Pe ja la "pelottaa" (parisuhteesta vaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Signe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Signe

Vieras
Aina kun koittaa perjantai tai lauantai, tulee itelle sellanen olo että pakko hillitä itseni. Jos lapset räyhää tai ukko-kultani ärsyttää jollain tapaa, niin mun on Pakko koittaa kestää kaikki, ettei vaan tule mitään riitaa mun ja mieheni välille, muuten se saa hyvän syyn lähteä ryyppään, koska mä oon tämmönen.
Ei oo kyllä yhtään kivaa kun ei uskalla näyttää tunteitaan ja olla äksy-päällä jos siltä tuntuu.En tiä miks nää viikonloput on mennyt tällaseks. Jos mä aina näyttäisin tunteeni, sillai millai Oikeesti musta tuntuu, niin mun mieheni ois varmaan joka viikonloppu juomassa.
En nyt ehkä osaa kertoa sillai että muutkin ymmärtää, mutta pelottaa vaa...

Mun isä on ollut "samanlainen" kun miehesi. Syytti äitiä juomisesta. Nyt kun ovat eronneet niin juo vielläkin ihan samalla tavalla. Muuten mukava ihminen. Oli kyllä hankalaa koulu iässä kun ei kavereita voinnut aina tuoda kotiin. Ja öisin ei saanut aina nukuttua. Rahaa oli aina vähän. Yhteiskunta ei sitä mitenkään huomioi jos yksi perheen jäsen käyttää viinaan ruoka ym. rahat. Eikä tietenkäään voikaan, eikä pidäkkään. Jokin lainen hoito esim. AA voi auttaa mutta vaaatii sitoutumista hoitoo ja säänöllisiä käynejä että onnistuu lopullisesti pääsemään eroon alkoholista. Ja tietenkin omaa tahtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Signe:
Aina kun koittaa perjantai tai lauantai, tulee itelle sellanen olo että pakko hillitä itseni. Jos lapset räyhää tai ukko-kultani ärsyttää jollain tapaa, niinmun ja mieheni välille, mun on Pakko koittaa kestää kaikki, ettei vaan tule mitään riitaa muuten se saa hyvän syyn lähteä ryyppään, koska mä oon tämmönen.Ei oo kyllä yhtään kivaa kun ei uskalla näyttää tunteitaan ja olla äksy-päällä jos siltä tuntuu.En tiä miks nää viikonloput on mennyt tällaseks. Jos mä aina näyttäisin tunteeni, sillai millai Oikeesti musta tuntuu, niin mun mieheni ois varmaan joka viikonloppu juomassa.
En nyt ehkä osaa kertoa sillai että muutkin ymmärtää, mutta pelottaa vaa...

Kysymys 1: Miksi sun pitäs hillitä itteäs?
Kysymys 2: Miksi siun pitäs kestää kaikki?
Kysymys 3: Miksi sun pitäis kestää kaikki?
Kysymys 4: Miksi et uskaltaisi olla miehesi(avokkisi/rakastettusi) läsnäollessa huonolla tuulella?

Tässä muutamat kysymykset.... niihin ku vastaat nii hyvä on
MUISTA! Että Meillä kaikilla on omat tuntemukset....

ei kannata pitemmän päälle jäähä katto tuota..ite elin tuommosessa suhteessa ihan liian monta vuotta...muuttu vaan pahempaan,sairaalloista mustasukkaisuutta ja pahoinpitelyä ym..ja sitten se tunne kun koko jan pitää miettiä puheita...pitemmän päälle sitä ei jaksa. kaikki viikonloput menee pilalle,kun joutuu miettimään mitä puhuu,että toinen ei lähtis ryyppäämään. nyt vasta jälkikäteen (erosta jo kohta vuosi) on tajunnut,että miten rajoittunutta elämä oikein oli. mieti mitä elämältäsi haluat! jotain terapiaa ainakin suosittelen...

Sanon nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä: Tuo toimintasi ei pitemmän päälle auta yhtään mitään.Mies keksii kyllä aina syyn lähteä ryyppämään jos kova polte on!Hän vaikka aiheuttaa sen riidan jollakin tavalla...

Yhteistyössä