Pef-mittaus - huonot arvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, millaisia puhallusarvoja olette puhaltaneet ennen ja jälkeen avaavan lääkkeen? Minulla vaikea hengittää ulos ja yskänärsytystä, krooninen poskiontelotulehdus ollut vuosia + refluksioiretta. Nyt puhallellut pef-mittariin ja esim. huonoin aamumittaus ollut 360 ennen lääkettä ja 410 lääkkeen jälkeen. Olen 41 v. ja 167 cm pitkä.

Onko tällaiset arvot ok?

Mulla oli ennen avaavaa 340-390, mutta kahden viikon aikana tuli tuo 390 vain kolme kertaa. Muuten lukemat pyöri 350 paikkeilla. Avaavan lääkkeen kanssa lukemat oli 440-480.

Ikää mulla on 36v., pituus 168 ja mulla on astma. Mun ikäisen ja pituisen pitäisi puhaltaa ilman lääkettä 450.

Huimat 260 puhaltanut huonoimmillani. Nyt lääkityksen kans lähes jatkuvasti 380-390. Enempää en oo koskaan puhaltanut. Astma todettiin 1998, lääke symbicort 2x aamua iltaa. 167cm, 43v.

Huonoin aamu tais olla 180, mutta yleensä n. 300 ja avaavan jälkeen n. 400 (mittauksista n. 5v aikaa niin en tarkalleen muista). 430 oli avaavan jälkeen ennätys. Mittauksia suoritettu jo 6 vuotiaana ja aikuisena uudestaan.

Astmaa ei todettu, (spirometriassa käyty ja keuhkot kuvattu) mutta flixotide ja ventoline ollut käytössä. Ikää oli tuolloin 18v ja pituus 167cm.

Yhteistyössä