Pedofilia ei ole yhtään sen enempää sairaus kuin homouskaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pedofilia on mielisairaus. Homoseksuaalisuus taas ei ole. Pedarit käyttävät puolustuskyvyttömiä lapsia (jopa vauvoja) seksuaalisen tyydytyksen saamiseen. Homoseksissä taas 2 aikuista ihmistä haluavat tehdä asian toisilleen, antaa nautinnon toinen toisellensa.
Pedareita on joka paikassa ja se miten sitä tulkitaan jossain maassa ei vähennä sitä tosiasiaa, että toteuttaessaan fantasiansa pedari on hengenvaarallinen parasiitti lasten keskuudessa.
Koita erottaa seksuaalinen suuntaus (halu, kiihotuksen kohde) konkreettisista teoista, jotka siis voivat satuttaa ja/tai olla laittomia. Mikäli keskustelu koskee sairautta, mielisairautta, ei sillä silloin tarkoiteta itse tekoja. Silloin puhe on siitä mitä mieli haluaa tai mistä mieli kiihottuu. Tämä ei ole mikään pedofiilien puolustuspuhe tai homoseksuaalien leimaamista. Ihan vain loogista päättelyä.
 
Hahahah, okei no nyt sain selityksen. Tosi uskovaiselta en oikeestaan edes odota mitään älyllistä ajattelua. Jos ihminen uskoo sokeasti jotain 2000 vuotta sitten kirjoitettua satukirjaa, niin eipä hän kovin hyvin voi olla perillä tämänpäiväisistä asioista.
Mieluummin mä Luojaani uskon kuin randomia harmaata. :rolleyes:
Jumala on tehnyt maailmankaikkeuden ja ylläpitää miljoona potenssiin miljoonaa atomia, ja sä mietit joka aamu että mihin pesukone hukkas sun toisen sukan ja miks sun hiukset hapsottaa. :rolleyes:
 
vierailija
Mieluummin mä Luojaani uskon kuin randomia harmaata. :rolleyes:
Jumala on tehnyt maailmankaikkeuden ja ylläpitää miljoona potenssiin miljoonaa atomia, ja sä mietit joka aamu että mihin pesukone hukkas sun toisen sukan ja miks sun hiukset hapsottaa. :rolleyes:
Kyllä mä itseasiassa mietin pikkuriikkisen monimutkaisempia asioita. Hassua että sä nimität tiedettä randomiks harmaaks, se kun on tutkittua, todistettua, toistettavaa tietoa joka pyrkii ja usein onnistuu selittämään maailmaa melko tarkasti. Uskonto taas tarjoaa epämääräisiä, ristiriitaisia käskyjä ja väitteitä tuhansien vuosien takaa. Sitten uskovaiset kiihkeästi siteeraa jotakin tiettyä kohtaa ja vetoaa että se on jumalan sana, unohtaen samalla kuitenkin monta muuta seikkaa raamatusta. Kaikkihan ei siinä voi olla jumalan sanaa, sillä toiset jutut ei käy lainkaan järkeen. Mutta onneks se ei oo randomia harmaata millä logiikalla päätetään mitä kohtaa noudatetaan ja mitä ei. Toisaalta en usko että tää pointti mahtuu sun randomin harmaaseen päähän. P.S. Joko se sun sukkasi on päätynyt pesukoneen sisään, tai sitten olet hukannut sen jo ennen koneeseen laittoa. Ja tukkasi hapsottaa todennäköisesti koska et ole hoitanut sitä, hiuslaatusi on kuiva ja katkeileva tms. Kannattaa käydä kampaajalla! (y)
 
vierailija
Mieluummin mä Luojaani uskon kuin randomia harmaata. :rolleyes:
Jumala on tehnyt maailmankaikkeuden ja ylläpitää miljoona potenssiin miljoonaa atomia, ja sä mietit joka aamu että mihin pesukone hukkas sun toisen sukan ja miks sun hiukset hapsottaa. :rolleyes:
Onneks jumala loi myös sukkapyykkipojat niin ei tarvii miettiä sitäkään enää. Voi keskittyä täyspäiväisesti niihin hiuksiin....
 
anonyymi...
Ja pöh.


Turha osta on kiukutella. Homous ei ole tauti. Eikä sadismi tai mosokismi. Eikä moni muukaan juttu.

Mut pedofilia on.

