Pco ja terolut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainoski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ainoski

Vieras
Moi!

Mulla oli 15-vuotiaaksi asti primaariamenorrea (menkat ei siis koskaan alkaneet "oikeesti"). Sain siihen Teroja, joilla sain moelmmilla kokeilukerroilla vuodon, joka kesti n. 5 päivää. Mulla tää johtui pco:sta, joka mulla on ja josta syystä miellän itseni lapsettomaksi vaikken ole vauvaa elämäntilanteen vuoksi vielä päässyt edes yrittämään. Tietäisikö joku teistä kanssasisarista, että tarkoittaako Teroilla tullut vuoto että olen ovuloinut nuo kaksi kertaa? Vai onko ko. napit tehny e-pillerien tapaan mulle semmosen kuivaharjoittelu-tyhjennysvuodon? Sen tiedän että Terot ei sinänsä tee ovulaatiota kuten Clomit mut siis pointti on että tuleeko Teroilla vuoto vain jos "itse" ovuloi? Kiitos, kullat, jos autatte! :) Terveisin lapsettomuuskriisiä tuosta 2003 alkuvuodesta tapahtuneesta episodista asti varmuuden vuoksi ja turhia tulevaisuudentoivoja vältelläkseni käsitellyt nykyinen parikymppinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 23:22 Ainoski kirjoitti:
Tietäisikö joku teistä kanssasisarista, että tarkoittaako Teroilla tullut vuoto että olen ovuloinut nuo kaksi kertaa? Vai onko ko. napit tehny e-pillerien tapaan mulle semmosen kuivaharjoittelu-tyhjennysvuodon? Sen tiedän että Terot ei sinänsä tee ovulaatiota kuten Clomit mut siis pointti on että tuleeko Teroilla vuoto vain jos "itse" ovuloi?

Terolut ei suoranaisesti aikaansaa ovulaatiota. Se on progesteronivalmiste joka säätelee kuukautiskiertoa.
Terolutin aikaansaama vuoto on juuri mainitsemaasi "kuivaharjoittelu-tyhjennysvuotoa". Toki PCO;sta huolimatta voit joskus ovuloidakin Teroluteilla tai ilman.
Clomifen on munasolua stimuloiva hormoni muttei myöskään välttämättä aikaansaa ovulaatiota. Itselläni sitä kokeiltiin 5kk eikä ovista tapahtunut.
Minulla siis myös PCO.

Yhteistyössä