Patti/näppy tuolla "alakerrassa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juups, mulla samanlaisia patteja tulee alapäähän ja juuripa sinne, missä karva ei kasva. On pari päivää aivan sairaan kipeä ja sitten puhkeaa. Tulee ihan sairaana mätää sieltä ku oon sitä puristellu. Joten tod. näköisesti ei ole sullakaan sen kummempi juttu!

uskoisin olevan bartholinin rauhasen tulehdus.itselläni on kerran ollut,patti kasvoi tosi isoksi.istuminen ja kävely kaikki hankaus aiheutti sietämätöntä kipua.viimein puristin,ja sitä mätää tuli ja paljon.kipu helpotti heti.sain antibioottikuurin eikä ole uusiutunut

Mä väittäisin myös että bartoliitti on! Hyvä että pääset lääkäriin. Mulla on ollut kolmesti ja kahdesti se on puhkaistu ja kerran nukutuksessa kunnolla avattu. Vahvat antibiootit perään. Siinä on sen verran ärhäkät bakteerit kysessä, että kun mulla viimeisillään raskaana (jo yliajalla) ollessa oli tokan kerran tuo, niin eivät edes synnytysoastolla suostuneet puhkomaan, vaan jonnekin eristykseen jouduin. Mulla on joka kerta paise kasvanut golfpallon kokoiseksi ja ei kyllä ole voinut istua tai kävellä lainkaan. Vaaratonhan tuo periaatteessa on, mutta helvetin epämiellyttävä ja sitkeä vaiva. Mä oon näillä näkymin menossa tuon rauhasen poisto-operaatioon, koska vaikuttaa siltä, että ei olis toi viimeisinkään "operaatio" poistanut vaivaa pysyvästi... :/

kiitoksia kaikille kysymykseeni vastanneille, arvostan vaivannäköä todella ! :)

nyt olen käynyt lääkärissä. se patti oli jokin rauhasen tulehdus, lääkäri ei osannut varmaksi sanoa oliko bartholinin rauhasen tulehdus..

ensin jännitin mennä lääkärille levittelemään haarojani, mutta se olikin pikku juttu sen rinnalla kun se tökkäs pattiin reiän ja alkoi puristelemaan sitä, ei että kun se sattui.

en toivo kenellekkään tulevan sitä pattia, oli kyllä niin karmaiseva kokemus. :( enkä kyllä halua itsellenikään niin tapahtuvan enää, mutta nyt on varmaankin kaikki hyvin. :) voin huokaista helpotuksesta! :)

vielä minulla olisi yksi pikkuriikkinen kysymys.. :D

sinne patin sisällehän jää aina mätää vaikka kuinka sitä olisi puristellut.. niin tarviiko mun vielä itse puristella sitä pattia? :o ..en kyllä mielelläni siihen koskisi.. :D

KIITOKSIA KAIKILLE VASTANNEILLE :) !

riittää kun suihkuttelemalla pidät alapään puhtaana ettei haavaan pääse eritteitä eikä haavan eritettä emättimeen.
jos alkaa uudelleen keräämään mätää koita varovasti puristaa.
saitko antibiootti kuuria tulehdukseen?

sain viikon antibiootin, unohdin kertoa aikaisemmin kirjoittamassani viestissä. :)
veikkaisin että aloevera ja auringonhattu-uutteet eivät auta moisiin tulehtuneisiin mätäpatteihin. :D :(

Alkuperäinen kirjoittaja apuva!!:
sain viikon antibiootin, unohdin kertoa aikaisemmin kirjoittamassani viestissä. :)
veikkaisin että aloevera ja auringonhattu-uutteet eivät auta moisiin tulehtuneisiin mätäpatteihin. :D :(

ALoeVera auttaa tulehtuneisiin paikkoihin. Koska aloeverassa on luonnon omaa antibioottia. Ja tehoaa muuten tosi hyvinkin vielä!

Minul on tuol alhaal, ihan tos huulten vieres reisitaipees joku patti. Siinä missä ei karva kasva. Siinä se on ollu jo yli VUODEN ja olen sitä näyttänyt mm. ehkäsyneuvolan gynelle ja omalääkärille. Gyne vaan sano että se on joku rasvapatti ja omalääkäri totesi sen olevan joku finnintapainen vaaraton patti.

Nyt 3 päivää sitten se taas rupes kasvamaan. Oli kuin jättimäinen vesirakkula, pehmeä ja muljuava pinta ja niin s**marin kipeä :kieh: Kävelläkään ei voinu.
Puhkasin sen ja "ainakin litratolkulla" tuli mätää ja sitten verta. Kipu loppui heti!
Nyt on taas vaan musta patti.
Se aina välillä suurenee ja puhkeaa ittekseen ja kalsarit on kyllä sen näkösetkii sit :x

Ois hitsin kiva tietää mikä se on |O En oikein usko mihinkään rasvapattiin :kieh:

Ja kun se ei oo kertaakaan kadonnut kokonaan. Patti on ja pysyy ja joskus suurenee ja puhkee.

Minä en kyllä noista pateista tiiä... :D voiskoha olla joku tulehdus? :o et tarkalleen kertonu missA pAin se sijaitsee.. kerro tarkemmin patin sijaitsemis paikka niin vois joku tietAAkkin..

Yhteistyössä