Lain mukaan.
Itseasiassa myös masokismi ja sadismi luokitellaan sukupuolisiin kohdehäiriöihin (pedofilia ja muut parafiliat). Pedofilian luokittelu sairaudeksi on hyvä asia, sillä se mahdollistaa pedofiilin hoitoon pääsyn. Ja pedofilian tekee vakavammaksi häiriöksi esim. masokismiin verrattuna se, että teon kohde ei ole mukana vapaaehtoisesti. Homoutta ei puolestaan ole luokiteltu ei sairaudeksi eikä perversioksi.
 
Itseasiassa myös masokismi ja sadismi luokitellaan sukupuolisiin kohdehäiriöihin (pedofilia ja muut parafiliat). Pedofilian luokittelu sairaudeksi on hyvä asia, sillä se mahdollistaa pedofiilin hoitoon pääsyn. Ja pedofilian tekee vakavammaksi häiriöksi esim. masokismiin verrattuna se, että teon kohde ei ole mukana vapaaehtoisesti. Homoutta ei puolestaan ole luokiteltu ei sairaudeksi eikä perversioksi.
Muuttui vuonna 2011. Sadismi ja masokismi siis eivät enää ole sairauksia.
 
vierailija
Ja pöh.


Turha osta on kiukutella. Homous ei ole tauti. Eikä sadismi tai mosokismi. Eikä moni muukaan juttu.

Mut pedofilia on.

Lain mukaan.
Uusimman näkemyksen mukaan ei edes pedofilia ole. Pedofiilinen häiriö on, ja pedofilia luokitellaan häiriöksi vain, jos siitä on haittaa itselle tai muille.

Tämä yleinen taipumus demonisoida pedofiliaa on todella vaarallinen lasten hyväksikäytön ehkäisemisen kannalta. Useimmat pedofiilit, jotka haluaisivat apua taipumuksensa kanssa, eivät uskalla sitä hakea, koska pelkäävät tulla leimatuksi. Eikä sitä asiantuntevaa apua edes osata tarjota:

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/selvitys-pedofiliaan-apua-hakevan-hankalaa-loytaa-hoitoa/4407676

Ajattele asiaa sen nuoren koululaisen kannalta, joka havahtuu jonain päivänä siihen tosiseikkaan, että on itse pedofiili. Mistä tämä löytää esikuvia ja roolimalleja itselleen? Tai edes ei-asenteellista tietoa suuntautumisestaan?

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/nestori-on-pedofiili-mutta-ei-rikollinen-nyt-han-kertoo-miksi-pedofiileja-pitaa-auttaa/
 
Tämä keskustelu ei etene. Keskustelijat ei näe metsää puilta. Unohdetaan lapset ja aikuiset. Vaihtakaa jotain niiden tilalle, niin osaisitteko sitten puhua asiasta. Jos seksuaalinen halu kohtaantuu koteeseen X, se ei ole yhtään terveempää tai sairaampaa kuin kohteeseen Y. Kun kumpikaan kohteista ei ole lisääntymisen kannalta tarpeellisia, mikä on seksuaalisuuden tarkoitus.

Se että toinen on enemmän väärin, ei tee siitä sairasta, vaan väärää.

Joskus sitä toivoo tällä palstalla, että keskustelu olisi edes vähän älykkäämpää ja perustellumpaa :D
 
vierailija
Tämä keskustelu ei etene. Keskustelijat ei näe metsää puilta. Unohdetaan lapset ja aikuiset. Vaihtakaa jotain niiden tilalle, niin osaisitteko sitten puhua asiasta. Jos seksuaalinen halu kohtaantuu koteeseen X, se ei ole yhtään terveempää tai sairaampaa kuin kohteeseen Y. Kun kumpikaan kohteista ei ole lisääntymisen kannalta tarpeellisia, mikä on seksuaalisuuden tarkoitus.

Se että toinen on enemmän väärin, ei tee siitä sairasta, vaan väärää.

Joskus sitä toivoo tällä palstalla, että keskustelu olisi edes vähän älykkäämpää ja perustellumpaa :D
Kukaan ei voi valita seksuaalisuutensa suuntautumista. Siten se ei ole ollenkaan etiikan piirissä oleva asia, eikä siten pedofiliaan tai homoutta voi pitää moraalisesti vääränä tai oikeana asiana.

