Pekonin syöminen raakana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "possu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"possu"

Vieras
Eli onko se kaupasta ostettu pekoni raakaa? Ilmeisesti on, mutta miten siinä on savun tuoksu ja aromi?

Enivei, minulla on ihme tapa syödä sitä raakana, kypsentämättä. Nautaahan voi raakana syödä, possua ei suositella raakana.

Lieneekö tämä nyt iso riski, olen tätä tehnyt vuosia, olen eddikti pekonille.

Mä tykkään kyllä pekonista mutta kypsänä. En vois kuvitellakaan syöväni raakana, sehän on semmosta ällölöllöö ;)
En muutenkaan sianlihaa söis raakana mut jokaisen oma valinta.

Olen maistellut raakana mutta ne plätskiosat syön vain paistettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä kanssa muksuilla menee raakaa jauhelihaa suuhun kun tehdään lihapullia tai pihvejä. Samoin itsekin nuolen sormet puhtaaksi :)

No jos on nautaa niin mikäs siinä. Possua en söis kun saattaa sisältää loisia jotka sitte pesiintyy ihmiseen.

Muistaako kukaan uutista, jonka mukaan Anna Nicole Smithin rikkaan vanhusaviomiehen poika syytti Annaa isänsä kuolemasta? ANS oli syöttänyt miehelleen huonosti kypsennettyä pekonia. Ja siitä kuolo sitten korjasi.

[QUOTE="vieras";28770566]Ei pekonia kyllä raakana pitäisi syödä, kuten ei muutakaan possua.[/QUOTE]
No joo, mutta kun kaupan pekoni ei ole raakaa. Itseasiassa kypsempää kuin vaikka prosciutto.

Ahaa. Löytyisikö tuolle vielä jotain lähdettä, että raaka pekoni onkin useita vuorokausia savustettu? Ja miksi siinä pekonissa on savuaromia, jos se kerran on oikeasti savustettua?

Wikipediassa sanotaan, että jopa useita vuorokausia, tässä videossa jossa kerrotaan kaupallisesta valmistuksesta sanotaan että paistetaan olikossenyt kuusi tuntia.
How It's Made Bacon - YouTube

syökää vaan ihmiset lihaa niin pitkään kun sitä on tarjolla! pekoni on hyvää kypsentämättä ja kypsennettynä... mut kasvis syöjille se viel hätä tulee kun ei kasva kasvis kun ei oo sian paskoo :D :D

olen syönyt ihan normi kaupan pekonia raakana, jos mulle tulee joku tauti niin saanko sairastetusta jonkun ns. suojan? miten syntymätön lapsi? siis jos saan pöpön niin kuinka hänen käy, jos on masussani?

Yhteistyössä