pcos ja raskaushaaveet

• Viestiketjun aloittaja "lapseton"
  • Ensimmäinen viesti
"Sisu"
Minulla todettiin pcos 10 v sitten. Gyne sanoi että lapsia luultavasti vain lapsettomuushoitojen avulla.
Kuukautiset siis tuli noin puolen vuoden välein joten aloin syömään teroluteja. 4 vuotta meni että saatiin esikoinen ja siihen auttoi
5 kg painon pudotus ja minulla oli silloin ylipainoa n.15kg. Toista lasta ja myös tätä kolmatta aloin odottamaan jo ensimmäisesta yrityskerrasta. Kätilö sanoi että monesti synnytys "parantaa" pco:ta. Tässä kolmannessa kävi niin että tein positiivisen testin kp 54
eli myöhään tuo ovulaatio tapahtuu..Toisen lapsen kohdalla ei ylipainoa ollut ollenkaan mutta nyt n.20 kg joten olin varautunut että aikaa voisi mennä että raskautuu.

miss_piggy
Tilannepäivitystä :
6kk terolutit syöty, raskaana en ole edelleenkään. Nyt menossa kp 17/29 ja yk 8. Nähtäväksi jää, tuleeko menkkoja taas ollenkaan kun ei ole teroja avustamassa kiertoa.
Muutamassa viime kierrossa aloitin vasta terot kp 18, koska ovuloin ilmeisesti kp 14-16 paikkeilla, ja luin että terot saattaa vaikuttaa negatiivisesti ovikseen.

Täällä ainakaan terot ei auttaneet raskautumaan, ja odottelenkin että ensi vuosi kääntyy kalenteriin, niin hakeudun jatkotutkimuksiin/pyydän clomit tms...

Myös minulla positiivinen ;) kokemus tuosta metformiinista. 4 vuotta lapsettomuutta alla, tehtynä mm. 2 ivf:ää ilman minkäänlaisia tuloksia. Sitten itse vähän lueskelin palstoja ja vaadin metut 3. ivf aikaa odotellessa. 2kiertoa ehdin syödä niitä ja tadaa - ihmeitä tapahtuu näköjään. Nyt meidän neiti on jo 1 1/2 vuotias. Vauvakuumetta pukkaa ja aattelin neitokaisen lääkärineuvolassa pyytää taas metut kokeiluun. Mullakin muuten oli tuo raskasajan diabetes, tosin metut käskettiin lopettaa kun plussa tuli testiin.

Yhteistyössä