Pehmeä vai kova kantokassi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käyttökokemusta vain kovasta ja se oli ihan näpsäkkä, nyt ostettiin sitten pehmeä vaihteluks. Elokuussa täälläkin laskettu,silloin pääsee sit testaa millainen se pehmeä oikein on =)

riippuu paljon käyttökohteista. Itse valitsin tavallisen kovan kopan, jossa siis ei ole mitään kantokahvoja, koska meillä ei sellaisille tarvetta. Jos jätät vaunut esim jonnekkin rappukäytävään tms niin kantokassa korvaamaton apu arjessa. Osta sellanen, mistä saat muokattua pehmeä/kovan, eli kantaessa on se kova pohja, mutta lapsen kasvessa voi pitää makuupussina yms...

Meillä oli pehmeä ja kaverilla kova. Yhtä aikaa lapset syntyi ja molemmat kopat meni suunnilleen yhtä pitkään (kaverilla 2 viikkoa pidempään). Mutta meidän kopassa oli itsessään lämpöpussiominaisuus, joka oli toisaalta talvella kätsy, toisaalta kesällä ei, kun ei kantta saanut kokonaan irti (vaan jäi jalkapäädystä kiinni vetoketjulla).

Ehkä itse ottaisin kovan kopan. Siis muuta eroa ei huomattu oikeestaan kuin just tuo, et kesällä oli helpompi.

ajattelin tämmöistä Brion kassia:
2.jpg

Tästä ilmeisesti saa tehtyä lämpöpussinkin... eli sitten ei tarvitsisi makuupussia ollenkaan,niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajattelin tämmöistä Brion kassia:
2.jpg

Tästä ilmeisesti saa tehtyä lämpöpussinkin... eli sitten ei tarvitsisi makuupussia ollenkaan,niinkö?

Tietyillä säillä ei, mutta itse ainakin pistin sitten kylmemmällä sinne vielä lisäpeittoa. Mutta taas tuon ominaisuuden vuoksi viime talvena jouduin jättämään kopan aiemmin pois käytöstä kuin kaveri. Oli sen verran kylmä, et ois pitäny saada sinne se lisämakuupussi mahtumaan, mut ei tohon oikein enää mahtunut (kun lapsi on jo isompi eikä ihan vastasyntynyt).

Piti muuten sanoa, et meilläkin oli semmonen, et siitä ois saanut ne kovikkeet pois ja tavallaan jalkapeitteeksi sen pussiosan sitten koppakäytön jälkeen (duolift, Emmaljunga). Mutta mulla oli myös jalkapeite ja totesin sen paljon paremmaksi eli käytin kuitenkin vain koppa-ajan tuota ja sit jalkapeite ja eisbärchenin makuupussi.

Mitenkä, laitetaanko tuonne kassin pohjalle joku lakana/peitto vai onko tuo kassin kangas vain vauvan ihoa vasten?

Kesäaikaan kantsii laittaa, jos et tahdo pestä koppaa. :) Vaikka koppa oli aukikin, kyllä kesähelteillä aina sen verra hikoaa, että jää semmonen hikirannu ennenpitkää kopan kankaaseen. Mut siis ihan vaikka harso riittää pohjalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä meillä oli elokuussa syntynyt ekan talven niin et oli pehmeen kopan lisäksi vielä makuupussissa vauva, kun ulkona nukkui. pehmee mun mielestä parempi

meillä siis oran vaunut ja niiden pehmee koppa on sellanen et saa sinne ens alkuun vähän kovikepaloja reunojen sisälle ja kokonaan päällisen irti jos tarvis ja sit myöhemmin menee lämpöpussina kun ottaa kaikki kovikepalat pois.

kyllä meillä oli elokuussa syntynyt ekan talven niin et oli pehmeen kopan lisäksi vielä makuupussissa vauva, kun ulkona nukkui. pehmee mun mielestä parempi

hyvinkö sinne kantokassiin mahtui? Ettei vauva ollut ihan puristuksissa siellä? :D
Ja laitoitko jotain tuonne kassin pohjalle sillon vastasyntyneenä? Onko tuo kassi sellainen liukaspintainen sisältäkin?

hyvinkö sinne kantokassiin mahtui? Ettei vauva ollut ihan puristuksissa siellä? :D
Ja laitoitko jotain tuonne kassin pohjalle sillon vastasyntyneenä? Onko tuo kassi sellainen liukaspintainen sisältäkin?

hyvin mahtui nukkumaan, toi oran pehmee koppa on mun mielestä tosi tilava joihinkin verrattuna, silloin elokuussa kun syntyi oli kopan päällinen kokonaan irti eli oli avonainen kuten kova koppa. tais olla harso siellä pohjalla tai joku ohut peitto ihan hikoilun takia helpompi se sit pestä, kopasssa reunat liukasta pintaa ja pohja puuvillaista.

hyvin mahtui nukkumaan, toi oran pehmee koppa on mun mielestä tosi tilava joihinkin verrattuna, silloin elokuussa kun syntyi oli kopan päällinen kokonaan irti eli oli avonainen kuten kova koppa. tais olla harso siellä pohjalla tai joku ohut peitto ihan hikoilun takia helpompi se sit pestä, kopasssa reunat liukasta pintaa ja pohja puuvillaista.

meillä siis tämmönen http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=56

Meillä oli 2 kesävauvaa, toisella oli kova koppa ja toisella pehmeä.

Pehmeä on ehkä kätevämpi, jos tarvii paljon kannella (kevyempi ja parempi kantaa), mutta en mä oikein muuta eroa keksi.

Yleensä kaikki sanoo, että kesävauvalle kova koppa, pehmeä on liian kuuma. Mutta en allekirjoita sitä. Ne oli molemmat ihan yhtä hyvät. Ei siinä pehmeässäkään liian kuuma tullut.

Meillä oli emman kantokassi ja siitä saa myös sen kovikkeen pois ja käytettyä lämpöpussina. Ei me sitä kuitenkaan enää talvella tarvittu. Makuupussi riitti oikein hyvin.

Meillä Teutonian vaunut, joissa pehmeä kantopussi. Pohjassa on kovike, jonka saa tarvittaessa pois. Yläpäässä on myös osa, jonka myös saa pois eli siitä saa myös jalkapussin. Käytettiin kovikkeella ja tuolla yläosalla kun lapset olivat ihan pieniä ja kun olivat isompia (ja meidän lapset ovat pitkiä), mutta nukkuivat vielä vaunuissa niin otin sen kovikkeen ja yläosan pois. Toimi tosi hyvin :)

Yhteistyössä