Patti kainalossa...Onko kellään ollut samanlaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Eli mulla on kainalossa, samassa kohtaa ollut jo jonkun aikaa pieni patti. Aattelin alkuun että se häviää ajan kuluessa, mutta nyt on ollut jo pari kuukautta!

Välillä se on selkeästi pienempi, että saa hakemalla hakea, mutta tänään kun heräsin se olikin reilusti suurempi. Ehkä vajaan sentin halkaisijaltaan ja tuntuu ehkä pehmeämmältä kuin yleensä ja on selkeä, tarkkarajainen ympyrä.

On joskus kerran mun mielestä mennyt aiemminkin näin ja sit yhtäkkiä pieneni taas.

Ei ole kipeä tms. ollenkaan.

Mikä se on? Onko kellään ollut samanlaista? Alkaa oikeesti pelottamaan jo ja mietin että pitäisikö varata lääkärille aikaa...

Minulla on toisessa kainalossa vähän rintarauhasta (ei kuulemma mitenkään hirveän epätavallista)

Aina vauvan syntymän jälkeen patti kasvoi tosi isoksi ja kipeäksi, kun maito alkoi nousta (nousi ilmeisesti sinne kainaloonkin). Hieromalla lämpimän suihkun alla hoitui kuntoon.

Ja koko imetysajan oli joskus silloin tällöin vähän laajentunut (jos esim imetysväli oli pidentynyt tavallista pidemmäksi) mutta pieneni sitten itsekseen.
Mutta toki voi olla hyvä tarkistaa mistä sinun kohdallasi on kysymys.

Minulla oli tuollaiset patit molemmissa kainaloissa kun lapsi syntyi ja maito alkoi kunnolla nousta. Kävin niitä näyttämässä lääkärille ja totesi että ovat turvonneet rauhaset. Itsestään lähtivät pois.

Mulla turposi kainalossa imusolmuke imetyksen yhteydessä, pieneni ja suureni... Tosin olen aikeissa käydä silti näyttämässä sitä lääkärille vielä, ihan vain oman mielenrauhani takia.

Parilla kaverilla on ollut paise kainalossa, mutta sen kai luulisi olevan kipeä. Itselläni oli kerran imusolmuke turvonnut sellaiseksi pieneksi kananmunaksi, mutta se ultrattiin ja osoittautui harmittomaksi. Sittemmin on rauhoittunut.

[QUOTE="Alkup";25775179]Aijuu, imetän ihan täysin, voiko se vaikuttaa asiaan? Vaikak oudolta tuntuisi kun se on kuitenkin kainalossa, mutta ehkä hormoonitoimintaa tms.?[/QUOTE]

Meinasin juuri kysyä tuota. Eli joo, imetyksestä johtuu, mulle tuli ihan samanlainen aikanaan, ja kun kysäisin neuvolan terkkarilta, niin hän sanoi, että imetyksestä ja siis niistä hormoneista johtuu.

Mulla on viimeiset 19 vuotta ollu molemmissa kainaloissa harmittomat patit. Rumat ku keleet, eikä kehtaa toppeja käyttää ihmisten ilmoilla, mutta vaarattomat. Rasvaa vain, välillä kasvavat menkkojen mukana ja sitten pienenevät taas. Mutta kannattaa siellä lääkärissä silti käydä, eihän se tissien litistäminen mammografiassa niin miellyttävää ole, mutta parempi katsoa kuin katua =)

Kiitos vastauksista! Imettänyt olen jo reilut 3kk, eli n.kuukausi imetyksen aloituksen jälkeen sen huomasin -periaatteessa on siis voinut olla jo alusta asti.

Vähän se huolettaa, jos olisikin jotain vakavempaa, mutta sitten kuitenkin kun koko vaihtelee, niin itse kanssa ajattelin kanssa ehkä jotain rauhasta tms. Mutta ehkä se olisi parempi käydä kyllä lääkärissä näyttämässä, saisi ainakin mielenrauhan sitten vaikka joutuukin maksamaan itsensä kipeäksi.

Minulla oli patti vasemmassa kainalossa ja on edelleen. Itsellenikin tuli ko. patti imetysaikana tai silloin sen huomasin. Kävin erikoislääkärillä helsingin keskustassa. Tällöin otettiin koepala sekä ultrattiin. Patti todettiin rasvarauhaseksi. Kannattaa kuitenkin näyttää lääkärille ja kysyä mielipidettä.

Yhteistyössä