Pco

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla myös pco ja omaa kiertoa ei ole lainkaan, joten kierto pitää "tehdä" teroluteilla.
Toisin sanoen, ilman keltarauhashormoonilääkitystä ei tule myöskään kuukautisia.

Minulla lääkäri totesi Pco:n ja kierrot olleet väliä 29-64. Lääkäri sanoi, että aina kun kierrot lähempänä 40:tä niin tuskin olen ovuloinut ollenkaan ja kun kierrot lähempänä 30:tä olen voinut ovuloida. Eli mielestäni jos kierto 35 on vielä mahdollisuuksia tulla raskaaksi! <br><br>

Mullakin todettiin Pco ja miun kierrot on olleet aika eri pituisia välillä on vaan 40pv ja toisella kertaa on 90pv ja noiden välillä ne vaihtelee.Nyt sain terolutit jotta kierto jotenkin toimisi ja raskautuminen olisi mahdollista Clomifenien avustamana.

Mulla ei oo varsinaista pco:ta diagnosoitu, mutta jotakin siihen viittaavaa kylläkin on. Kierrot heittelee ihan älyttömästi kp 28-42. Lääkäri on myös vahvistanut, että noissa pitkissä kierroissa tuskin ovuloi. Olen myös ovistesteillä sen havainnut, ettei pitkissä kierroissa ovista tosiaan löydy tikuttelemalla. Lyhyemmissä sen sijaan on aina löytynyt.

Minulla pillereiden lopettamisen jälkeen 3/2006 kierrot olivat aluksi pitkiä eli 36-38, mutta tälläisestä raskauduin. Keskenmenon jälkeen lyhentyi tasan 30pv:ään 6 kiertoa, mutta nyt 2 viimeistä on ollut taas 37/38, mutta näissäkin kierroissa olen ovuloinut ultran ja testin mukaan.

kiitos vastauksista! Onko kuitenkin niin että noissa lyhyissä kierroissa tapahtuu ovulaatio pco:sta huolimatta? vai voiko olla lyhyt=normaali kierto ilman että ovulaatio tapahtuu? Jos vielä tähän tulisi yhtä ahkerasti vatstuksia niin kiitos!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 10:19 nakki kirjoitti:
kiitos vastauksista! Onko kuitenkin niin että noissa lyhyissä kierroissa tapahtuu ovulaatio pco:sta huolimatta? vai voiko olla lyhyt=normaali kierto ilman että ovulaatio tapahtuu? Jos vielä tähän tulisi yhtä ahkerasti vatstuksia niin kiitos!

Terveelläkään naisella ei kaikki kierrot ole ovulatorisia!
Ja vaikka kierto olisi kuinka säännöllinen, se ei ole sen tae, että ovulaatio tapahtuu. Varsinkaan pco:laisella, jolla ongelmia nimenomaan ovulatiossa.

Itselläni ei ole varsinaisesti diagnosoitu pco:ta mutta siihen viittaavat munarakkulat kyllä, joten kaippa se diagnoosi sieltä kohta pärähtää. Syön myös teroluteja joka kukausi, muutoin ei mekkoja tule. Olen myös kokeillut ovulaatiotestejä, eikä sitten millään yhtä viivaa enempää !!! Varasin juuri äsken ajan lääkärille tutkituttamaan asiaa lisää, veikkaan että seuraavaksi vuorossa clomi-hoitoo.

Mulla todettu pco ja ennen diagnoosia kierrot oli mitä oli varmaan lyhyin kierron väli oli pari kk:tta ja pisin venyi jopa 6 kuukauteen. Sain clomifenin tuohon pco:hon ja clomifenin alottamisen jälkeen kuukautiset on olleet ns. säännölliset. Muuta lääkitystä minulla ei ole ollut. Onko sitten tuolla clomifenillakin niin suuri vaikutus, että menkat saa normaaleiksi?
Nyt mulla 5 kierto on menossa clomeilla.

Kyllä niillä clomeilla käsittääkseni on niin suuri merkitys, koska nehän tekevät ovulaation säännölliseksi. Viimeisen clomipillerin jälkeen ovulaation pitäisi tapahtua 7-12 pv kuluessa ja siitä riippuen luteaalivaiheen pituudesta menkkojen pitäisi tulla. Mulla clomit otettiin siksi käyttöön, että aikaistetaan ovista ja siten myös lyhennetään kiertoa, siis minun tapaukessani!

Yhteistyössä