patteja rinnoissa

ex-huolestunut

Minulla itselläni on erittäin kyshyiset rinnat. Työni puolesta tiedän, että syöpäkasvain voi olla ihna millainen vain. Tiesin myös että useilla nämä kyhmyt ovat hyvänlaatuisia. Minulla nämä ovat sekä että.

Menin lääkärille, koska pelkäsin, vaikka tunsin itseni idiootiksi. Sain , koska olen nuori ajan rintojen ultraääneen. Mitään pahanlaatuista ei ollut. Tosin tiedän, että jos rinnasta löytyy kasvava hyvänlaatuinen kasvanin ei se kanssa tarvitse elää ja katsoa kun se kasvaa, sen potilas saa vaatia poistattamaan, (fibroadenooma)
 
Syöpäkasvain ei voi olla millainen tahansa, vaan se on kova, alustassa kiinni, aristamaton(paitsi joissain tapauksissa voi kosketuksessa aristaa) muita oireita voi olla verinen tai kirkas neste, nännin sisään päin vetäytyminen.. Rinnassa voi olla paljonkin "muljuavia patteja", jotka ovat täysin vaarattomia (esim. rintarauhanen) Sitten voi myös olla mastopatia kyhmyjä, jotka ovat myös vaarattomia. Rintasyöpä on yleisempi vasta 45 ikävuoden jälkeen, mutta kannattaa kuitenkin aikasemminkin tunnustella rinnat, joka kuukausi, aina heti kuukautisten jälkeen. Aina kannattaa mennä lääkäriin heti, jos epäilee jotain.
 

Yhteistyössä