain aloittaa puhtaalta pöydältä, ja jakaa rakkautta kaikille läheisilleni. Onko tämä loppu? . Tiedän, että itse olen itseni tähän paskaan ajanut joten turha muistuttaa siitä. Haluan tietää onko näille tarinoille olemassa onnellista loppua. Jännittää huominen todella paljon.

Sinulla on toivoa ja voit parantua riippuvuudestasi.

Sinun tulee rakastaa itseäsi, rakastaa lähimäisiäsi ja myöntää se tosiasia että olet sairas, peliriippuvainen ihminen. Hakeudut välittömästi hoitoon! Kerro rehellisesti sosiaalitoimistossa asiasta ja pyydä apua hoidon suhteen. He auttavat sinut hoitoklinikalle tai AA:n jossa peliriippuvuutta myös hoidetaan.

Ole avoin ja puhu kaikille rehellisesti. Puhuminen on kaikista tärkeintä, jos pidät kaiken sisällä et tule pärjäämään elämässäsi. Kerro vuokranantajalle ja läheisille totuus.

Muista että sinun tulee lopettaa pelaaminen kerrasta ja hakea sitä hoitoa, yksin "kyllä minä voin lopettaa" et tule onnistumaan. Ja koska olet peliriippuvainen niin olet riippuvainen loppuelämäsi jostakin jos et asiaa hoida, riippuvuus siirtyy asiasta toiseen, nyt pelit, huomenna tupakka, viikonpäästä viina jne.

Eli myönnä asiat rehellisesti, puhu rehellisesti, kanna vastuu ja hae apua heti!

Itse olin peliriippuvainen 15 vuotta. Pelannut hirveän isoja summia, nähnyt nälkää, ollut vaikeuksissa, saanut häädön lapsen kanssa, pilannut oman ja toisten elämän. MUTTA olen siitä noussut! Takapakkia ja epäonnistumisia on tullut matkalla mutta ei pidä lannistua, jatkaa vain kasvamista ja rakastaa itseää ja läheisiään, puhua asioista ja elää avoimin sydämin.

Olen riippuvainen loppuelämän, peliriippuvainen, tupakkariippuvainen, viinariippuvainen, tietokoneriippuvainen kaikki olen läpikäynnyt. Joten aina löytyy jokin johon voi jäädä riippuvaiseksi entisestä eroon päästyään, on vain itsestä kiinni huomaatko uuden riippuvuuden ja hoidatko sen kuntoon.

Tsemppiä sinulle matkalle kohti parempaa huomista. Muista olla avoin, jos pidät kaiken sisälläsi tulen sairastumaan todella vakavaan masenukseen, nimimerkillä pohjalla käynnyt.

Toivottavasti mietit "Moi olen Riippuvainen" kannustavaa kirjoitusta. Siinä oli melkoinen tarina ja kaikki, mitä pitäisi addiktiivisen ihmisen ymmärtää.

Tunnen ihanan ja valloittavan ihmisen, jolla on syntymälahjana läkähdyttävän paljon lahjoja tehdä mitä vain. Addiktiivinen luonne on tehnyt hänet riippuvaiseksi seksistä, alkoholista ja nettipeleistä. Noin 100 000 euron pelivelat. Muutama vuosikymmen addiktioita on muokannut hänestä ihmisraunion, eikä komeasta ulkokuoresta ole kuin rippeet jäljellä. Entinen panomies ei kiinnosta enää ketään enää panomielessä, sillä kukapa sellaista kaljan ja tupakan marinoimaa äijää haluaisi. Koska yhteiskunta auttoi hänet jaloilleen tarjoamalla apua velkajärjestelyihin joutuu kaveri elämään köyhyysrajalla ollakseen ansaitsematta enempää, ettei tarvitsisi pelivelkojaan lyhentää. Jokapäiväinen viinan tissuttelu ajaa hänet pummiksi, eurojen vippaajaksi, jolle kukaan ei enää halua lainata mitään vippien takaisin maksamatta jättämisen takia. Niinpä huijaukset ovat olleet ratkaisu, jolla hän saa edes vähän rahaa ihmisiltä. Lisäksi dyykkaa taloyhtiönsä roskiksesta tavaroita, joita koettaa myydä nettikirppisten kautta.

Hoitamattoman, pahasti addiktiivinen ihminen sairastuu vuosien saatossa myös psyykkisesti. Lähisuhteet rakoilevat, hyvät ystävät varovat ja jäljelle jää aika säälittävä kasa ihmisiä, jotka itsekin voivat huonosti ja saattavat olla yhtä riippuvaisia.

Pidän hänestä kaikista vioistaan huolimatta, mutta emme voi olla ystäviä. Hän ajoi minut tiehensä, koska päätin kohdella häntä kuin ihmistä. Se oli hänelle liikaa. Hänelle olisi ollut tärkeää, että tuen hänen addiktiivisuuttaan ja kiellän sen hänen kanssaan yhdessä. Surin asiaa pitkään, sillä niin paljon hyvää hänessä jää käyttämättä. Koin suureksi vääryydeksi sen, että hän kohtelee itseään niiin väärin ja on hakematta apua.

Yhteistyössä