PCO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten pco todetaan? Siis voiko verikokeellakin vaiko ultralla vaan? Missä vaiheessa kiertoa mahdollinen verikoe pitäisi ottaa? On jo todettu pco-tyyppiset munasarjat ultralla, mietin vaan voiko itsestään "parantua" tai pahentua? Pitäisi kai mennä uusiin tutkimuksiin...

Mulla todettiin ultralla. Sen voi kattoa verestä, tapahtuuko ovulaatiota pco:sta huolimatta. Mulla on todettu pco-tyyppiset munasarjat 2004 ja 2007 sain sitten ihan pco-diagnoosin, mulla ainaki ne paheni muutamassa vuodessa. Tosin ovulaatio tapahtuu melkeen joka kuussa, että eipä se sitä ovuloimattomuutta aina tarkota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla todettiin ultralla. Sen voi kattoa verestä, tapahtuuko ovulaatiota pco:sta huolimatta. Mulla on todettu pco-tyyppiset munasarjat 2004 ja 2007 sain sitten ihan pco-diagnoosin, mulla ainaki ne paheni muutamassa vuodessa. Tosin ovulaatio tapahtuu melkeen joka kuussa, että eipä se sitä ovuloimattomuutta aina tarkota.

Siis ei mulla nyt mitään ovulaatioita tapahdu ku oon raskaana, mutta siis ennen raskautta :D

Mulla todettiin ultralla, labrakokeissakin voi jotain häikkää olla, mulla arvot oli normaalit. Tuo laihduttaminen puolestaan ei auta tippaakaan, jos ei ole mitään mistä laihduttaa. PCO:ta kun on kahden tyyppistä, ylipainon aiheuttama sekä normaalipainoisilla esiintyvää. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään-näissä keskusteluissa tuntuu aika usein unohtuvan se seikka, ettei PCO todellakaan aina liity ylipainoon.

PCO:lla on taipumus lievittyä tai jopa kokonaan hävitä kun ikää alkaa olla päälle 40, mutta se nyt ei paljon lohduta, jos tarkoituksena on lasten saaminen. Itselläni kaksi lasta PCO:sta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kiitos vastauksista! :) Mulla ei ois laihduttaminen hyvä juttu...karppaaja, oliko ruokavaliomuutos hankala? Voi ku kroppa toimis kunnolla :(

Ei ollu hankala kun olo parani niin paljo ;) Mulla oli verensokerit korkealla, mahaan kerty läskiä vaikka olin normaalipainoinen ja oli kuukautisongelmia (mm. pitkä kierto ja kivut). Nuo kaikki ongelmat katosivat kun aloin karppaamaan!

Kato vaikka: www.karppaus.info Haulla voit löytää keskusteluja pco:sta.

http://www.youtube.com/watch?v=PRAwgdvhWHw&feature=player_embedded Tässä mielenkiintoinen haastattelu lääkäristä joka on hoitanu pco-potilaita vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Juu ei oikeen vois kauaa enää odotella sen toisen lapsen kanssa. Yksi lapsi saanut tero+clomi-hoidolla alkunsa... Voinko luottaa ovis-testeihin kun joskus näytti kevyttä plussaa useamman päivän? Kannattaako yrittää niillä enää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ei oikeen vois kauaa enää odotella sen toisen lapsen kanssa. Yksi lapsi saanut tero+clomi-hoidolla alkunsa... Voinko luottaa ovis-testeihin kun joskus näytti kevyttä plussaa useamman päivän? Kannattaako yrittää niillä enää?

Pco:ssahan on se hankala puoli, että se saattaa ovistesteihin antaa vääriä positiivisia, kun sitä lh-hormonia saattaa erittyä pitkin kiertoa. Minä luottasin ainoastaan, jos saisin tosi vahvan viivan. Jos ootte yhden lapsen saanu tuolla coctaililla, niin kyllä varmaan toinenkin on ihan mahdollista :)

Tietääkö joku aktiivista keskustelupalstaa tästä aiheesta? Haluaisin vielä enemmän tietoa tästä.. Täytyy kai yrittää muutama kierto vielä noilla testeillä. Kiitos karppaaja myös tuosta linkistä ja paljon kiitoksia muillekin! :)

Yhteistyössä