Terolutien syöjät,nyt kaikki kommentoimaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piia

Vieras
Tilanne sellanen että syön noita teroluteja aina joka kuun 1-10pv epäsäännöllisiin menkkoihin.
Ei hajuakaan onko ovulaatiota ja jos on,niin milloin.
Oon syönyt nyt puoli vuotta niitä ja joka jumalan kuukausi on vuoto alkanu sitten 12-13pv,pienillä ennusmerkeillä,mutta heittoa noissa ei ole ollut,alkaneet yleensä aamulla tai yöllä.
Kolme lasta olemassa(alkunsa saaneet helposti) ja silloin puoli vuotta sitten todettiin pco tyyppiset munasarjat.
Nyt tässä terojen syönnissä mua lähinnä ihmetyttää tuo ovulaation tapahtuminen,että voiko se tapahtua periaatteessa millon vaan,olisko se voinu olla tuossa 10pv,sillon harrastettiin seksiä ja nyt se vuoto ei ole alkanu,saati että ilmottelis itsestään mitenkään,että ei kai tässä nyt raskaana olla..
Kertokaa viisaammat kokemuksianne,kiitos!

Ja tiedänhän minä että toki vuoto nyt voi alkaa millon vaan,mutta tää jotenkin nyt hämää kun ei ole tosiaan mitään tietoa ovulaatioista sun muista..ovulaatiotestejä en ole käyttänyt.

Kannattaa varmaan testata sitä ovulaatiota, tms. Mulla ei kyllä tapahtunut mitään pelkillä teroluteilla vaan tarvis "järeämmät" lääkkeet... Ja pco-diagnoosi on.

Alkuperäinen kirjoittaja Natsku:
Kannattaa varmaan testata sitä ovulaatiota, tms. Mulla ei kyllä tapahtunut mitään pelkillä teroluteilla vaan tarvis "järeämmät" lääkkeet... Ja pco-diagnoosi on.

Mistä noita ovulaatiotestejä kannattas ostaa?onko netistä tilatut hyviä?

Tikkumallisia ovistestejä saa ihan isoista marketeistakin, on halpoja mut välillä hankala tulkita. Apteekista Clearbluen digitaalinen on kallis mut todella hyvä. Kannatta sitä ovista tikuttaa, et sä muuten tiä tapahtuuko sitä kun kerran teroja syöt.

Minä tilasin mammaksi.fi:stä, eivät olleet kamalan kalliita ja tosi helppokäyttöisiä.(ihan kuin raskaustestit) Itse sain sekä + että - tuloksia, mutta jostain luin että pco:n kanssa tulokset eivät olisi luotettavia?? No raskauduin kyllä +:n aikoihin, se riitti minulle.

Syön Teroja kierron 15.-24.päivä ja kierto on säännöllisesti 26 päivää. Siitä raskautumiskierrosta ovuloin kierron 9.päivä (varma tieto :D ) joten nämä netti-laskurit ei aina pidä paikkaansa..Tosin kovin korostavatkin että ovat suuntaa antavia..
=)

Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Minä ainakin uskon että kaikki mikä liittyy mun hormooneihin on mahdollista, ovat ne vaan niin sekaisin ja ihmeelliset, että ei niistä tällainen lukuja vaille lääkäri ota mitään selvää :laugh:

saaks kysyy että kuinka kauan yrititte saada lasta ja oliko terot ainut lääke mitä söit kun tulit raskaaks?:)

