PATTI LEUASSA (kääk, mikäköhän toi on??)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaa

Vieras
Löysin äsken kipeän patin leuasta. Sellaisen herneekokoisen oikeltapuoleta, just ja just leukaluun yläpuolella. Muljuu sillain inhottavasti ja aristaa. Mikä hemmetti toi voi olla?

Perkele, ei ollut vitsi. Näppylöitä on erilaisia. Mulla kuvaamasi kaltaisia kovia muljuvia aristavia möykkyjä on ennen kuukautisia. http://www.poliklinikka.fi/akne/

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ihonalainen finni voi muuten olla herneenkokoinen patti jota ei edes päällepäin näe :snotty:

Mulla on koko elämäni aikana ollut ehkä kymmenen finniä, joten ihmettelen jos sellanen nyt tohon leukaan melkein 40-vuotiaana läsähtäis. Tää partti ikäänkuin pakenee sormen alta kun sitä painaa ja on vaikea löytää uudestaa, mutta hetken päästä se on taas siinä, hitsit kun on vaikea selittää. Onko tossa kohtaan joku rauhanen, imusolmuke tms.... osaako joku sanoa?

mulle tulee sellasoa isoja patteja silloin tällöin syystä tai neljännestä.
on todella kipeitä. koko vaihtelee mutta melkein herneen kokoisia. harvemmin "poksahtaa" ja jos poksahtaa niin on kauan tulehtunut. yleensä kipu häviää ja jossakin vaiheessa jos ei häviä, niin kun puristaa, niin ulos tulee valkoista "matoa". paiseeks äiti niitä on sanonu, kai se voi ihon alainen finni olla, en tiedä.

Mulla tuntuu tuossa leuan molemmilla puolilla pienet pallukat. Ovat imusolmukkeita, sellaisia kovia ja irtonaisia. Normaalikokoisena eivät ole kipeät ja ehkäpä puolet herneen koosta, mutta jos vaikka on afta suussa tai jotain muuta tulehdusta lähialueella, niin molemmat tai toinen suurentuu herneen kokoiseksi ja tulee kipeäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla sama:
Mulla tuntuu tuossa leuan molemmilla puolilla pienet pallukat. Ovat imusolmukkeita, sellaisia kovia ja irtonaisia. Normaalikokoisena eivät ole kipeät ja ehkäpä puolet herneen koosta, mutta jos vaikka on afta suussa tai jotain muuta tulehdusta lähialueella, niin molemmat tai toinen suurentuu herneen kokoiseksi ja tulee kipeäksi.

Ulospäin näitä ei näy, tunnustelemalla vaan. Oisko sulla samasta kysymys?

Yhteistyössä