Pehmentynyt kohdunkaula

laiskimus harmaana
ei välttämättä ole vaaraa vaikka onkin pehmennyt. jos on esimerkiksi vielä normaalisti jäljellä ja on ns. takana.

mulla pehmeni rv:llä 29 muistaakseni mutta oli takana ja normaalisti 3 senttiä jäljellä. kun kysyin mitä tarkoittaa niin lääkäri sanoi että joillakin pehmenee aiemmin. sitä lyhyyttä tarkkaillaan ja samoin sitä että tuleeko kohdunkaula eteen vai onko se takana. jos on pehmennyt, tulee eteen ja on vielä lyhentynytkin niin sitten saattavat ottaa sisään sairaalaan tarkkailuun ja tarvittaessa synnytyksen estotippa, varsinkin kun sulla on noin vähän viikkoja vasta.
 
Pepsukka81 harmailee
Minulla todettiin pehmentyneen viikolla 28, jolloin kaulaa jäljellä 2cm. Nyt tilanne edennyt siten, että viime viikolla, viikolla 33 kohdunkaula erittäin pehmeä, kanavaa jäljellä sentti ja sormella auki.

Tihennettiinkö sinulla neuvolalääkärikäyntejä, miten kanavaa jäljellä ja onhan sinulla vielä paikat kiinni ?

Jaksamista ja voimia !

Minut määrätty pakkolepoon viikolta 28 saakka.

Pepsukka ja massuneiti 34+6.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:37 Pepsukka81 harmailee kirjoitti:
Minulla todettiin pehmentyneen viikolla 28, jolloin kaulaa jäljellä 2cm. Nyt tilanne edennyt siten, että viime viikolla, viikolla 33 kohdunkaula erittäin pehmeä, kanavaa jäljellä sentti ja sormella auki.

Tihennettiinkö sinulla neuvolalääkärikäyntejä, miten kanavaa jäljellä ja onhan sinulla vielä paikat kiinni ?

Jaksamista ja voimia !

Minut määrätty pakkolepoon viikolta 28 saakka.

Pepsukka ja massuneiti 34+6.
Lääkäri merkkas kohdunkaulan pituudeksi 2,5cm aikaisemman 3cm:n sijaan. Onneksi on vielä kiinni.
Edellinen lääkärikäynti oli kk sitten, eilen tämä kyseinen, ja seuraava on jo 2 viikon päästä.
Oletkos Pepsukka saanut makailla kotona vai sairaalaanko sut on pakotettu? No, sairaalassa on toisaalta helppoa, kun ruuatkin tuodaan nokan eteen.
Sulla on onneksi jo aika kivasti viikkoja. Siskonpoika syntyi viikoilla 33+2 ja painoi 2,3kg.
Jaksuja ja lepoa!
 

Yhteistyössä