Pelastusarmeijan ruokakassit vähäosaisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvä asia mutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvä asia mutta

Vieras
minun mielestäni hirveen hieno ajatus! =)
mutta onko Suomessa ihan oikeasti niin vähäosaisia ihmisiä että tarvitsevat sen kassin? siis jos ovatkin työttömiä vaikka, mutta kyllä sillä työttömyyskorvauksella nyt pärjää kun elää järkevästi rahat tarkkaan käyttäen.

Itse olen vaan huomannut että aina melkein noissa ruokajonoissa ja ilmasruoka-kassi jonoissa on "puliukkoja".. kyllä, vähäosaisia hekin ovat mutta omasta syystään! rahat menee viinaan eikä siksi ole rahaa ruokaan :/

niillä on rajana 600/hlö ja sihen ei lasketa lapsilisiämukaan eli kaksihenkisessä taloudessa yhteistulot saa olla 1200e. heidän joulujuhlaan pitää osallistua ja perhekoon mukaan jakavat ostokortteja k-kauppaan

Puliukot vielä ymmärrän mutten niitä ahneita mummoja (armas naapurini mukaanluettuna) jotka hakevat kassin ihan vain piheyttään. Vaikka rahaa on vaikka muille jakaisi. Itse uskon että ruokajonoissa ym. puolet on tällaisia huijaritapauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
En oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit.

niin että meneekö se hyvä tarkoitus eli ne vähäosaisten ruokakassit puliukoille? :/ he kun ovat tilanteensa ihan itse aiheuttaneet..

eikö puliukot tarvitse sun mielestäruokaa, ihmisiä hekin ovat. ehkä jonkun äitejaä isiä ,jonkun omaisia kuitenkin

niin että meneekö se hyvä tarkoitus eli ne vähäosaisten ruokakassit puliukoille? :/ he kun ovat tilanteensa ihan itse aiheuttaneet..

eikö puliukot tarvitse sun mielestäruokaa, ihmisiä hekin ovat. ehkä jonkun äitejaä isiä ,jonkun omaisia kuitenkin

No eiköhän ne muutkin tarvitsevat niitä kasseja saa? Nälkä se tulee alkoholistillekin.

toki tarvitsevat ruokaa, mutta mielestäni se on väärin että vähäosaisille tarkoitetut ruokakassit jaetaan niille, jotka tilanteensa on itse aiheuttaneet!
Mistä ne tosiaankin ne kassien jakajat tietää kellä on asiat oikeasti huonosti :/
Ehkä ne alkoholistit voisi jättä vaikka yhden viinapullon ostamatta ja ostaa sillä ruokaa niin ei tule nälkä. sorry, mulla ei heru ymmärrystä eikä sympatiaa heille

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
niillä on rajana 600/hlö ja sihen ei lasketa lapsilisiämukaan eli kaksihenkisessä taloudessa yhteistulot saa olla 1200e. heidän joulujuhlaan pitää osallistua ja perhekoon mukaan jakavat ostokortteja k-kauppaan

meitä on viis, ja mulla kht 400e ukon tili brutto 1800e, joten mekin saatais avustuksia?

en tunne oleva kyllä tarpeessa, joten en hae. pulit kuulema myy ne ja ostaa viinaa.

toki tarvitsevat ruokaa, mutta mielestäni se on väärin että vähäosaisille tarkoitetut ruokakassit jaetaan niille, jotka tilanteensa on itse aiheuttaneet!
Mistä ne tosiaankin ne kassien jakajat tietää kellä on asiat oikeasti huonosti :/
Ehkä ne alkoholistit voisi jättä vaikka yhden viinapullon ostamatta ja ostaa sillä ruokaa niin ei tule nälkä. sorry, mulla ei heru ymmärrystä eikä sympatiaa heille

Niin vaikea kuin se joidenkin on ymmärtää alkoholisimi on sairaus. Eli ihan omaa tyhmyttään alkoholistit eivät kaikkia rahojaan laita viinaan.

Alkoholism on sairaus.
Sulla ei taida olla kukaan läheinen alkoholisti? Asiat ei oo niin mustavalkosia kuin luulet.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkö tässä nyt ollaan:

meitä on viis, ja mulla kht 400e ukon tili brutto 1800e, joten mekin saatais avustuksia?

en tunne oleva kyllä tarpeessa, joten en hae. pulit kuulema myy ne ja ostaa viinaa.

Eoi niitä voi myydä, sulla on vain kuulopuhetta. ne on henkilököhtaisia

Mä tiedän yhden pariskunnan joka haalii noita avustus ruokakasseja ja sit valittaa niiden sisällöstä ja antaa jotain vielä poiskin kun "heillä on niin monta jo näitä ettei kaappiin mahdu enää" |O Ja rahasta näillä ei ole tiukkaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkö tässä nyt ollaan:

Eoi niitä voi myydä, sulla on vain kuulopuhetta. ne on henkilököhtaisia

siis miks ei voi myydä. sanoo naapurin mummolle et osta tästä kassi ruokaa, on nötköttiä ja lenkkiä, 20e?

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Alkoholism on sairaus.
Sulla ei taida olla kukaan läheinen alkoholisti? Asiat ei oo niin mustavalkosia kuin luulet.

itse olen elänyt alkkis äidin kanssa ja tiedän että se viinasta eroon pääsy vaatii paljon.uskon että häneläki se on llut kovan työn takana. ovat joutuneet ko stäväpiirin vaihtamaan

siitä pääsee eroon , mutta ei kaikki, osalle ei ata mitkään pakkohoidotkaan.
anoppi on nyt olut yli kymmenen votta juomatta,

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Ei alkoholismi kenellekkään vahingossa kolahda, kyllä mä olen sitä mieltä että se on itse aiheutettu sairaus.

Samaa voidaan sanoa II-tyypin diabeteksestä, verenpainetaudista, monista syövistä ja vaikkapa joissain tapauksissa osteoporoosista.

Jepsan jee :) Mulle riitti kun hoidin omaa äitiä 4 vuotiaasta asti. Juuri tuli 5 vuotta siitä kun äiti kuoli, viinaan (oli niitä syitä muitakin mutta tuo päällimmäisenä). Eli mun osalta on sympatia loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Jepsan jee :) Mulle riitti kun hoidin omaa äitiä 4 vuotiaasta asti. Juuri tuli 5 vuotta siitä kun äiti kuoli, viinaan (oli niitä syitä muitakin mutta tuo päällimmäisenä). Eli mun osalta on sympatia loppu.

No se on kyllä väärin, että lapsi joutuu hoitamaan sairastaa vanhempaansa. Kyllä siihen pitäisi läheisten, naapureiden tai jonkun viranomaistahon puuttua.

Ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita, joten ruoka-avustukset tulevat kyllä tarpeeseen. Tosin harvemmin niitä tulee haettua, kun meillä on omatkin ruoka-avustusten jakajat (vanhemmat). Eli koska siis vapaaehtoisesti opiskelemme pienellä rahalla, niin eikö meitäkään saisi auttaa?