Kuitenkin äärimmäisen negatiivinen asenne pedofiliaa kohtaan saa aikaan sen, että järkevätkään projektit ei saa rahoitusta, vaikka kyse olisi mitättömän pienistä summista:

http://tutka.pro/?p=18440

”Moni poliitikko on kokenut hankalaksi tukea tätä, koska se leimautuu nopeasti ’pedofiilien hyysäämiseksi’. Hanke on ihan selkeästi lastensuojelullinen toimenpide.”
 
vierailija
ja mitkäs ne poikkeustapaukset ovat? Mitäs se mitä he lapsiille tekevät on sitten muuta kuin hyväksikäyttöä? Ne parasiitit aloittavat toimintansa usein toki ns viattomasti, eli lähestyvät lasta ''ystävänä'' mutta aivan niinkuin narsistit, he tekevät sen vain saadakseen siitä lapsesta jossain vaiheessa omille kieroutumilleen seksuaalisen välikappaleen.
Ystävyys jota pedari lapselle osoittaa muuttuu aina jossain vaiheessa seksuaalisävytteiseksi ja pedari käyttää lapsen viattomuutta hyväkseen manipuloimalla myöhemmin ja syyllistämällä lasta, että hyväksikäyttö voi jatkua rauhassa.
Homoseksuaalit tuota taas eivät tee kumppaneilleen, ellei sitten kyse ole narsismista...mikä taas on jo aivan toinen asia.
Pedarit muuten tunnistaa hyvin juuri siitä, että ne tuntuvat viihtyvän luonnottoman hyvin tai pitkiä aikoja lasten kanssa ja ovat yleisesti ns. lastennaurattajia jotka pyrkivät viihdyttämään lapsia keinolla millä hyvänsä. Ja ihan erityisesti jos pyrkivät pääsemään tilanteisiin missä ovat valvomatta yksin lasten seurassa. Jos esim. havaitset omassa miehessäsi tai muussa lastesi kanssa tekemisissä olevassa miehessä tällaisia piirteitä, niin kannattaa häipyä lasten kanssa ennen kuin on liian myöhäistä ja hyväksikäyttö tapahtunut tosiasia!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Koita erottaa seksuaalinen suuntaus (halu, kiihotuksen kohde) konkreettisista teoista, jotka siis voivat satuttaa ja/tai olla laittomia. Mikäli keskustelu koskee sairautta, mielisairautta, ei sillä silloin tarkoiteta itse tekoja. Silloin puhe on siitä mitä mieli haluaa tai mistä mieli kiihottuu. Tämä ei ole mikään pedofiilien puolustuspuhe tai homoseksuaalien leimaamista. Ihan vain loogista päättelyä.
kyllä mä ne erotan, mulle se vaan on aivan se ja sama kummasta on kyse silloin kun pedofiileista puhutaan, hirviöitä ne on joka tapauksessa lasten lähellä ollessaan.
Homoseksuaali taas ei ole ja hänet voi päästää lapsen kanssa samaan tilaan ihan turvallisin mielin.
 
Tämä keskustelu ei etene. Keskustelijat ei näe metsää puilta. Unohdetaan lapset ja aikuiset. Vaihtakaa jotain niiden tilalle, niin osaisitteko sitten puhua asiasta. Jos seksuaalinen halu kohtaantuu koteeseen X, se ei ole yhtään terveempää tai sairaampaa kuin kohteeseen Y. Kun kumpikaan kohteista ei ole lisääntymisen kannalta tarpeellisia, mikä on seksuaalisuuden tarkoitus.

Se että toinen on enemmän väärin, ei tee siitä sairasta, vaan väärää.

Joskus sitä toivoo tällä palstalla, että keskustelu olisi edes vähän älykkäämpää ja perustellumpaa :D
Vai niin! Tää oli kyllä typerin kommentti aikoihin!

Ainakaan mulla ei seksuaalisuuden tarkoitus ole lisääntyä vaan saada orgasmi ja tuottaa toisellekin sellainen.

Miltä planeetalta sä tulet?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
kyllä mä ne erotan, mulle se vaan on aivan se ja sama kummasta on kyse silloin kun pedofiileista puhutaan, hirviöitä ne on joka tapauksessa lasten lähellä ollessaan.
Homoseksuaali taas ei ole ja hänet voi päästää lapsen kanssa samaan tilaan ihan turvallisin mielin.
Onko sulle kaikki miehetkin hirviöitä, jotka joutuu pitämään himonsa kurissa naisten läheisyydessä? Ja mies on aina riski koska voi menettää halujensa hallinnan? Ei sillä ole kertakaikkiaan merkitystä, millaisia ihmisiä joku pitää viehättävinä. Merkitystä on sillä, onko ihmisen moraali kunnossa vai ei.

