Pelasta Vaasan Kissatalo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kissat kuuluvat maalle. Taajamassa ne tulisi lopettaa asap
Nämäkin Vaasan kissataloon pelastetut kissat on pääosin laiminlyötyjä maalais/navettakissoja joita on sitten henkihieverissä pelastettu kun omistajia ei ole kiinnostanut pitää huolta. Maalaiset on niin vastuuttomia kissojensa kanssa, eivät leikkauta, rokotuta, madota, siruta kissojaan. Jos huolehtisivat niin tällaisia kissataloja ei tarvittaisi.

Ei saa kukaan Vaasan talolaisista palkkaa eikä mitään tuottoa itselleen, vaan päinvastoin, pistävät omiaankin taloon. Kaikki jotka tekevät jotain, tekevät sen palkatta. Päivätyöntekijöinä on "työkkärin orjia", muuten homma hoidetaan ihan kokonaan vapaaehtoisvoimin. Yhdellekään ei makseta palkkiota eikä korvausta mistään hommasta, joten ei todellakaan voi verrata punaiseen ristiin. Tai no kaipa kotihoitajille annetaan kissan tarvitsemat ruuat ja hiekat, mutta se on kissalle, ei hoitajalle.

Aika hyvin jo saaneet kerättyä, mutta vielä uupuu jonkin verran. Jakakaa facessa ja muualla somessa (ja muistakaa nostaa välillä), Iltasanomiin ja muihin lehtiin juttuvinkkejä, yrityslahjoitukset yms.

Kyllä kissa on näköjään aliarvostettu lemmikki. :mad: Tuskin sanoisitte koirasta noin. Jos kaikki lopettaisiin, ei ihmisten asenteet ikinä muutu ja jatketaan tätä holtitonta hylkäämistä ja kesäkissojen ottoa. "Koska lopetaanhan se kuitenkin..." Missä empatiakyky! :eek:

Kyllä kissa on näköjään aliarvostettu lemmikki. :mad: Tuskin sanoisitte koirasta noin. Jos kaikki lopettaisiin, ei ihmisten asenteet ikinä muutu ja jatketaan tätä holtitonta hylkäämistä ja kesäkissojen ottoa. "Koska lopetaanhan se kuitenkin..." Missä empatiakyky! :eek:
Sanoisin ihan saman. Jos löytäisin metsästä eläimen, joka on henkihieverissä ja jonka kanta on räjähätänyt käsiin.. nii tottakai empaattisin teko on lopettaa eläin. Ei pakottaa sitä vakeuteen, johon se EI OLE TOTTUNUT! Se että ihminen "empaattisesti" ajattelee että villiintyneen kissan paikka on pienissä häkissä ja tiloissa muiden kissojen kanssa - se ihminen on kaikkea muuta kuin empaattinen kissan näkökulmasta pakottaessaan varsin reviiritietoisen eläimen muiden kanssa samalle reviirille JA VIELÄ VANGITTUNA!

ihminen "empatiallaan" rääkkää tällaista eläintä ihan yhtä paljon kuin se kesäkissan hylkääjä. Monelle "suojelijalle" vain on liian vaikea oikeasti pysähtyä miettimään oikeastu eläimen parasta.

Mä en ymmärrä tommosta ajattelutapaa ^. Ei ne kaikki kissat sielä kissatalolla oo mitään villikissoja eikä siellä kerrallaan oo 200 kissaa. Oon käyny ko. paikassa ja hyvinvoivilta näyttivät. Onko vastustajat käyneet ikinä kissataloilla tms?

Sanoisin ihan saman. Jos löytäisin metsästä eläimen, joka on henkihieverissä ja jonka kanta on räjähätänyt käsiin.. nii tottakai empaattisin teko on lopettaa eläin. Ei pakottaa sitä vakeuteen, johon se EI OLE TOTTUNUT! Se että ihminen "empaattisesti" ajattelee että villiintyneen kissan paikka on pienissä häkissä ja tiloissa muiden kissojen kanssa - se ihminen on kaikkea muuta kuin empaattinen kissan näkökulmasta pakottaessaan varsin reviiritietoisen eläimen muiden kanssa samalle reviirille JA VIELÄ VANGITTUNA!

ihminen "empatiallaan" rääkkää tällaista eläintä ihan yhtä paljon kuin se kesäkissan hylkääjä. Monelle "suojelijalle" vain on liian vaikea oikeasti pysähtyä miettimään oikeastu eläimen parasta.

Ei Vaasan kissatalon kissat ole häkeissä.

Mä en ymmärrä tommosta ajattelutapaa ^. Ei ne kaikki kissat sielä kissatalolla oo mitään villikissoja eikä siellä kerrallaan oo 200 kissaa. Oon käyny ko. paikassa ja hyvinvoivilta näyttivät. Onko vastustajat käyneet ikinä kissataloilla tms?
Olen käynyt. Eikä ne ole kissojen paratiiseja jos yhtään mitään ymmärtää ko lajin lajikäytöksestä.

Ne ihmisen käsitys eläimen hyvinvoinnista. Hetkelliseksi säilöksi sopii. Jos kyse karanneesta kissasta joka ollut kadoksissa vain lyhyen tovin. Mutta ei niille kissoille jotka ovat olleet luonnossa pidempään. Eikä varsinkaan pahoin loukkaantuneille kissoille.
Siinä olen samalla linjalla että kissat pitäisi leikata eikä olla vapaana. Mutta tämä sairaiden ja villiintyneiden "kidutus" pitäisi lopettaa.

Nämä tappajathan voi ihan itse perustaa eläintentappoyhdistyksen, hankkia sille rahoituksen ja kysellä maanomistajilta, saadaanko tulla loukuttamaan ja tappamaan teidän kissat. Sit vahtia loukut, ajella huonossa säässä monta kertaa päivässä tsekkaamaan ja lopuksi tappaa sen kissan. Seuraavana hyvällä motivaatiolla uudelleen matkaan?

Niimpä. Ei enää kuulostakaan yhtä kivalta, vai mitä?