Pelasta Vaasan Kissatalo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
80300€ luppusumma!!! :D
Vaikea tajuta että tuli niin paljon lahjotuksia! <3
Jos et ehtinyt mukaan voit aina lahjoittaa suoraan heidän pankkitilille:
http://vaasankissatalo.fi/osallistu-ja-auta/

Auttakaa muita eläinsuojelu yhdistyksiä myös ja muista allekirjoitta uusi eläinlaki vetomuksen!
http://www.elainsuojelulaki.fi/
Toteuttaisipa nämä eläintensuojelijat itse ajamiaan päätavoitteita.
Katsoin vasta Tuulispää-eläinkodin asukasluetteloa ja siellä mm. kaikki urospuoliset naudat ovat härkiä eli ne on kastroitu. :eek: :mad: Nyt ne eivät pääse toteuttamaan lajityyppistä käyttäytymistä eli jo ensimmäinen SEY:n eläinsuojelun tavoite epäonnistui.... :D Ja minkälaisia traumoja kastroinnista aiheutui eläimille? :eek: Ai jai, nyt ei voi kyllä puhua eläinten hyvinvoinnista tuon eläinkodin kohdalla. :whistle:

http://tuulispaa.org/asukkaat/naudat/

Kuusi päätavoitettamme
SEY vaatii, että uudessa eläinsuojelulaissa toteutuvat vähintään seuraavat asiat
  1. ELÄINTEN ON SAATAVA toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään.

Elikkä oot kastroinin vastaan? Sitäkö meinaat. Tuskin ne pääsis parittelemaan mutenkaan. Ja eikös lehmät on vaan kerran viodes kiimas? Joten mitä ne tekis loppu vuoden? Taistelis keskenään? Pitäis kai pitää erikseen ettei ne loukkantuu. Ei vois päästä yhtäaika ulos.
Ja haluat siis että siat edellen kastroidan ilman puudutusta? Jahas...

Ihmiset pitäis muuten pakko kastroida. Ne on pahin haitta eläin ja niitä on aivan liian monta! Hormoonit on vaan haittaks. Löytyykö semmonen aloite missään? Allekirjoitaisin heti!

Ihmettelin miksi eläinoikeustaistelijat eivät itse noudata ajamansa uuden lain sääntöjä. Jo lakiehdotuksen ensimmäinen kohta ei toteudu mm. tuossa eläinkodissa. :LOL:

Minun mielestäni urospuolisten nautojen pitää voida elää sonnimaista elämää. :whistle:

1. KIVULIAAT TOIMENPITEET ilman asianmukaista kivunlievitystä ja kivun hoitoa on kiellettävä. Tämä on jo toteutunut Suomessa. Nyt jopa pieniin, pari sekuntia kestäviin toimenpiteisiin, esim. nupoutus, pitää kutsua eläinlääkäri! Ennen tuon erittäin lyhyen toimenpiteen pystyi hoitamaan itse nopeasti, nyt ei saa enää. Vasikalle pitää laittaa nukutus- ja kipupiikit, valvoa eläintä toimenpiteen jälkeen monta tuntia ettei tukehdu ja mahdollisesti tehdä toimenpide vielä uudestaan eläinlääkärin jälkeen, jos se on huonosti tehty. Näitäkin tulee. Mieti minkä verran lisätyötä koko nupoutustoimenpiteeseen menee nykyään?! Ennen tuon pystyi hoitamaan parissa sekunnissa ja eläin voi hyvin sen jälkeen.

1. VIRANOMAISILLE ON MÄÄRÄTTÄVÄ velvollisuus kieltää jalostus, joka aiheuttaa eläimille rakenteellisia tai muita terveysongelmia. Tällaistä ei edes ole Suomessa. Esim. Belgiassa on lihaeläinrotuja, joiden vasikat kasvavat jo ennen syntymää niin isoiksi, ettei niitä saa maailmaan luonnollisella tavalla eli lehmä ei pysty synnytämään vaan tarvitaan keisarinleikkaus. Yksi tällainen rotu on Belgian blue, hurjan näköinen. :sick: Suomeen tuota rotua ei saa edes tuoda.