Olen ihan vimesiä viikkoja raskaana ja yks päivä suihkussa huomasin patin kainalossa, tossa aika alhaalla. Tuntuu vaan kun oon ilman rintsikoita kun muuten siihen tulee vähän ylimäärästä eteen jos on rintsikat päällä
On semmonen ehkä herneen kokonen, mutta ei kipeä niinkun imusolmukkeet normaalisti turvotessaan..
Mikähän voi olla tai voiko ehkä liittyä raskauteen?
Eikös sitä aina sanota, että kaikki patit kannattaa käydä tutkituttamassa. Ihan varmuuden vuoksi. Vaikka onhan sitä raskauden aikanakin kaikenlaista outoa, mutta menisin kyllä tarkistuttamaan, jos ei lähiaikoina katoa.
mulla oli samanlainen, ilmeistyi muistaakseni rv 18 tienoilla. kysyin neuvolasta, sain lähetteen ultraan. siellä sitten paljastui että mulla on tissi eksyny kainaloon eli siis rintakudosta oli se patti, vaaraton ja kuulemma aika yleinenkin juttu. sanoi että raskauden aikana ei tehdä sille mitään mutta jos imetyksen aikana/jälkeen on haitaksi niin poistoa voidaan harkita. synnytyksen jälkeen kun maito alkoi nousta patti kasvoi valtavaksi kuten rinnatkin, ja olihan se kipeä...mutta siihen auttoi kun kätilön neuvomana painoin/hieroin pattia aina kun imetin/pumppasin maitoa. nyt, 2,5 kk synnytyksen jälkeen en enää edes löydä koko pattia, asettui siis normaaliksi samaa tahtia rintojen kanssa, eikä vaivaa enää mitenkään.
suosittelen kysymään neuvolasta niin saat mielenrauhan, toivottavasti on yhtä vaaraton patti kun mullakn mukavaa loppuraskautta ja voimia synnytykseen