pelikoneet(x-box,pleikkari)

Annatteko 5-vuotiaiden pelata jo tuollaisilla koneilla.
Mä tässä mietin et jos hankkis pojalle tollasen normaalin x-boxin et sais pelata
mut sitten alon miettimään et onko järkevää jne..jne...ja täällähän saa suoria mielipiteitä asiasta
ja jos jollakin on niin sitten vaan neuvoja hkehiin mistä kannattaa laitteet ostaa,,mllasia pelejä jne..
 
Kyllä meillä miehen 6v likka saa pelata pleikkarilla ja koneella.Mutta tunnin päivässä.Eikä pelaa joka päivä.Äitinsä luona saa kyllä pelata vaikka koko päivän.
Likalla on mm.muumipeli,joku barbi peli yms.Niissähän on ikärajat,niin helppo katsella sopiva peli. :)
 
Meitin ekaluokkalainen saa pelata tunnin joka lauantai tietokoneella ja sillä selvä.Tuntuu tosin et olen lähiön fasistiäiti kun kaikki muut lapset saa pelata joka pvä. Olen toki harkinnut pleikan hankkimista mutta nyt on se vinkuminen aiheesta loppunut kun ei olla hankittu.Onneksi poika viihtyy ulkona ja keksii muutenkin tekemistä.
 
Meillä on PS2:n, serkuilta ostettu ja siinä ihan peruspelejä lähinnä rallia, formulaa ja sit on toi Autot, joka on ollut suosituin noista eli siinäkin ajetaan. Toistaiseksi ei muunlaisia pelejä ole hankittu. Tietokoneella on sit Puuha Peteä, Postimies Patea, Eskaripeliä jne. Sit on iänikuisen vanhan Nintendo jossa Mario ja Luigi hyppii ja pomppii. Pleikkarilla pelaavat kerran viikossa ja tietokoneella kanssa ja Nintendo oli pitkään etteivät koskeneetkaan, hyvä jos kerran viikossa sen käynnistävät eli ei meillä paljoa pelata vaikka on monta mahdollisuutta.
 
Jette
Meillä on poika kohta 8 v ja tyttö kohta 4v. Isomman vanavedessä pienempikin jo pelaa ihan hyvin helpoimpia pelejä.

Vaari osti pleikkarin joululahjaksi kun poika taisi olla 4 v - kiva lahja meille isoille, poikaa se ei silloin kiinnostanut ollenkaan. Nemon ja Autot-leffan myötä alkoi poika pelaamaan. Taisi olla silloin just jotain 5+v

6 v hän sai Nintendo DS -pelikoneen ja sen on ollut paljon suositumpi. Hän on Pokemon-intoiija on oppinut pelien kanssa lukemaan tosi sujuvasti. Motivoin häntä myös pelaamaan muistia kehittäviä pelejä, matikkapelejä jne. Nintendo ja vastaavat käsikonsolit ovat myös mainioita matkoilla, lapsettomissa kyläpaikoissa, ravintoloissa jne.

Peliaikaa olemme rajoittaneet tarpeen vaatiessan mutta useimmiten muutkin aktiviteetit kiinnostavat tämän ikäisiä lapsia vielä luonnostaan. Toista ehkä teini-iässä.
 

Yhteistyössä