PCO- kokemuksia kaipailen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Eli olen parikymppinen normaalipainoinen nainen. Kävin alkuviikosta gynellä kun menkat on poissa kolmatta kuukautta. Ultrattiin ja todettiin PCO-tyyppiset munasarjat. Sain nyt alkuun terolut kuurin ja jos menkat niillä saadaan säännöllistymään niin hyvä. Jos ovista ei siitä huolimatta tapahdu niin kokeillaan clomifemia. yk on nyt (vasta) 7 ja kierto 29-?, tätä edeltävä pisin kierto oli 59, nyt mennään 64. Yksi vkm ollut juuri e-pillereiden lopettamisen jälkeen.

Kokemuksia kaipailen, onko kaikki haaveet suurperheestä ja ylipäänsä biologisista lapsista menetetty?

Ei vielä kannata vaipua epätoivoon. :hug: Mulla ihan sama tilanne, eli pco-tyyppiset munasarjat todettiin, ja ylipainoa ei ole. Hormonit kokeissa sekaisin. Mä sain kans Clomeja, ja niillä saatiin ovulaatiot aikaan, mutta tärppiä ei vaan tullut usean kuukauden yrityksestä huolimatta. Inssillä sitten tärppäsi, ja poika täyttää huomenna vuoden. :heart:

Pco on kuitenkin tosi yleinen, ja monet saa silti lapsia ihan luomustikin. Itseasiassa meilläkin tärppäsi luomusti jokin aika sitten, mutta raskaus meni valitettavasti kesken. Eräällä tutullani on myös pco, ja heillä lapsia kolme. Eka ainakin oli clomilapsi, seuraavista en tiedä. Eli ei vielä hätää, keinoja on paljon. Varsinkin jos miehesi siittiöt on kunnollisia ja niitä on riittävästi, todennäköisesti saatte kyllä oman nyytin! :hug:

Mulla todettu PCO v. 2005 kun e-pillereiden lopettamisen jälkeen ei menkkoja tullut. Löydöksenä Pco . Oireina menkattomuus ja ovuloimattomuus, lievä ylipaino (painoindeksi 24)
Vajaan 3 vuoden hoitojen ja tutkimusten ja eri lääkekokeilujen jälkeen meillä nyt 10kk poika! Loppuen lopuksi sai alkuunsa tällä yhdistelmällä terolut+metformiini+clomifen+pregnyl ja ajoitettu yhdyntä. Miehen sperma priimaa ja mulla munatorvet auki.

Mahdollisuus sulla raskautua johtuu monesta muustakin asiasta esim. juuri tosta miehen spermasta, munatorvien auki olosta jne. Mutta mitään syytä luopua toivosta ei ole, raskautuminen voi viedä vaan vähän enemmän aikaa !

Jaksamista ja pitkää pinnaa T: SEE ja Poju 10kk

Yhteistyössä