PEF-mittauksesta auttakaas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonomuistinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonomuistinen

Vieras
Alotettiin tossa PEF seurantaa lapsella ja nyt lyö tyhjää. Kun tuossa pitää niitä toisen jakson aikana puhaltaa arvot ennen ja jälkeen avaavan lääkityksen, niin kumpi nyt oli taas se avaava? Eli meillä esimerkiksi käytössä Ventoline ja Flixotide. Eikö se avaava tarokottanu tuota Flixotideä, joka on säännöllisesti otettavana, eikä sitä tarvittaessa kohtaukseen otettavaa Ventolinea. Vai muistanko nyt väärinpäin?

Kohtaukseen otetaan aina AVAAVAA ainetta. (Ventoline)
Säännöllinen sisältää kortisonia. (Flixotide) ...teidän tapauksessa näköjää. Jos siis olet varma että ventoline on kohtauksiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Orwokki:
Kohtaukseen otetaan aina AVAAVAA ainetta. (Ventoline)
Säännöllinen sisältää kortisonia. (Flixotide) ...teidän tapauksessa näköjää. Jos siis olet varma että ventoline on kohtauksiin...

Joo olen siis varma siitä että se Ventoline on kohtauslääke ja se Flixotide se säännöllisesti otettava. Olen itse käyttänyt tuota Ventolinea jo kauan. En vaan muistanut noita termejä, että mitä nimitystä käytetään. :)

Mietinkin, että ei se pitkävaikutteisen lääkkeen ennen ja jälkeen ottamisen mittaamisessa olis paljon ideaa, kun ei se muuta sitä tulosta niin lyhyessä ajassa kun vaikuttaa vasta pitempään käytettynä... :)

Sininen on on avaava... Stasin liikunnanopettaja, kahden astma-lapsen äiti, oli haastatellut Stasia kohtauksen iskiessä, eikä tyttö muistanut lääkkeensä nimeä. Mutta näin löytyi tieto, että avaavan oli ottanut.

Yhteistyössä