Patti alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
Hei!

Auttakaas nyt ja kertokaa voinko hoitaa alapään ärtynyttä rauhasta jotenki kotikonstein. Eilen illalla ulompaan häpyhuuleen nousi noin pikkurillinpään kokoinen patti. En illalla siihen vielä niin kiinnittänyt huomiota, vasta aamuyöllä kun siinä alkoi tuntua kipua.

Terveydenhoitajalle ehtiin soittaa näin joululoman alun kunniaksi hieman paniikissa. Sieltä rauhoiteltiin että oireiden perusteella se on vain tulehtunut rauhanen. (Sheivasin eilen, patti nousi pari tuntia sen jälkeen joten sehän on mahdollista)

Voiko tätä hoitaa jotenkin kotikonstein? Auttaako lämpimällä vedellä hautominen? Pitääkö sitä puristaa? Vai onko pakko mennä lääkäriin. Olen lääkärikammoinen ja ujo. Minua nolostutti suuresti kun terveydenhoitajan teki papan. Onko teillä kokemuksia?

Hei!

Auttakaas nyt ja kertokaa voinko hoitaa alapään ärtynyttä rauhasta jotenki kotikonstein. Eilen illalla ulompaan häpyhuuleen nousi noin pikkurillinpään kokoinen patti. En illalla siihen vielä niin kiinnittänyt huomiota, vasta aamuyöllä kun siinä alkoi tuntua kipua.

Terveydenhoitajalle ehtiin soittaa näin joululoman alun kunniaksi hieman paniikissa. Sieltä rauhoiteltiin että oireiden perusteella se on vain tulehtunut rauhanen. (Sheivasin eilen, patti nousi pari tuntia sen jälkeen joten sehän on mahdollista)

Voiko tätä hoitaa jotenkin kotikonstein? Auttaako lämpimällä vedellä hautominen? Pitääkö sitä puristaa? Vai onko pakko mennä lääkäriin. Olen lääkärikammoinen ja ujo. Minua nolostutti suuresti kun terveydenhoitajan teki papan. Onko teillä kokemuksia?

Niin kuin terkkari sanoi, niin kyseessä on tulehtunut rauhanen, tuosta sheivailusta johtuen. Itse en noille tee mitään. Annan vain olla. Tietty sitten jos pattiin nousee selvä pää, niin puristan sen mädän sieltä pois, mutta se kyllä lähtee ihan itsestään pois. Lääkäriin ei tosiaan tarvitse mennä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ömmm;10752205:
Niin kuin terkkari sanoi, niin kyseessä on tulehtunut rauhanen, tuosta sheivailusta johtuen. Itse en noille tee mitään. Annan vain olla. Tietty sitten jos pattiin nousee selvä pää, niin puristan sen mädän sieltä pois, mutta se kyllä lähtee ihan itsestään pois. Lääkäriin ei tosiaan tarvitse mennä.

Kuinka kauan patin katoaminen on kesänyt? (:

Luin näitä viestejä nyt, ja oon aika peloissani. Huomasin pari päivää sitten emättimessä aika lähellä suuaukkoa semmosen kiinteäntuntuisen patin, joka on kipee jos sitä puristaa. sieltä ei tunnu tulevan mitään ulos, eikä ole kovin kipeä. ei mitään tietoa kauanko ollut siellä. olen pian 16- vuotias enkä ole seksielämää aloittanut. Mikään näistä ei kuulosta kovin täsmäävältä selitykseltä "herneelleni", joka on aivan herneen kokoinen.
Huomasin tänään että lähellä emättimen suuaukkoa on toinen patti, enemmän itikanpiston näköinen. Se on kipeä jos sitä puristaa myös. en ole saanut sieltä mitään ulos. Mulla on nyt menkat mutta mistä sitä tietää kauanko ne on siellä ollut.

Voisko joku auttaa edes jollain tavalla, ja antaa jotain tietoa että voisi nukkua yöllä? :(

Kuinka kauan patin katoaminen on kesänyt? (:

Se aina vähän riippuu, mutta normaalisti katoaa viikon sisällä. Näiden pattien suhteen voi ottaa ihan rauhassa, ne harvoin ovat mitään kovin vaarallisia muutoksia, varsinkaan nuorella ihmisellä. Patteja tulee ja menee :) Tietty niitä on hyvä aina seurailla, että jos vaikka tulehtuvat pahemmin, niin sitten on syytä käydä hakemassa antibioottikuuri lääkäriltä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä