Peitin ja pippuroin kukkapenkin, eikä sekään auttanut :/

Ne hemmetin myyrät olivat taas käyneet kaivamassa tulppaaninsipuleita ylös ja syönyt ne! Peittäminen pitää jänikset poissa mussuttamasta mutta myyrille ei voi mitään. :(

Mies lähti nyt hakemaan kaupasta sitä sähköistä karkoitinta, jos se sattuisi toimimaan.

Potuttaa kun syksyllä istutin paljon sipuleita ja nyt noi kuvittelee että ne on ruokaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja myyrät on nyt naapurissa:
no ei se mikään rosvopaisti ookkaan!

auton pakoputkeen letku ja toinen pää myyrän koloon.
Meni hetki ennen kuin tajusin :D Olen vain lukenut että ne ei pidä mausteista, varsinkaan ei valkopippurista ja mustapippurista, joten maustoin kukkapenkkini :xmas:

Joo, kun vain tietäis missä se myyrän kolo on, ettei vain ole lähimetsä??
 
hei
Sellaisia sipuleita on olemassa jotka ovat kukkiessaan hieman tulppaanin näköisiä,kukkii alkukesästä.Laita sellaisia pari kukkapenkkiin,karkottaa myyrät,koska sipuli haisee myyrän mielestä pahalle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Sellaisia sipuleita on olemassa jotka ovat kukkiessaan hieman tulppaanin näköisiä,kukkii alkukesästä.Laita sellaisia pari kukkapenkkiin,karkottaa myyrät,koska sipuli haisee myyrän mielestä pahalle :)
Sipuli!!! Minä laitankin ensi yöksi sipulia sinne (tulee heti kunnon rosvopaisti...)
Meillä on paljon sipulia omasta takaa.

Kiitos!

 
Laita kunnon ansa: Kukkapenkin lähistölle muoviämpäri jonne pohjalle tuoretta ruisleipää tms herkkua, laudanpätkä nojalleen niin että se kulkee maasta sankon reunalle. Aamulla tarkistat montako jäi satimeen... Sankon voi myös kaivaa maahan. (toissatalvena pyydystin lähes 70 myyrää halkoliiteristä näin)
 
mm
70 myyrää???!!!
Metsämyyriä vai peräti maamyyriä??
Olen joskus kuullut, että kaivaa pulloja maahan niin että pullon kaula jää pinnan yläpuolelle.
Pullot alkavat humista-kuten jos sinne puhaltaisi- Ja se meteli pitäisi maamyyrät poissa.
 
piru
Mites kissan saa pysymään poissa kukkapenkistä? Meillä joku naapurin katti käy tonkimassa kukkapenkin aina, en tiedä mitä siihen istutan kun se piru kaivaa ja sotkee kaiken... Tai siis pa*kalla se siellä käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
70 myyrää???!!!
Metsämyyriä vai peräti maamyyriä??
Olen joskus kuullut, että kaivaa pulloja maahan niin että pullon kaula jää pinnan yläpuolelle.
Pullot alkavat humista-kuten jos sinne puhaltaisi- Ja se meteli pitäisi maamyyrät poissa.
Metsä. Naapurissa on talo jossa on mm. lampaita ja neiti siellä on eläintensuojelija joten heillä pyydetään myyrät haavilla ja tuodaan tuohon meidän tontin nurkalle. Siitä sitten halkoliiteriin.. pari vuotta sitten söivät kaikki neilikat penkeistä ja kasvihuoneesta veivät chilitkin joten julistin sodan.
|O Tänä talvena ei jäänyt satimeen kuin kymmenkunta myyrää ja kukkapenkkien tietämilläkään ei ole käytäviä lumessa näkynyt.
 
mm
Yök mikä naapuri.
Kiva jos eläimiä ei turhanpäiten listitä, mut jos annetaan vahingon kiertää.. :(
Kissoista.. Puutarhamyymälöissä myydään jotakin ainetta, jota ruiskitaan pihamaalle, pitää kissat poissa.
 

Yhteistyössä