paukkuva yskä vauvalla - kurkunpääntulehdus?

Oli tuossa joulun aikaan puolivuotias sairaana 1. kertaa ja tulos oli 2x korvatulehdus ja kerran kurkunpäntulehdus. Antibiooteilla parani kurkunpää ja toinen korva, toine korva säilyi tulehtuneena ja sai siihen uuden antibiootin. Nyt vko kuurin loppumisesta ja eilen alkoi taas tuo paukkuva, kuivakka yskä. Yskii vain nukkuessa, ei kovin paljon. Hampaitakin tekee ja kuolaa pirusti ja ruoka ei maistu, vatsa löysällä. Voiko tuollainen yskä olla myös joku astmaattinen oire?
 
HelloShitty
yöllinen yskä voi olla oire astmasta. näin mulle sanottiin kun tolla 5v tytöllä on usein yöllä yskää. mutta sit taas..jos on muuten kipee niin....onko kuumettakin? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierasvaan:
Kannattaa kysyä astma tutkimuksen tarpeellisuutta. Vaikuttaa kyllä, että uusi flunssa tullut, siis virustartunta tai vastaava. Onko muut perheessä kipeitä?

Ei olla kukaan muu kipeänä, esikoinen on tarhassa pari pvää viikossa, voihan se sieltä kantaa kotiin pöpöjä, vaikkei se itse sairastelekaan juuri ikinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bööna:
Yölliset yskänkohtaukset voi kieliä korvatulehduksestakin.
No voihan kiva. Että vieläkin olisi korvissa jotain sairaana? Nytkö me saatiin korvakierrelapsi kun esikoisella on ollut 3 vuoden aikana 2 kertaa korvatulehdus, molempina talvina yhdet. Ja tällä olisi sitten 3 kk:n sisään...

:'(
 
HelloShitty
no kyllä toi kuivailma ainakin vaikuttaa. sit tietysti voi olla joku allergia tai hometta (käyny mun mielessä kun on ollu niin paljon nuhaa ym. flunssaoireita meiän perheessä.) |O
 
Hometta meillä ei ole, juuri putkiremontin yhteydessä mitattiin kosteudet. Mutta kuiva huoneilma on ja itselläkin tukkoinen olo aamusta iltaan (minä olenkin allerginen). Ja olen viime viikot perannut ja lajitellut kaappeja ja vaatteita siinä huoneessa, jossa vauva nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Meillä poika oireilee korvia just tuolla yöllisellä yskimisellä; ei ole kuumetta tai muutenkaan kipeän oloinen. Lääkäri "määräsi" babyhalerin (vai mikä se on? :xmas: ) ja on kyllä auttanut. Nyt odotellaan putkitukseen aikaa kun ollut syksyn aikana neljä tulehdusta peräkkäin.... ja poitsu on 1v.
Tosi ikävää noi korvakierteet. Joo, tutuilla parillakin lapsella on määrätty tuo babyhaler joten on käsitteenä tuttu. Täytynee varata lääkäri. TAAS!

 

Yhteistyössä