Pelastusliiveistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Käydään hyvin vähän vesillä, lähinnä soutelemassa muutaman kerran kesässä mökillä.

Millaiset pelastusliivit olis hyvät lapselle? Merkki, malli? Ekat liivit ostettiin juurikin ne, jotka sit osoittautui testeissä tosi vaarallisiksi (HH), saatiin onneksi vaihtaa ne. Niissä kiloraja menee juuri umpeen.

kannattaako ostaa pitkän kilorajan (15-30kg)vai lyhyen kilorajan (15-20kg) liivit? Onko niissä minkälaisia eroja istuvuudessa ym.?

Entä voinko luottaa Etolan tai muun "halpiskaupan" merkkeihin vai mennäkkö urheiluliikkeeseen tms. suoraan?

Hirveesti ei haluisi liiveistä maksaa, kun käyttö on vähäistä. Toisaalta lapsen turvallisuus pääasia. Uskaltaisiko käytettyjä ostaa?

Kommentteja, kokemuksia kaipaa.

Hyvalaatuiset kaytetyt olen ostanut ja tyytyvainen ollut. Eihan noissa liiveissa juuri sellaisia toimintoja ole etta ne asiallisesta kaytosta karsii. Tietysti kannattaa katsoa etta soljet on kunnossa jne.

Minä en tiedä tuon taivaallista pelastusliiveistä, mutta miksei käytettyjä uskaltaisi ostaa? Mun veljenpoika (nyt 4v.) käytti viime kesänä mun vanhoja yli 20v vanhoja pelastusliivejä. Testasvat kyllä uintireissulla eka että pysyykö pinnalla, mut hyvin toimi.

Muista myös esimerkki ja käytä itsekin pelastusliivejä.

Meillä ostettiin liivit 1-vuotiaalle Hong Kongista, vielä ei olla testattu veneessä, mutta muuten kyllä päälle testattiin ja ainakin siinä vaikutti hyvältä. Liivit olivat tukevat päällä, mutta eivät estäneet liikkumista, kiinnitykset ovat jämäkät (vetoketju, narut ja vielä klipsi päällä).

Parin viikon päästä kokeillaan soutureissulla mökkijärvellä :)

En suosittele kyllä ikivanhoja liivejä käyttämään!! Tai ainakin kannattaa testata monin tavoin ennen käyttöä!!!! Ei siis pelkkä "pitää pinnalla" vaan tärkeää on myös kääntääkö kasvot vedestä ylöspäin jne.. Se teho tosiaan kärsii vuosien saatossa..

Pojalle ostimme kuukausi sitten. Oli muuten kova työ löytää sopivan kokoisia liivejä. Ostimme nuo 15-30 kg liivit Budget Sportista, ensimäinen kauppa Turussa, josta löytyi oikean kokoiset liivit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitkä on niitä hyvälaatuisia, joita käytettynä kannattaa ostaa?

Helly Hansenit mina loysin kirpparilta esikoiselle aikoinaan ja sen jalkeen niita on kayttaneet kaksi nuorempaa ja lukuisat kesavieraat. Vielakin kuin uudet, eivat juuri edes haalistuneet :)

En osaa tuohon kilorajaan ottaa kantaa. Meillä on ne HH:t kaikilla, viitsisitkö laittaa linkin siihen testiin. Uskoisin että "halpisliivit" vähässä käytössä toimivat tarkoituksensa mukaan ja eikös niissä tule olla sertifikaatit kunnossa että niitä ylipäänsä saa myydä?

Aikuisten liiveissä halvan ja kalliin ero on niissä kellukkeissa, eli halvat on yleensä jäykkää materiaalia, jotka hankalat käytössä, kalleimmissa joustavammat. Käytämme siis itse veneilyliivejä (niskakellukkeettomat) ja lapsilla pelastusliivit.

Meillä ollut se periaate että turvavälineet ostetaan uusina, jollei satu vanhemmalta periytymään sopivasti. Näin tiedän miten välineet pn säilytetty ja miten niitä käytetty.

Yhteistyössä