PCO:sta

  • Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti
Onneton
Minulla todettiin PCO tällä viikolla.Vuoden sisällä se on tullut..jonkin takia.Olen lukenut paljon netistä sairaudesta mutta haluaisin kuulla teidän kokemuksia.Kuinka paha PCO teillä on?Kauanko olette yrittäneet lasta?Mitä hoitoja olette käyttäneet ja niiden tulokset vai onko jollain tärpännyt ihan luomusti?Ym.kertokaa kokemuksia.Onkohan minulla vielä mahdollisuuksia saada oma lapsi,toinen munajohdinkin on poistettu.Ahdistaa vain ja olen koko ajan surullinen,tuntuu ettei jaksa enää yrittää. :'(
 
toinen pco
hei!
toivottavasti tämä lohdutta edes hiukan...
itselläni pco ja toista munasarjaa ei ole ultratessa löydetty.
olisiko jokin synnynnnäinen epämuodotuma.
mutta olen saanut pojan klomeilla tärppäsi annostuksella 1 tabl. päivässä ja kierron 5.-9pv kiertoa sitten kolmen vuoden päästä sain tyttösen klomeilla mutta nyt meni paljon kauemmin n.10kk välillä 0li taukoa ja sit annostus olikin 2tablettia pv ja kierron 3.-7pv.
mutta kuitenki toivoa on nyt ois haaveissa vielä kolmaskin jos se meille suotaisiin... pidetään teille peukkuja ja periksi ei anneta. :hug:
 
Kuopusta yritettiin 2 vuotta lääkkeillä,laparoskopian jälkeen heti raskaaksi
Nyt kolmatta yritetty 1,5 vuotta,aika Naistenklinikalle ensi kuussa,jatkosta ei vielä tietoa.
Pco siis minullakin.<br><br>
 
lumikko
minulla pco todettiin toukokuussa. olen nyt syönyt kolme kiertoa clomifen tabletteja, jotta ovulaatio saataisiin aikaiseksi. tällä hetkellä kolmaskierto menossa ja ovulaation aika, joten tässä tulee olemaan taas jännät kaksi viikkoa käsillä. neljä kiertoa olisi tarkoitus syödä näitä ja sitten katsotaan jatko.
 
Onneton

Kuopusta yritettiin 2 vuotta lääkkeillä,laparoskopian jälkeen heti raskaaksi
Nyt kolmatta yritetty 1,5 vuotta,aika Naistenklinikalle ensi kuussa,jatkosta ei vielä tietoa.
Pco siis minullakin.

Mitä sulle tehtiin laparoskopiassa?Kiitos kaikille vastanneille...piristi mieltä edes vähän tieto siitä että ehkä on sittenkin toivoa jäljellä =) :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 19:07 Onneton kirjoitti:
Kuopusta yritettiin 2 vuotta lääkkeillä,laparoskopian jälkeen heti raskaaksi
Nyt kolmatta yritetty 1,5 vuotta,aika Naistenklinikalle ensi kuussa,jatkosta ei vielä tietoa.
Pco siis minullakin.

Mitä sulle tehtiin laparoskopiassa?Kiitos kaikille vastanneille...piristi mieltä edes vähän tieto siitä että ehkä on sittenkin toivoa jäljellä =) :hug:

Tutkittiin aukiolo,samalla toista "putsattiin" toinen suht.ok kunnossa.
Laparoskopia tehtiin marraskuussa,joulukuussa tuli kuukautiset(joita ei ollut tullut aikoihin) tammikuussa sain plussan.
 
PCO:n toteamisen jälkeen heti kokeiltiin 2 kiertoo clomeja mutta mulla ne pahensi tilannetta. Tehtiin ovulaation induktio FSH-pistoksilla ja siitä kierrosta lähti raskaus joka päättyi terveen pojan syntymään rv 37+3.

Mulla oikea munasarja ei ovuloi millään keinolla, mutta toinen lääkkeillä toimiva siis riitti. Ei ole PCO toivoton juttu! :)
 

Yhteistyössä