Söin pelkkiä Teroja ja pudotin painoa n.5?? kiloa, ylipainoa jäi silti ihan reippaasti. Varmasti noista tabuistakin oli oma apunsa, mutta enemmän kuitenkin uskon vian olleen korvien välissä. Valmistuin ammattiin, sain vakituisen työpaikan joulukuussa ja tarkempiin tutkimuksiin oli aika helmikuulla. Plussasin tammikuussa, ei voi olla pelkkää sattumaa :) Se on se stressi ja paine mikä tuli kun hysteerisenä tarkkaili itseään ja "vihlaisuja" ja samalla painoi noi muut asiat. Kun kaikki muut asiat loksahti paikoilleen ajattelin että lapsi-asia hoidetaan helmikuussa ja jatketaan siitä sitten eteenpäin..
Vaikka olin ehtinyt tehdä aikakin 30 raskaustestiä, niin en ollut uskoa silmiäni ! Oli ihan pakko soittaa kaverille ja varmistaa että en ole ymmärtänyt viivoja väärin :laugh: Sitten juoksinkin hetken kylppärissä ympyrää, räpsin miehelle kuvia kännykällä? lähettelin niitä ja yritin olla huutamatta ettei koko talo herää :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Söin pelkkiä Teroja ja pudotin painoa n.5?? kiloa, ylipainoa jäi silti ihan reippaasti. Varmasti noista tabuistakin oli oma apunsa, mutta enemmän kuitenkin uskon vian olleen korvien välissä. Valmistuin ammattiin, sain vakituisen työpaikan joulukuussa ja tarkempiin tutkimuksiin oli aika helmikuulla. Plussasin tammikuussa, ei voi olla pelkkää sattumaa :) Se on se stressi ja paine mikä tuli kun hysteerisenä tarkkaili itseään ja "vihlaisuja" ja samalla painoi noi muut asiat. Kun kaikki muut asiat loksahti paikoilleen ajattelin että lapsi-asia hoidetaan helmikuussa ja jatketaan siitä sitten eteenpäin..
Vaikka olin ehtinyt tehdä aikakin 30 raskaustestiä, niin en ollut uskoa silmiäni ! Oli ihan pakko soittaa kaverille ja varmistaa että en ole ymmärtänyt viivoja väärin :laugh: Sitten juoksinkin hetken kylppärissä ympyrää, räpsin miehelle kuvia kännykällä? lähettelin niitä ja yritin olla huutamatta ettei koko talo herää :laugh:

no kun mäkin mietin että onko nyt muka käyny niin että olisinkin raskaana,kun en oo aikoihin ajatellu koko asiaa ja tosiaan se yksi ehkäisytön kerta ollut ja sekin viime vkolla.meillähän on varattuna etelänmatkaa ja on jos jotakin suunnitelmaa esim vapuksi..mutta siis,jos nyt näin on käynyt että raskaana olisin niin olisi enemmän kuin tervetullut vauva.
edelleenkään ei ole vuoto alkanut,terojen aikaan näin ei ole ennen käynyt,eikä terojen aikana olla ilman ehkäisyä oltukaan ennen..ehkäpä tää tässä selviää..:)

Vielä Teroista.. Mulla tulee aina, ihan poikkeuksetta Terojen kanssa ihan selvät "menkkaoireet" ennen niiden alkamista. Vihloo sieltä ja puristaa täältä jne. raskautumiskierrossa ei niitä ollutkaan. Sellanen pikkunen öklö olo ja alavatsassa tuntu kuplintaa. Olin ihan 100% varma että iskee oksennustauti. Ja iskihän se, pikkusen pitempänä vaan =) Ja samaan tautiin olisin valmis sairastumaan vaikka heti uudelleen :p

Toi etelän matka on tosi hyvä.. nyt varmasti tärppää !! Meillä on naurettu jo useampi vuosi näille mun vaivoille.. Menkat on luomuna max. 3xvuodessa, mutta jos olen lähdössä laivalle tai etelään niin johan alkavat ihan omia aikojaan :laugh: On koettu useamman kerran..

no,ne alko tänään..en tiiä mikä niitä viivytti mutta onneks ei paljoa kuitenkaan.
hitto et ärsyttää kun ei tiiä nyt että jos alkasin testailla sitä ovista,niin millon hitossa sitä pitäs alkaa testata ja mitä tuloksia uskoa..

Mutta taidampa tilata niitä ja kokeilla mitä ne näyttää:)
kiitos vastauksistanne,saa toki kirjottaa lisääkin kokemuksia,oikein mielelläni luen:)

pco-diagnoosi , eli siis sama kun monirakkulaiset munasolut??
Jos sama, niin minulla oli aikanaan (v.1999) terolutit käytössä puoli vuotta, ja sitten siirryttiin järeämpään.

Pakko vielä tähän asian vierestä kertoa, että tulin hoidoilla raskaaksi ja synnytin v.2000. Lääkäri oli sitä mieltä, etten tule raskaaksi uudelleen ilman hoitoja.
Ylläri oli kun tajusin olevani uudelleen raskaana ilman hoitoja , ja tyttö syntyi v.2001.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
pco-diagnoosi , eli siis sama kun monirakkulaiset munasolut??
Jos sama, niin minulla oli aikanaan (v.1999) terolutit käytössä puoli vuotta, ja sitten siirryttiin järeämpään.

Pakko vielä tähän asian vierestä kertoa, että tulin hoidoilla raskaaksi ja synnytin v.2000. Lääkäri oli sitä mieltä, etten tule raskaaksi uudelleen ilman hoitoja.
Ylläri oli kun tajusin olevani uudelleen raskaana ilman hoitoja , ja tyttö syntyi v.2001.
=)

siis korjaus, monirakkulaiset munasarjat, ei munasolut... =O)

Yhteistyössä