peili vs kamera

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruma ankanpoikanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruma ankanpoikanen

Vieras
Kamera vihaa mua :'(
Joskus jos laitan itseäni, tukka hyvin, meikkiä, ja katson peiliin, sieltä voi hetkellisesti katsoa ihan ihminen, mutta jos erehdyn ottamaan valokuvan siitä ihmisestä, niin kuvassa ei olekaan enää ihminen vaan maahinen..

Kumpi näyttää oikein, peili vai kamera? Näyttääkä teillä peili ja kamera eri ihmisen?

Mulla aika sama juttu. Peilikuvastani yleensä pidän, en toki aina. Kuvissa saatan näyttää ihan kivalta, jos tiedän että kuvataan ja hymyilen. Jos en hymyile ja vaikka puhun jotain niin kuvassa yleensä näytän aika kauheelta.

Ihmiset on niin itsekriittisiä. Kannattaa katsella vanhoja kuvia, usein sellaiset kuvat joita ottohetkellä on inhonnut, eivät olekkaan niin kamalia enää vähän ajan päästä. Kannattaa vähän tutkiskella itseään ja hyväksyä itsensä kauniina olentona joka oikeasti on. Kameran kanssa vaikuttavat myös monet asiat, kuten salama ja kuvakulma, väärissä asetuksissa kaikki saadaan näyttämään möröiltä.

[QUOTE="vieras";28768258]Ihmiset on niin itsekriittisiä. Kannattaa katsella vanhoja kuvia, usein sellaiset kuvat joita ottohetkellä on inhonnut, eivät olekkaan niin kamalia enää vähän ajan päästä. Kannattaa vähän tutkiskella itseään ja hyväksyä itsensä kauniina olentona joka oikeasti on. Kameran kanssa vaikuttavat myös monet asiat, kuten salama ja kuvakulma, väärissä asetuksissa kaikki saadaan näyttämään möröiltä.[/QUOTE]

mun silmään vanhatkin kuvat on ihan hirveitä :(
voihan sekin tietysti vaikuttaa, mitä oma äiti on aikanaan sanonut,etten ole nätti. eikähän ole kukaan koskaan sanonut mulle mitään nättiä, niin on kai se uskottava.

Peilissä näkee sen kuvan, millaiseksi sen tekee, voi muuttaa sitä ilmettään mieluisammaksi, vähän siristää silmiään, nostaa leukaa ja niin edelleen, kamera nappaa sen yhden hetken.

[QUOTE="vieras";28768309]Peilissä näkee sen kuvan, millaiseksi sen tekee, voi muuttaa sitä ilmettään mieluisammaksi, vähän siristää silmiään, nostaa leukaa ja niin edelleen, kamera nappaa sen yhden hetken.[/QUOTE]

mutta kun se on silti ihan eri ihminen siinä kuvassa. vaikka katson peiliin ja otan kuvan, kamerassa on joku muu kun siinä peilissä

[QUOTE="a p";28768319]mutta kun se on silti ihan eri ihminen siinä kuvassa. vaikka katson peiliin ja otan kuvan, kamerassa on joku muu kun siinä peilissä[/QUOTE]

Ei se ole, vaan se on still-kuva sinusta, yksi hetki. Peilissä keikistelemme itsellemme. Kameralle emme voi sitä tehdä (paitsi ammattimallit, jotka osaa ilmeensä ulkoa) niin hyvin. Toisen ihmisen silmään ei ole niin paljon eroa siinä katsooko sinua suoraan tai kuvasta. TOinen ihminen näkee ne vähemmän nätitkin ilmeesi ja piirteesi koko ajan, muttei rekisteröi niitä koko aikaa, sinä olet sinä koko ajan. :)

Itse näytän kanssa peilistä katsoessa ihan ok:lta, joskus jopa hyvältä. Mutta kuvissa ihan kamalalta. Ja vaikka tekisin juurikin niin, että otan itsestäni kuvaa ja katson peiliin samalla näyttää kuvassa taas ihan kamalalta. Olen siis päättänyt vain vältellä kameroita :D

[QUOTE="vieras";28768309]Peilissä näkee sen kuvan, millaiseksi sen tekee, voi muuttaa sitä ilmettään mieluisammaksi, vähän siristää silmiään, nostaa leukaa ja niin edelleen, kamera nappaa sen yhden hetken.[/QUOTE]

No kameraan varsinkin ihminen poseeraa :D ja ottaa vielä itsestään sopivasta kuvakulmasta kuvan. Jotkut eivät näytä ollenkaan itseltään valokuvissa, jotkut näyttävät tavallista rumemmilta, jotkut tavallista kauniimmilta. Salamalla ei saisi missään nimessä ottaa kuvaa, koska valot vääristyvät ja mm. kasvot näyttävät helposti huonokuntoisilta, kaikki piirteet tulee liikaa esille yms. Eli luonnon valossa kuva ja jonkun toisen ottamana eikä niin, että itse ottaa lähikuvan naamastaan, koska helposti tulee otettua liian ylhäältä tai alhaalta, jolloin totuus voi olla ihan muuta kun oikeasti.

Peili nyt näyttää peilikuvan, joka ei nyt ihan sama ole, mitä muut ihmiset näkevät, koska kasvot ovat kaikilla ihmisillä epäsymmetriset. Kannattaa kokeilla muuttaa ihan tavallinen valokuva peilikuvaksi ja takaisin ja huomaa eron.

Kaikkein tarkimmin näkee itsensä videokuvasta, joka on liikkuva kuva ja kokeilee vaikka eri ilmeitä. Ja tietysti hyvä kamera, ei mitään surkeaa web cameraa, joka "photoshoppaa" helposti koko videokuvan ihanan sileäksi.

Digikameran pitäisi olla erittäin hyvä, jos sillä realistisia kuvia haluaisi saada. Jos on kuva käsivarren mitan päästä otettuna, se on ainakin normaalihintaisilla kameroilla vääristynyt jonkin verran. Vaaleat hieukset esim häviävät jonkin verran reunoilta jos takana on valoa ym ym

[QUOTE="vieras";28768438]
Kaikkein tarkimmin näkee itsensä videokuvasta, joka on liikkuva kuva ja kokeilee vaikka eri ilmeitä. Ja tietysti hyvä kamera, ei mitään surkeaa web cameraa, joka "photoshoppaa" helposti koko videokuvan ihanan sileäksi.[/QUOTE]

Tää on ihan totta. Mä olen oikeasti hämmästynyt joskus nähdessäni itsestäni videokuvaa, että aijaa, en mä näytäkään niin rumalta, mitä olen kuvitellut.. :xmas:

Ja mä uskon vakaasti siihen, että jokaisesta ihmisestä saa hyvän valokuvan. Jos kuva ei oo onnistunut, on se kuvaajan vika. Jokaisesta saa hyvän kuvan.

Minä nyt ainakin olen kuin petolinnun perse jos kuvaa ei ole otettu juuri siitä yhdestä oikeasta kulmasta.

En tiedä mitä olen, kauniiksi kehutaan mutta liekö ihmiset sanovat niin eniten juuri rumille ihmisille kohottaakseen näiden itsetuntoa?

Yhteistyössä