Juuri tuollaisella asenteella olet osa lasten seksuaalisen hyväksikäyön ongelmaa, et ratkaisua. Miten suhtautuisit asiaan, jos oma lapsesi huomaa olevansa pedofiili?

https://medium.com/matter/youre-16-youre-a-pedophile-you-dont-want-to-hurt-anyone-what-do-you-do-now-e11ce4b88bdb
 
Onko sulle kaikki miehetkin hirviöitä, jotka joutuu pitämään himonsa kurissa naisten läheisyydessä? Ja mies on aina riski koska voi menettää halujensa hallinnan? Ei sillä ole kertakaikkiaan merkitystä, millaisia ihmisiä joku pitää viehättävinä. Merkitystä on sillä, onko ihmisen moraali kunnossa vai ei.

Juuri tuollaisella asenteella olet osa lasten seksuaalisen hyväksikäyön ongelmaa, et ratkaisua. Miten suhtautuisit asiaan, jos oma lapsesi huomaa olevansa pedofiili?

https://medium.com/matter/youre-16-youre-a-pedophile-you-dont-want-to-hurt-anyone-what-do-you-do-now-e11ce4b88bdb
Eli syytät mua tavallaan nyt siitä että minäkin olen osa sitä porukkaa joka ongelma? Ok. Eihän sun kanssa silloin kannata jatkaa keskustelua.

En tiedä miten suhtautuisin sellaseen tilanteeseen jossa paljastuisi, että oma lapsi on hirviö...järkyttyisin ja vaatisin viranomaisia ottamaan hänet pois kuljeskelemasta lasten lähettyvillä kenties? Mitä sinä tekisit jos sinun lapsi jää kiinni toisen ihmisen pienokaisen julmasta raiskauksesta?

Tässä ketjussahan pointtina ei ollut se miten meidän tulisi ymmärtää pedareita ja hyysätä niitä vaan tässä laitettiin rinnakkain homoseksuaalit ja pedofiilit mikä on mielestäni erittäin vastenmielistä ja väärin...koska toinen osapuoli ei ikinä satuttaisi lasta on sitten kuinka himot päällä kun taas toinen voi raiskata ja repiä kiimassaan vaikka pienen vauvan kahtia.

Jos sä haluat ymmärrystä ja sympatiaa pedofiileille niin mitäpä jos koettaisit toista lähestymistapaa ja lakkaisit vertaamasta heitä homoseksuaaleihin? Onhan siellä muitakin seksuaalisia suuntautumisia mihin verrata.
 
Nyt tulee sulle järkytys: ei luoja/Luoja ole mitään sanonut saati kirjoittanut - se Raamatuksi nimetty kirja on ihan ihmisten kirjoittama :)
...jonka Jumala on antanut ihmistem tehtäväksi kirjoittaa, Hän on antanut sanat.

Jumala puhuu monilla eri tavoilla nykyäänkin ja uskovat kertoilevat niistä eteenpäin (vaikka uutta Raamattua ei tule). Ei siinä mitään sen ihmeempää.
 
vierailija
Pedofilia tai homous ei ole sen enempää sairaus kuin heterouskaan. Lapsen kanssa seksin harrastaminen on rikos, teki sen sitten hetero, homo tai pedofiili. Aikuisten välinen seksi kaikkien osapuolten hyväksynnällä on sallittua, oli siinä mukana sitten homoja, heteroita tai pedofiilejä.
Mikä tässä on epäselvää?

Halu ei ole sama asia kuin teko. Kun minulla on kiire, haluaisin motarilla painaa kaasun pohjaan, mutta en sitä tee, koska se ei ole sallittua. Kun joku ärsyttää minua, tekisi mieleni tirvaista häntä, mutta en sitä tee, koska se ei ole sallittua. Kun näen kakun, tekisi mieleni ottaa pala, mutta en sitä tee, koska kakku ei ole minun. En myöskään osta kakkua, koska se ei ole järkevää. Kaikkien elämä on jatkuvaa haluista kieltäytymistä, joten oletus siitä, että kaikkia haluja pitäisi saada toteuttaa kummallinen.
 
