pco

kävin äsken netissä lukemassa pco:sta.
kirjoittelin yhdelle toiselle vauvapalstalle mun "vuotohäiriöistä" ja negat. ovistesteistä ja yksi vastanneista sanoi että hänellä oli ollut ihan samanlaiset oireet ja oltiin todettu pco hänellä..
hän ehdotti että ottaisin gyneen yhteyttä että asiaa voitaisiin tutkia.
mutta miten pian voi gyneen ottaa yhteyttä, kuinka kauan pitää odottaa & yrittää ennen sitä?
pillerit lopetin 25.4 eli vajaa 3 kk ilman.
itse meinasin odottaa vielä jonkin aikaa ja seurata tilannetta mutta hän oli sitä mieltä että pian "pitäisi" ottaa yhteyttä että ei jää odottamaan liian pitkään, jos kerran lapsen haluaa...

onko kenelläkään kokemusta tai tietoa asiasta?
kaipaan tietoa ja neuvoja! :attn:
 
Tiitu-83
Mä jätin pillerit pois häiden jälkeen elikkä heinäkuussa -04 ja sen jälkeen menkkoja ei kuulunut ja terveyskeskus lääkäri määräsi kerta toisensa jälkeen terolutteja että vuoto tulee eikä edes maininnut mitään mahdollisesta pco:sta! Viimein kyllästyin ja soitin mehiläiseen ja varasin ajan lapsettoomuus/vuotohäiriöihin erikoistuneelle lääkärille, koska epäilin että minulla on pco ja niinhän olikin...
Minulle lääkäri määräsi clomifenejä 1tbl/pvä ja mieheni sai lähetteen siemen-neste analyysiin! Miehessä ei vikaa eli vain minä tarvitsen lääkkeitä pco:hon ja mahdollisesti rankempia hoitoja!

Kyllä sinä voit aivan hyvin soittaa heti gynelle, jos lapsi on toiveissa ja epäilet että sinulla on pco! Rohkeasti vain soittamaan ja tuleppa kertomaan kuulumiset sitten! =)
 
Mulla on ihan sama tilanne, lopetin ehkäisyrenkaan käytön huhtikuun lopussa, sitten normaali tyhjennysvuoto ja sen jälkeen ei ole tullut mitään!! Huolestuin ja kävin yksityisellä klinikalla tutkimuksissa. Kaikki muuten ok, mutta oikeassa munasarjassa monirakkuloisuutta. Lääkärin mukaan pitää odottaa vielä ainakin 3 kuukautta ennen hormonihoitoja, muuten voi tulla vielä suurempaa vahinkoa. Itse ainakin päätin odottaa rauhassa ainakin lokakuuhun, ja jos ei silloin ole vuotoa tullut eikä plussaa, menen uudestaan lääkäriin.

 

Yhteistyössä