patti alapäässä?

• Viestiketjun aloittaja iina-liina
  • Ensimmäinen viesti
iina-liina
Minulla on parina päivänä ollut alapää vähän arka istuessa, ja eilen huomasin patin häpyhuulissa. Patti ei ole mikää syylä, vaan ihon alla, halkaisijaltaan noin puoli senttiä.

Karvoja ajelen alapäästäni, joten voiko kyseessä olla karvatupentulehdus? Itselläni ei ole koskaan tuota ollut, joten en tiedä :)

Jos tulehtunut karvatuppi, voiko sille tehdä mitään, vaiko vain odotella?

Kaisa_
Vaikuttaisi karvatupentulehdukselta, se patti voi olla aikansa siellä ja muuttua sitten finniksi. Älä ronklaa sitä äläkä puristele ettei tulehdu, paranevat itsestään. Tyypillinen vaiva karvanajelusta, vaikkakin inhottava.

Kaisa_
Vaikuttaisi karvatupentulehdukselta, se patti voi olla aikansa siellä ja muuttua sitten finniksi. Älä ronklaa sitä äläkä puristele ettei tulehdu, paranevat itsestään. Tyypillinen vaiva karvanajelusta, vaikkakin inhottava.

Wax
Jos on jo ehtinyt tulehtua, miltä vaikuttaisi,kannattaa käydä lääkärissä (jos ei pian häviä) ja saat antibiootit siihen.
Mulla oli vastaava joku aika sitten,juuri tuollainen patti eikä lähtenyt pois vaikken sitä mitenkään puristellut tai koskenutkaan. Antibiooteilla sitten lähti.

susa#
Näköjään nykyään syödään antibiootteja vähän kaikkeen, jopa patteihin alapäässä. Minulla noi patit ovat menneet ja tulleet. Parempi jättää oman onnensa nojaan.

Yhteistyössä