Pedofilia tai homous ei ole sen enempää sairaus kuin heterouskaan. Lapsen kanssa seksin harrastaminen on rikos, teki sen sitten hetero, homo tai pedofiili. Aikuisten välinen seksi kaikkien osapuolten hyväksynnällä on sallittua, oli siinä mukana sitten homoja, heteroita tai pedofiilejä.
Mikä tässä on epäselvää?

Halu ei ole sama asia kuin teko. Kun minulla on kiire, haluaisin motarilla painaa kaasun pohjaan, mutta en sitä tee, koska se ei ole sallittua. Kun joku ärsyttää minua, tekisi mieleni tirvaista häntä, mutta en sitä tee, koska se ei ole sallittua. Kun näen kakun, tekisi mieleni ottaa pala, mutta en sitä tee, koska kakku ei ole minun. En myöskään osta kakkua, koska se ei ole järkevää. Kaikkien elämä on jatkuvaa haluista kieltäytymistä, joten oletus siitä, että kaikkia haluja pitäisi saada toteuttaa kummallinen.
Homous ei ole sairaus mutta pedofilia on, normaalijärjellä varustettu ihminen ei kiihotu vauvoista eikä taaperoikäisistä eikä muutenkaan lapsista joilla ei teini ikää vielä ole.
 
Vai niin! Tää oli kyllä typerin kommentti aikoihin!

Ainakaan mulla ei seksuaalisuuden tarkoitus ole lisääntyä vaan saada orgasmi ja tuottaa toisellekin sellainen.

Miltä planeetalta sä tulet?
Se on isossa kuvassa se ja sama mitä sä olet mieltä. Seksuaalisuus on kehittynyt lajien lisääntymistä varten. Ja miten tämä liittyy suoraan aiheeseen? Kauas eksyt tyttöparka. Edelleenkään et osaa perustella näkemyksiäsi mitenkään.

Seksuaalisuus on olemassa lisääntymisen takia. Se sun mainostama orgasmikin siihen liittyy. Se saa aikaan halua harrastaa tuota lisääntymisemme kannalta oleellista toimintaa. Jos seksuaalista halua tuntee johonkin muuhun kohteeseen, oli se sitten samaa sukupuolta, kuollut, lapsi, eläin, tai vaikka tien laidassa nököttävä betoniporsas, niin se ei ole evoluution ja lisääntymisen kannalta luonnon tarkoitus. Pidämmekö sitä varsinaisesti sairautena, vai emme, se on eri asia. Mutta emme voi valita sairauden näkökulmasta, että betoniporsasta on ihan tervettä lykkiä, mutta lyhtypylvästä vasten hinkkaaminen on mielisairaus.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Se on isossa kuvassa se ja sama mitä sä olet mieltä. Seksuaalisuus on kehittynyt lajien lisääntymistä varten. Ja miten tämä liittyy suoraan aiheeseen? Kauas eksyt tyttöparka. Edelleenkään et osaa perustella näkemyksiäsi mitenkään.

Seksuaalisuus on olemassa lisääntymisen takia. Se sun mainostama orgasmikin siihen liittyy. Se saa aikaan halua harrastaa tuota lisääntymisemme kannalta oleellista toimintaa. Jos seksuaalista halua tuntee johonkin muuhun kohteeseen, oli se sitten samaa sukupuolta, kuollut, lapsi, eläin, tai vaikka tien laidassa nököttävä betoniporsas, niin se ei ole evoluution ja lisääntymisen kannalta luonnon tarkoitus. Pidämmekö sitä varsinaisesti sairautena, vai emme, se on eri asia. Mutta emme voi valita sairauden näkökulmasta, että betoniporsasta on ihan tervettä lykkiä, mutta lyhtypylvästä vasten hinkkaaminen on mielisairaus.
Betoniporsasta tai lyhtypylvästä lykkimällä sä et vahingoita ketään, mutta vauvan raiskaamalla tapat tai aiheutat pysyvän vamman ihmiselle. Samoin kuin yhdenkään betoniporsaan henkinen kehitys ei kärsi yhtään, vaikka lykkisit niitä loppuelämäsi ajan, mutta kun teet sen lapselle tuhoat kokonaisen elämän.
 

Yhteistyössä