PCO + ei luomu menkkoja = raskaus

Ajattelin josko kerättäis tänne sellasia PCO:sta 'kärsivien' listaa joilla ei luomu menkkoja tule ja ovat hoitojen avulla tai vaikka pelkällä lääke avulla saaneet lapsen. Välillä tuntuu ettei meitä luomu menkattomia niin hirmusesti ole. Kaikilla muilla tuntuu kierto toimivan enemmän tai vähemmän mut ilman lääkkeitä kuitenki. mulla kun ei taas toimi ollenkaa ilman lääkkeitä. Olis niin kiva saada vähän valoa tunnelin päähän ja kuulla positiivisia kertomuksia. Jos kerrotte vaikka ainakin millä lääkkeillä, millä hoidolla, monesko kerta tärpänny jne mitä nyt itelle tulee mieleen kertoo.
Itse niin hirmusesti elättelee toiveita eka hoidosta tärppäämiseen mutta kuitenkaa ei jaksa siihen ihan hirveesti uskoo.

Mulla kans menkat piti avittaa keltarauhashormoneilla, eivät tulleen omatoimisesti. Mä kerkesin vauvahaaveissa kokeilla klomifeni-kuuria, mutta siitä ei ollut mulle mitään apua. Harkinnassa oli aloittaa pistoshoidot, mutta se ei ajankohdallisesti sopinut - en olisi töistä saanut riittävän usein vapaata, mitä hoito olisi vaatinut (lääkäriasema olisi ollut lähikaupungissa, 110 km matka suuntaansa). Sittenpä kävi erään keltarauhaskuurin jälkeen niin, että tyhjennysvuoto ei tullutkaan. Odottelin sitä parisen viikkoa ja kysyin sitten neuvoa terkkarilta. Käski tehdä raskaustestin, ja minuahan nauratti - raskaana varmasti joo. Arvaa vain yllätyinkö, kun testi näytti positiivista?!! Tein itse asiassa 3 testiä, kun en uskonut tulosta. Nyt mulla sitten on ihana 8kk ikäinen tyttölapsi - luomuna alkunsa saanut! Ihmeitä tapahtuu, varsinkin, kun niihin ei enää jaksa uskoa.

Jaksu :hug: sulle, elämä saattaa saada alkunsa ihan yllättäen vastoin kaikkia odotuksia.

Onko tosiaan niin, että joku PCO-lainen on tullut raskaaksi PELKÄLLÄ kiertoa säännöllistävällä keltarauhashormonilla? Antaa toivoa mullekin, joka pakotettiin hormonitauolle, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu... Clomeja en nyt tähän hätään enää saa, vaikka ne todistetusti toimii (2 keskenmenoa takana clomikierroista), mutta voisko tosiaan ovulaatio tulla pelkästään kierron säännöllistämisellä esim Terolutilla, kun menkat ei luomusti tule.

Mulla on takana myös yksi luomuraskaus, ja ihana pieni poika, mutta raskauden jälkeen menkat ei koskaan alkaneet, ja löytyi PCO-tyyppiset munasarjatkin siinä tutkiessa. Viimeksi mulla on siis luomumenkat olleet 2006...

Tässä yksi jolla menkat tulee ehkä kerran vuodessa, jos ei ole lääkitystä (terolutteja). Eka lapsi sai alkunsa terolut kuurin aikana. Toinen lapsi olisi saanut tulla heti perään, mutta mittän ei kuulunut. Muutaman vuoden päästä hakeuduttiin hoitoihin ja selvisi PCO. Hoidot aloitettiin pistoksilla. Heti ensimmäisillä pistoshoidoilla sai alkunsa meidän kaksoset, joista toinen vain jaksoi loppuun asti. Nyt harkinnassa jos vielä jaksais alottaa hoidot (ja sais rahat hoitoihin yksityiselle, koska kunnalliselle meitä ei enää huolita :( )

Ja täällä yksi.. Mulla on ollut luomumenkat 4 kertaa siihen mennessä kun täytin 27v.. Sitten alkoi hoidot ja meillä on 11,5kk tytär ekasta ivf:stä.

En reagoi Clomeihin mutta Metforem-Arimidex-Puregon-Orgalutran-Pregnyl-IVF = Raskaus. =)

SEE
Mulla ei luomumenkkoja ollenkaan. Eka lapsi sai alkuunsa reilun 2 vuoden hoitojen jälkeen lopulta yhdistelmällä Terolut+metformiini+clomifen+menopur+pregnyl ja ajoitettu yhdyntä. Toista nyt odotan ja tämä lapsi sai alkuunsa ihan luomusti täysin yllätyksenä sillä mulla menkkoja ei sitten esikon jälkeenkään tullut mutta jotain siellä sitten on tapahtunut kun nyt jo rv30 menossa. Toivoa on siis paljonkin!!! Onnea raskaisiin hoitoihin kaikille :heart:

No minäkin ilmoittaudun tähän. :) Eli mulla ei tule menkkoja ollenkaan ilman lääkitystä. Ei siis mitään. 14 vuotiaana olevinaan alkoivat, mutta sen vuoden aikana hiipuivat pikkuhiljaa ja sen jälkeen tosiaan ilman hormonilääkitystä ei ole tullut minkäänlaista vuotoa. Mulla on kaksi lasta, joista ensimmäinen saatiin aikaiseksi 5 kk:n clomifenhoidolla ja toinen lopulta IVF-hoidolla. Eli kyllä niitä lapsia on mahdollista saada. Vielä kolmatta haaveilen, mutta en oikein vielä tiedä onko mahdollista päästä hoitoihin tai jaksaisiko sitä vielä niillä yrittää. Mutta että mahdollista on. :)

Itselläni pco diagnosoitiin joskus viisi vuotta sitten, menkkoja ei ole tullut ilman hormonaalista ehkäisyä. Silti kolme kuukautta ehkäisyn lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi, ilman yksiäkään kuukautisia. Toivoa siis on, siitä todisteena nyt 2 kk kaksospojat. :heart:

Yhteistyössä