Patti posken alaosassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annukka

Vieras
Hei

Onko teillä jollain ollut pattia posken alaosassa, suunnilleen hampaiden korkeudella.

Ulospäin ei näy mitään ja se ei satu ja tuntuu vain kun koskettaa poskea niin jossain ihon? alla on sellainen möykky joka tuntuu vähän liikkuvalta.

Olen sitä pohtinut itsekseni ja hermoillut. Aamulla sanoin siitä miehelle, joka huolestui ja käski mennä lääkärille näyttämään.

Olin tänään ja lääkäri tunnusteli sitä ja sanoi, että siinä tuntuu patti joka liikuu ja se on kuulema hyvä merkki.

Lääkäri sanoi, että laittaa lähetteen Tyksiin, jossa se tutkitaan, mutta sinne on jonoa.

Nyt täällä hermostuneena mietin, että mahtaako sinne olla oikein pitkä jono ja jos jonotus kestää, onko siitä jotain haittaa.
Onko teillä jollain ollut tällaista pattia ja se on todettu ihan harmittomaksi rasvapatiksi tai joksikin muuksi kuin syöväksi?

On vain niin oudossa paikassa tuo möykky.

minulla on ollut ja on edelleen. sen huomasi mun kosmetologi sisko aikoinaan kun harjoitteli kasvohierontaa, olis silloin 12-vuotias ja nyt olen 36 v. kävin myös lääkärissä ja sain lähetteen yliopistosairaalaan varjoainekuvauksiin...en sinne koskaan mennyt kuitenkaan kun pelkäsin tuota toimenpidettä. se patti on siis edelleen olemassa mutta niin olen minäkin!!! :)

juu mulla kanssa tollanen patti, tosin ihan huulen vieressä ja on kylläkin kasvanut ulos päin ei suun sisälle päin. Mulla ainakin on talirauhanen (jolla oli joku vielä hienompikin nimi), toisin sanoen finni joka ei ikinä poksahda. Huomenna leikataan, n.10minsaa kestää.
Jonoista en osaa sanoa kun tampereella yksityisellä leikkaavat, niin sain heti ajan.

:)

Kiitos vastauksesta.

Eli ajattelen vain sitä rasvapattina. Lääkäriin menen sitten kun sinne joskus pääsen, mutta silti tällainen pelottaa, vaikka ei se voi olla pahalaatuinen kun ei ole muita oireita.

Sitä vain ajattelee aina ensin kaikki kauhujutut. Sitten mietin jo miten lapsi selviää jos se on pahanlaatuinen jne.

Mulla oli patti suussa noin pari vuotta. Odotin silloin meidän nuorimmaista viimeisilläni, kun kävin paikkuuttamassa reikää hampaassa. hammaslääkäri kertoi, että mun patti oli tullut kuulemma siitä, että olin purrut kunnolla poskeen. En muista niin tapahtuneen, mutta ilmeisesti sitten olin purassut unissani. Silloin hammaslääkäri sanoi et sitä ei voi poistaa odotusaikana. Kävin joskus vuosi sitten yksityisellä poistattamassa. Patti tutkittiin eikä siinä ollut mitään häikkää.

Ilman muuta tuollaiset kannattaa tutkituttaa. Toivottavasti se on ihan vaaraton :hug:

Luinkin uudelleen sun kirjoituksen. Mun patti näkyikin päällepäin eli oli sellainen pieni pallukka (noin pikkurillin pään kokoinen)

Onko sulla ollut raudat joskus lapsena tai oletko voinut tosiaan esim. puraista kovin poskeen? Itse olen ainakin usein purrut poskeen ja raudat on olleet ja kerran olit muutaman viikon tietämättäni raudan yksi metallilanka posken sisällä. Poskessa on arpikudosta sen takia ja juuri nimenomaan niillä joilla on raudat olleet niin saattaa olla arpikudosta muotoutunut sinne.

Hei

Rautoja ei ole ollut hampaissa.

Mutta nyt on jo parempi mieli. Olen aina ollut sellainen stressaaja, mutta kiitos teille kaikille. Kun luin nuo kirjoituksenne niin huomasin, että on paljon suurempi todennäköisyys sille, että se on hyvä kuin pahalle.
Soitin äidillenikin paniikissa ja hän kanssa rauhoitteli.

Ärsyttää, kun menin lukemaan tämän avauksen eilen ja aloin taas pelätä jotain syöpää itselläni.

Olen syöpäkammoinen ja nyt tuntuu, että tämä avaus kummittelee päässäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää, kun menin lukemaan tämän avauksen eilen ja aloin taas pelätä jotain syöpää itselläni.

Olen syöpäkammoinen ja nyt tuntuu, että tämä avaus kummittelee päässäni.

Voih... toivoin jotain fiksua sanottavaa.

Tere,

itellä ollu noin 2kk ihme kova patti tossa leukaluun kohdalla, niinku poskessa tavallaan. Tuntu vaan kovalta ja oli ehkä hiukan valkoisen näköinen. Toissapäivänä kysyin äidiltäni niin sanoi että harmiton rasvapatti. Nyt kuitenkin, 2kk jälkee patti on tullut kiepäksi ja punoittaa hyvin ikävästi :s

huono merkki?

Itsellä huomasin patin posken alaosassa noin kuukausi sitten en tiedä kuinka kauan se siinä on ollut. Kävin sitten tuossa vähän aikaa sitten lääkärille näyttämässä ja käski mennä nieluviljelyyn ja verikokeisiin jos tulehdus olisi ollut, mutta tulokset tuli eikä ollut tulehtunut. Seuraavaksi olisin menossa ultraan. Olen kauhea syöpä kammoinen muutenkin. Jännittää jos se onkin joku imusolmukesyöpä, koska lääkärikin sanoi, että siinä on imusolmukkeita. Jostain luin, että se voi myös olla rasvapatti tai hyvälaatuinen laajentunut imusolmuke. Patti on leukaluun päällä ja se on aika kova ja muljuu.

Uusimmat

Yhteistyössä