PCOS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
PCOS kokemuksia? Onko täällä muita, joilla olisi PCOS? Meillä yritys vasta alkamassa mutta kävin puolisen vuotta sitten hedelmällisyyskatsauksessa koska menkat on niin epäsäännölliset. Siellä kuulin että mulla on merkkejä lievästä PCOSista. Haluaisinkin kuulla kokemuksia tästä.. Miten toimitaan jos PCOS-potilaan raskaus ei ala normaalisti? Löytyykö ketään joka olisi raskautunut ilman avustusta vaikka PCOS onkin? Miten tätä voi hoitaa? Vauvakuume nostelee päätään ja mietityttää tietysti kauanko tässä tuon PCOSin takia saa vielä odotella

Mulla on pcos. Oireita ollut jo nuoresta saakka. Joskus tuli kuukautiset kerran kuukaudessa ja sitten saattoi olla useamman kuukauden tauko, jossain vaiheessa ne oli parin viikon välein. Myöhemmin tajusin että syynä tähän oli pcos. Mulla ei kuitenkaan ole kaikkia Pcos:n oireita, esimerkiksi liiallista karvojen kasvua, hiusten lähtöä, ylipainoa tai aknea. Pcos todettiin ultraäänellä.

Olisinpa silloin saanut tietää heti sen että lapsen saan Pcosista huolimatta vaivatta. Olin jo päässäni valmistautunut koeputkihedelmöitykseen ja selvitin hoitojen hintaa jne. Ja sitten tulinkin raskaaksi aivan helposti! :) eli ei pcos itsessään ole mikään lapsettomuustuomio.

Muita pcos oireita pystyn helpottamaan terveellisesti elämällä. En syö punaista lihaa, sokeria, valkoista vehnää, en tupakoi, välttelen alkoholia ja liikun viikottain. Ehkä tämä auttoi tuohon helpompaan raskautumiseen tai ehkä ei. Sitä en pysty sanomaan.

Tsemppiä Pcos-diagnoosin kanssa! Toivottavasti sulla menee asiat hyvin ja helposti.

Mulla kans gynellä todettu jokunen vuosi sitten munasarjoissa useita rakkuloita. Muita oireita itselläni ei koskaan ole ollutkaan eikä tuo gyne oikein kauheasti kertonut asiasta, lähinnä kehotti googlettamaan pcos.

Yritys nyt käynnissä ja saa nähdä miten käy. Oon harkinnut että menisin juttelemaan tästä monirakkulaisuudesta vielä jonkun erikoistuneen asiantuntijan kanssa jos ei ala tapahtua koska kyllä toi pcos mielessä nyt aika usein on vaikkei tuon aiemman gynen mukaan olisi syytä hätään.

Yhteistyössä